1st Class 3rd Sem

137 2 1
                                    

Iman ! Iman ! Iman !

' Woi bangun lah Iman . Kan kelas kita pukul 8.15 pagi ni . Aku cakap dah kan lepas subuh tak payah tidur dah . '

' Ha , yelah yelah . Aku dah siap mandi lah subuh tadi . Ni nak tukar baju je ni . Lek ah jai , awal awal nak pergi mana ? Baru pukul 7.50 kot . Kelas dekat blok J tu je pun '

Blok J dngan I terletak dekat depan blok kolej lelaki je dalam 35 tapak sampai lah blok tu .

' Yelah , memang lah dekat . Tapi kau tu nak sikat rambut pakai minyak wangi lah apa lagi . Kelas memang dekat blok J tapi kau tau tak kelas dekat tingkat atas sekali '

' Okay okay . Apa lah gunanya kau jogging setiap petang tu jai ? Ni lah masanya kita buktikan stamina kita . Ha Ha Ha '

' Dah dah . Jom jom , jangan lupa bawak buku ctu . Kelas ctu kejap lagi ni '
Tau tak 'siri' pada iPhone tu ? Ha , Faisal ni dah macam tu lah pada aku. Yelah , pengetahuan dia sentiasa 'up to date' , dari jadual kelas sampai lah ke berita pertukaran menteri luar bandar afrika selatan . Ha Ha . Macam mr google pun ada jugak .

' Weh faisal . Kelas mana satu hari ni ? '

Sambil jalan turun tangga .

' Jap aku check semula dekat fon ni . Kalau tak silap J3-13 . Hmm .. Ha , betul lah tu . '

' Okay . Dekat je tu . Belah kanan aku rasa kelas tu '

Dalam perjalanan ke kelas . Maka jadi reunion lah antara kitorang dengan rakan rakan kelas . Yelah , dah jadi macam adat resam turun temurun , budak kos kejuruteraan ni datang betul betul on time masa kelas . Haha . Biasanya depan koperasi lah tempat berkumpul pagi .

Assalamualaikumm .

Aman memberi salam sebelum masuk ke kelas . Dia ni 'class rep' kitorang . Macam ketua kelas tu lah lebih kurang . Mula dulu aku ingat class rap , macam orang rap tu . haha . Rupanya 'representative' .

' Wa'alaikummussalam . Aman ! Lama tak jumpa kau . Sihat tak ? '

' Ye Fatina , Alhamdulillah . Kau tak nampak ke aku makin 'comel' ni ? . Haha '

Fatina ni penolong 'class rep' , dia asal selangor dan bekas pelajar sekolah teknik gombak ke cheras gitu lah . Tak pasti yang mana satu tapi selangor lah yang pasti .

*Ctu ni kod subjek agama Islam *

' Aman . Kau rasa ustazah ke ustaz yang ajar kelas ctu sem ni ? '

' Entah ah tina . Aku pun tak pasti . Kalau ustaz Seman yg ajar kita sem lepas tu okay jugak . Carrymark pun main bagi je . Haha '

Faisal mencelah

' Kalau ikutkan tajuk sem ni teknologi dalam Islam . Rasanya ustaz seman tak ajar kot , sebab dia dalam bidang syariah , sem lepas tu ada banyak juga lah berkait dengan bidang dia '

#Faisal menunjukkan watak encik serba tahu dia . Haha .

Ctu ni kelas pertama kitorang sem ni . Pelik kan kelas pertama pada hari kedua ? Tak pelik sangat untuk pelajar engineering dkat uitm ni . Sebab ada antara kitorang yang minggu kedua baru masuk kelas .

Dalam riuh rendah kelas pertama sem ni . Pensyarah ctu kami pun masuk .

Assalamu'alaikum kelass .

I P T AWhere stories live. Discover now