Bab 2

346 8 1
                                    

"Wei kau okay tak ni?" Rose bertanya kepada Krystal yang sedang memandang ke luar kelas.

"Okey" Balas Krystal sepatah.

Krystal menunggu TaeJin Ajusshi di hadapan sekolahnya untuk mengambilnya pulang dari sekolah. Setelah lama menunggu akhirnya kereta yang selalu digunakan TaeJin Ajusshi singgah di hadapan sekolah. Krystal melangkah masuk ke dalam perut kereta. Alangkah terkejutnya apabila dia melihat Jungkook yang mengambilnya.

"Kenapa awak yang ambil saya? Taejin Ajusshi mana?" Tanya Krystal menyoal Jungkook yang sedang memandu kerata.

"Kau bersyukur aku nak ambil kalau tidak mereput kau kat depan tu tunggu Taejin Ajusshi ambil kau!" Marah Jungkook

"Orang tanya elok2 marah2 pulak" Krystal mengomel sendirian.

Hanya bunyi radio yang memenuhi ruang kesunyian antara Jungkook dan Krystal.

"Ni bukan jalan balik rumah. Kite nak pegi mane?" Tanya Krystal memecahkan kesunyian.

"Kau ingat aku ambil kau ni sebab aku memang nak ambil ke. Hey sorry lah aku ambil kau ni sebab eomma ngan appa suruh datang rumah kalau tak memang tak lah aku nak ambil kau!" Kata Jungkook dengan penuh dengan kebencian nya kepada Krystal.

"Kau ingat aku nak pulak kau ambil aku" Krystal hanya berkata2 dalam hatinya.

Jungkook keluar dari kereta tanpa mengejut Krystal yang sudah tertidur semasa dalam perjalanan tadi.

Krystal bangun setelah kepalanya terhentak di cermin kereta.

"Ouch" Ngomel Krystal kesakitan.

Krystal membuka matanya dan melihat sekelilingnya.

"Heh eleh mamat ni bukan nya reti nak kejut aku"

Krystal melangkah masuk ke rumah dan menyapa eomma dan appa mentuanya.

"Sihat eomma appa?"

"Sihat"

"Somi mane?" Krystal melemparkan pandangannya ke tingkat atas bilik Somi.

"Dalam bilik tengah tidur kot. Katanye tadi penat" Eommanya hanya melihat Krystal sementara itu Jungkook sedang berbual dengan appanya di luar rumah. Men talk.

Krystal memanggil Jungkook untuk makan malam.

"Awak! Eomma panggil turun makan" Krystal melihat Jungkook yang sedang menumpukan sepenuh perhatian nya ke telefon.

"Awak!" Jerit Krystal.

"Ye nanti aku turun lah! Pegi jelah makan dulu!" Jungkook memarahi Krystal kembali.

"Tapi eomma ngan appa nak makan sama2 ngan awak"

Krystal turun ke bawah setelah melihat Jungkook yang bengis seperti hendak memukulnya.

"Die kate nanti die turun" Krystal

Mereka menjamu selera. Beberapa minit kemudian Jungkook turun. Krystal hanya fokus terhadap makanannya. Dia tidak mahu memandang Jungkook yang baginya hanya lah sia sia jika memandangnya. 

"Jungkook tidur sini lah malam ni eomma" Jungkook membuka kata setelah selesai makan.

Krystal memandang Jungkook tetapi Jungkook tidak memandangnya.

"Eomma tak kesah. Lagi bagus kalau Kook ngan Krys tidur sini boleh eomma sembang2 ngan Krys.

Jungkook hanya mengganguk. Krystal yang panas memandang Jungkook. Kemudian dia naik ke bilik.

"Hish aku sekolah esok boleh pulak dia nak tidur sini" Krystal melemparkan badannya ke atas katil dan akhirnya terlelap.

Jungkook berbual dengan eommanya yang terlalu rindu akannya.

"Macam mana dengan rumah tangga Jungkook. Okay?"

"Okay je" Balas Jungkook pendek.

"Baguslah kalau macam tu" eomma nya memerhati kan Jungkook yang hanya menghadap telefon nya dari tadi.

"Apa yang sibuk sangat tu sampai tak layan eomma bercakap ngan kamu" eomma merampas telefon Jungkook dan melihat kandungan yang berada di dalam telefon itu. Jungkook merampas nya kembali dan menutup telafonnya.

"Kook naik atas dulu eomma. Selamat malam"

"Eomma nak cucu Kook" Bisik Mrs. Jung kepada Jungkook.

Jungkook hanya diam seribu bahasa. Eommanya naik ke blik.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jan 22, 2017 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Isteri Atas KertasWhere stories live. Discover now