"En wanneer ga je?"
"Waarschijnlijk deze wekend, kan ik lekker mijn vakantie beginnen" antwoord ik tegen mijn vriendin Ella.
Ze knikt en geeft me een onverwachte knuffel waardoor ik moet lachen.
"En trouwens waar gaan jullie heen?"
"Naar Spanje ergens bij de bergen, ik weet zo niet de naam ervan"
"Ik ben zo blij voor je Michelle!"
"Dankje" lach ik.
Allebei horen we de bel en we lopen samen naar de les die gaat volgen.Samen met Ella en paar andere loop ik het studie gebouw uit. Sinds twee jaar studeer ik geneeskunde, het leek en is ook een leuke en interresante studie. De lach van een mens wanneer je die helpt is zo veel waard en ik hou ervan, mensen het nut van het leven geven. Ik zou eigenlijk niks anders kunnen studeren.
"He, maar dan wens ik je alvast fijne vakantie" hoor ik Ella achter me.
"Dankje jij ook! En niet te veel stoute dingen doen met Mark he" antwoord ik en lach bij het laatste, waarna Ella ook in lach schiet.
"Zeg het maar tegen hem" zegt ze en wijst naar een brede jongen met licht blond haar die bij een rode auto wacht.
Ik lach en zwaai naar Mark die op Ella wacht.
Alleen loop ik verder naar mijn autootje, eindelijk vakantie.Snel gooi ik mijn laatste bh in mijn koffer en probeer hem dicht te krijgen, wat nog al moeizaam gaat. Wanneer het me eindelijk gelukt is til ik de koffer op en laat hem vallen op mijn bed.
Ik heb volgens mij alles, nog kort denk ik na en ga ik het lijstje af.
"Ik heb alles" zeg ik tegen mezelf met grote lach op mijn gezicht.
Met mijn veel te grote koffer loop ik de trap af naar de gang waar de voordeur is. Ergens langs de deur laat ik de koffer staan en loop weer terug naar de keuken om even nog wat te eten.
Snel smeer ik een boterham en leg er kaas op, op dat moment gaat de bel en ik weet wie dat is.
Bijna rennend snel ik naar de voordeur en open die, voor me staat Dennis die helemaal blij kijkt.
"Kom je binnen?"
"Nee sorry Lotte wacht in de auto"
Ik kijk hem vragend aan, wat doet die kreng hier.
"Ik moet haar nog bij het centrum afzetten" zegt hij alsof ie mijn gedachtes kan lezen.
Ik knik langzaam, ik haat Lotte. Ze is altijd opgetut, altijd stijle blonde haren, altijd merk kleding en altijd zegt ze tegen Dennis "schat" , blehh.
"Schiet dan wel op, ik wacht in de auto"
Ik knik weer.
Ik vreet mijn boterham snel op, pak mijn koffer en loop er mee naar de gang.
Ik check me zelf nog laatste keer in de spiegel.
Een donker blauwe, met een gat op de knie spijkerbroek die hoog zit, waardoor je mijn taille goed ziet met een bruine riem, een simpel licht roze shirtje die beetje naar boven hangt waardoor je stukje van mijn buik waar mijn navel zit ziet en een rommelige knot in mijn donker bruine haar.
"Ik ben helemaal klaar voor de zomervakantie" mompel ik en pak mijn koffer waarna ik de voordeur open doe, op slot doe en naar een rode auto loop.
"Kon het nog later prinses?" hoor ik Dennis grinnikend.
Ik zie dat Lotte naast hem zit. Ik open de achterbak van de auto en gooi mijn koffer erin. Daarna ga ik achteraan zitten.
"Oke daar gaan we" zegt Dennis en maakt de motor aan praat."Lieffie we zijn er, koop niet te veel he?" zegt Dennis tegen zijn vriendin, Lotte, die uit de auto stapt naar de winkelcentrum.
"Ja schat, ik ga je heel erg missen!" antwoordt Lotte met haar Barbie stem.
"Ik jou ook, hou van je" zegt Dennis nog en Lotte loopt weg en verdwijnt in een winkel.
Ik prop me naar voren om naast Dennis te zitten.
"Hoe kan je met dat wijf hebben?" mompel ik.
Jammer genoeg hoort Dennis het ook.
"Dat wijf is de wijf van mijn leven, als je ooit een vriend hebt snap je het" zegt hij lachend en begint te rijden.
Ik rol met mijn ogen. Ik had best wel wat jongens in mijn leven, maar ze waren altijd zo irritant, maaaar jongens zijn nou eenmaal irritant.
"Sorry maar zij is zes jaar jonger, dus toen jij ooit zestien was, was zij tien"
"Wow, je hebt nu echt bewezen dat je kan rekenen, vind ik heel knap van je. Maar wat maakt het uit dat ze negentien is?" antwoord Dennis.
"Veel"
"Nou voor mij niet"
"Merk het"
Hij kijkt me aan met vragende uitdrukking en meteen zeg ik.
"Stiekem is ze gewoon goed en jong in bed" zeg ik.
"Stiekem" antwoordt Dennis.
"Stiekem" zeg ik weer.
"Heel stiekem"
"Pas op hoe je rijdt" zeg ik en schiet in lach.
"En zo moet ik met jou op vakantie?" grinnikt Dennis en rolt met zijn ogen.
"Niet ogen rollen.....Dat mag alleen ik"
Ik kijk hem heel serieus aan.
JE LEEST
Hemel met gaten
AventuraEen ticket scheelt heel veel. Soms besef je niet hoeveel je waard bent en hoeveel je hebt. "De hemel vond ik altijd al magisch" Dit verhaal is misschien heftig, maar het heeft ook een belangrijke betekenis. Ik hoop dat jullie me niet verkeerd be...