01- Perubahan 360°🌸

2.6K 266 46
                                    

Yeowoo berjalan memasuki kelasnya. Memandangkan awal tahun dia sudah bersemangat waja sambil mengemgam buku limanya.

"YAAHH!! TAHUN TERAKHIR AKU AKAN JADI PELAJAR SEKOLAH NI HAHAHHAH!!!!"

Amboi kau bersemangat sungguh -_-||. Yeowoo melihat kearah atasnya lalu menunding jari. "Kau diam author!!!" huuuu.... Garangnya~~ okay back to our story.



Dia Sung Yeo-woo

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Dia Sung Yeo-woo. 17 tahun. Anak sulung dalam keluarga. Mempunyai seorang adik lelaki. Di sebabkan omma dan appanya terlalu sibuk, dia terpaksa menyara diri dan adiknya seorang diri.

Intro heroin dah habis. Kita tunggu hero nanti.

Dia memasuki kelasnya.

"Huaahh!! Tiba-tiba rasa mengantuk. Ya tuhan..." rungutnya seorang diri. Pagi tadi bersemangat dah masuk dalam kelas jadi gini?? Ada orang jampi kelas dia ke apa??

Baru sahaja dia mahu meletakkan kepalanya di atas meja, seseorang yang tidak mempunyai sebarang adab telah menepuk mejanya dengan kuat menyebabkan telapak tangannya berasa sakit dan kepala Yeowoo terangkat.

Yeowoo telah memasang muka yang cukup annoying sambil sebelah tangannya menongkat kepalanya. "Kau ni takda adab ke?? Main tepuk meja aku lepastu buat muka tak bersalah??"

Tersengih-sengih kawan perempuannya itu. "Mianhae, excited sangat datang sekolah.." Ha Na-mi. Kawannya yang tidak ada adab itu. Setengah orang panggil dia Nami, di sebabkan dia half Korean, half Japanese maka setengah orang panggil dia Hanami.

"Kita sekelas lagi.." Nami berkata-kata. Yeowoo membaca buku sambil meangangguk bagi menggantikan suaranya. Nami mengeluh. Macam cakap dengan batu.

_______

Yeowoo berjalan balik ke rumahnya. Mujur rumahnya dan sekolah tidaklah sejauh mana, sambil menyedut air kotak perisa milo, dia berangan-angan. Entah apalah yang di fikirkannya. Jodoh?? Payah gila nak dapat disebabkan perangai batunya itu.

Sampainya dia di depan rumah. Mulutnya yang ternganga memang tidak dapat untuk di cover. Tangannya mencapai kepalanya lalu rambutnya di serabutkan.

"EHHHHH!!!! APA DAH JADI DENGAN RUMAH AKU YA TUHAN!!"

Pagar rumahnya yang dilitupi oleh rantai besi. Perkataan 'untuk di sewa' terdapat di depan pagar rumahnya. Beg pakaian dan beberapa barang peribadinya yang ada di depan pagar rumah hampir menyebabkan Yeowoo mahu pengsan.

Nak kata dia tak bayar sewa, dia baru bayar malam semalam. Sekarang ni dia risau pasal adiknya pula. Sung Yeolwon.

Seorang perempuan memakai cermin mata hitam merendahkan badannya dan menarik kebawah cermin matanya untuk melihat situasi di hadapanya itu. Tersenyum perempuan itu.

Dia berjalan mendekati Yeowoo sebelum menepuk perlahan bahu gadis itu. Yeowoo menoleh kearah perenpuan itu dengan air mata yang berderai dan berhingus. Sedih sungguh nampaknya.

"Kamu okay??" okay soalan bodoh. Perempuan itu tak tahu macam mana boleh terkeluar ayat tu tapi sekurang-kurangnya tak jahiliah. Takdalah hina sangat. Hahahah!!!

"Tak.. Tak okay.." tersedu sedan Yeowoo di buatnya. Perempuan itu tersenyum kecil lalu menghulurkan satu sampul. Teragak-agak Yeowoo mengambil surat itu.

"Kepada Yeowoo kesayangan, omma dan appa terpaksa pindah ke luar negara bersama adik kamu. Harap kamu bertabahlah semasa omma tak ada. Btw, ada seorang perempuan bernama Miho nak datang jaga kamu. Omma percayakan dia. Omma akan selalu berhubung dengan kamu. Okay itu sahaja. Omma akan masukkan duit dalam akaun kamu setiap bulan. Kad ATM tersimpan dalam beg baju kamu. Belajar rajin-rajin. Omma takkan lupakan kamu.

Sayang omma"

"Huaahh!!!" Gelabah perempuan itu apabila Yeowoo meraung. "Sa.. Sabar Yeowoo..." Yeowoo mengelap air matanya sebelum menoleh kearah perempuan itu. "Kau sapa? Macam mana kau tahu nama aku huh??" okay, sorang lagi manusia yang jenis takda adab.

Perempuan itu tersenyum.

"Saya Miho, mulai saat ini saya akan jaga kamu.."

"Wahh.. Cantiknya perempuan ni.." kata hati Yeowoo. Miho menghulurkan satu sampul surat lagi. "Apa ni??" "Ini peta yang kamu perlukan. Kamu ikut jalan dia dan kamu akan sampai rumah baru kamu. Jangan risau" Miho menghulurkan sesuatu dan meletakkannya di atas tapak tangan Yeowoo. "Gunakan bila perlu, bye! Saya ada kerja.." ujar Miho dan pergi dari situ.

Yeowoo melihat sebelum,

"Kam.. Kamsahamnida!" Ujarnya.

TBC~~

Tomoe~~ 💞💞😻

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Tomoe~~ 💞💞😻

#authorotaku

nice to meet you, gumiho | mygWhere stories live. Discover now