Bab 30

182 30 0
                                    

WONWOO meletakkan gelas yang berisi air masak di atas meja. Rina kelihatan tidak bermaya. Wonwoo duduk di sebelahnya.

"Minumlah air ni. Err.. Maaflah, kalau rumah ni kecik."

Iya. Rumahnya tidak seperti rumah kawan-kawannya yang lain. Besar dan sungguh megah. Manakala rumahnya kecil seperti semut. Dia hanya tinggal di atas banggun kedai. Rina memandang ke arah Wonwoo dengan sayunya.

"Awak... Janganlah cakap macam tu."

Wonwoo hanya mendiamkan diri.

"Mana keluarga awak? Saya tak nampak pun mereka?" tanya Rina lalu memerhatikan sekeliling rumahnya.

"Err.. Adik saya tengah tidur. Omma dengan Appa saya tengah kerja." ujar Wonwoo.

"Oo.."

Rina mendiamkan diri. Dia terpandang ke arah gelas yang berisi air itu lalu mengambilnya. Dia minum perlahan-lahan dan meletakkan semula di atas meja.

"Neo gwaenchana (Awak tak apa-apa)?" tanya Wonwoo.

Rina memandang ke arah Wonwoo yang berada di sebelahnya.

"Dia tak buat apa-apa pada awak kan?" tanya Wonwoo lagi.

Rina tidak menjawab soalan Wonwoo. Rina mengangkat tangan Wonwoo. Dan meletakkan jari Wonwoo pada bibirnya. Wonwoo hairan dengannya.

"Boleh tak? Awak hapuskan ciuman Jongsuk ni?" tanya Rina yang sudah mengalirkan air matanya.

Wonwoo mendiamkan diri. Dia hanya melihat wajah Rina. Rina meletakkan tangan Wonwoo ke bawah.

"Awak tak boleh buat ke?"

Rina menundukkan kepalanya dengan matanya terpejam. Dia cuba untuk menahan air matanya supaya tidak mengalir. Rina mengangkat mukanya memandang ke arah Wonwoo. Matanya tidak teralih daripada memandang ke arah Wonwoo.

"Wae?" tanya Wonwoo.

Rina mengesat air matanya. Dia mula merapatkan tubuhnya pada Wonwoo. Wonwoo mengundurkan badannya tetapi dia bersandar pada dinding. Rina menyentuh lembut bahu Wonwoo. Terkejut Wonwoo dengan tindakkan Rina. Rina mula merapatkan wajahnya. Sekarang bibirnya semakin hampir dengan bibir Wonwoo. Nafas Rina berlaga dengan nafas Wonwoo. Rina memejamkan matanya. Satu ciuman singgah di bibir Wonwoo. Bulat mata Wonwoo memandang wajah Rina yang sudah hampir dengannya. Wonwoo memejamkan matanya menerima ciuman dari Rina.

Pintu bilik di buka perlahan-lahan. Kelihatan seorang budak kecil berjalan menuju ke ruang tamu dengan mengosokkan matanya yang baru bangun dari tidur. Dia terpandang abangnya yang sedang bercium dengan seseorang yang dia tidak kenal.

"Hyung!" panggil budak kecil itu.

Secara automatik Rina dan Wonwoo membuka matanya. Mereka terus meleraikan keadaan itu. Mereka berdua terpandang ke arah budak kecil itu. Budak itu seperti terkebil-kebil melihat mereka berdua. Rina membuang pandang ke tempat lain. Malu yang ada sekarang.

"Hyung! Wonsu lapar." ujar budak kecil itu yang mengelarkan dirinya Wonsu.

"Err.. Wonsu lapar?" tanya Wonwoo semula.

[C S1] I'm Too Short? (Hiatus S2)Where stories live. Discover now