"Why don't you move in with me?"

39 2 0
                                    


Jeg sad nede på gulvet foran sofaen, med en bøtte ben&Jerrys og et glad cola med family guy kørende i fjernsynet. Jeg sukkede og kørte død i isen. Jeg kiggede mig rundt og det gik op for mig hvor tomt huset egentlig var. Der var få møbler herinde i stuen og i det åbne køkken var helt hvidt og kedeligt.

Stuen var bare ét stort rum med kedelige farver. Og kedelige møbler... Det hele virker så... Kedeligt.

Jeg sukkede, rejste mig bestemt op, slukkede for fjernsynet og stormede hen mod hoveddøren. Jeg tog sko, jakke og en beanie på og gik ud i kulden. Heldigvis stoppede bussen stort set lige ude foran min dør og jeg nåede lige at komme med. Jeg satte mig bagerst da jeg følte at alle kiggede på mig. Hvilket de nok ikke gjorde, men sådan føltes det.

Bussen stoppede tæt på caféen og jeg skyndte mig at løbe ind, da det regnede ret meget. Jeg kom stormende ind og heldigvis var der kun to fyre og en gammel dame derinde og de lagde ikke mærke til noget. Jeg rystede kroppen og hang min jakke op på knagen.

"Rae Rae!!!" lød en velkendt stemme. Lena kom gående ud fra personalerummet med åbne arme. "Hola chica!" sagde hun begejstret og gav mig en krammer. "Hey" mumlede jeg og sendte hende et smil. "Hvad så! How goes?! Ja du må undskylde for sidste gang.. Jeg var bare så glad for at se dig og blev ret overrasket med alt det med Louis. Så jeg havde ret, i har noget sammen?!" sagde hun i en laaang sætning. Jeg havde sat mig ned i mens og hun satte sig begejstret overfor mig med det største smil.

"Og du er gravid! Tillykke Rae, hvor er det stort!" hun rejste mig for at give mig endnu et kram. Jeg grinte og takkede.

"Tori er hos Jack så jeg følte mig lidt ensom og tænkte at tage her forbi for at se om du ville være her" fortalte jeg og hun smilte. "Åh girlfriend! Jeg laver satme ikke andet end at arbejde for tiden! Økonomien er ikke så god som den..." Hun stoppede sætningen og tog en tænke pause. "Som den aldrig har været!" udbrød hun og grinte. Jeg grinte med og rystede hovedet. "Nå, er der noget du vil have?" Spurgte hun og jeg trak på skuldrene. "Surprise me?" Sagde jeg spørgende og hun jublede. Hun smuttede bag disken og var i gang med at øse noget drikkelse op.

Efter et par minutter kom hun gående med to kopper med noget hvidt stads på toppen. Jeg kiggede nervøst på hende og smilte. "Here you go girl" hun rakte mig koppen med kakao og så går jeg ud fra at det er flødeskum på toppen. "Og en lille appetizer!" sagde hun glad og rakte mig en cupcake. "Hold da fest" udbrød jeg da jeg så kagen med en hel del af det creme på toppen. "Det er min bedstemors opskrift så du har bare at sige noget godt om den!" sagde hun og blinkede til mig. Jeg grinte og rystede hovedet af hende.

"Nå, hvordan går det så med dig Lena?" Spurgte jeg og tog en bid af kagen. "Tjo, udover penge problemer, kæreste problemer og bolig problemer, går det faktisk ikke så godt" sagde hun med et smil. "Hold da op. Fortæl!" sagde jeg og hun tog en dyb indånding. "Min kæreste - eller eks kæreste Jonathan fandt jeg i seng med en anden, to dage i træk," fortalte hun og tog en kort pause.

"Jeg smed ham bogstavlig talt ud men da det er hans lejlighed, smed han mig ud og eftersom jeg ikke rigtig nogen penge har, har jeg måtte tage ekstra vagter her. Men det er også fint nok, når man ikke har noget sted at tage hen" fortalte hun og jeg fik ondt af hende.

"Lena det er jeg virkelig ked af at høre! Det fortjener du ikke. Du er den sødeste, sjoveste, mest talentfulde person jeg har mødt! Det gør mig ondt at se dig arbejde her, når jeg ved hvor god du er til at synge og danse!" sagde jeg og kunne straks se at hun blev rørt.

"Tak Rae, du ved altid det rette at sige!" sagde hun med et grin.

"Hvad med at du pakker de ting du nu har," jeg holdte en kort pause og fik fanget hendes opmærksomhed. "Og flytter hjem til mig?" sagde jeg og sendte hende et stort smil.

"Hvad???" udbrød hun og så overrasket ud. "Nej Rae, det kan jeg ikke. Du har din datter og Louis! Jeg vil ikke være en byrde.." mumlede hun og jeg grinte.

"Louis er på tour og Tori ville elske at have en og bage med!" fortalte jeg med et smil. "Desuden, er det til tider ret trist og kedeligt at være helt alene derhjemme, især når Tori er begyndt at være mere hos Jack.." sagde jeg. "Wow. Rae, it would mean the world to me!" udbrød hun med tåre i øjnene. Jeg rejste mig op og gav hende en ordenlig krammer. "Det vil også være rart at se mere til dig. Jeg har godt nok savnet dig!" sagde jeg og hun krammede igen.

"Tusind tak Rachel"

Right Now ♠♠1D♠♠Where stories live. Discover now