MİNA
'' Ya Mina lütfen. Seninle film izlemek hoşuma gidiyor. '' diyerek umutla yüzüme baktı.
'' Olmaz Lina ! Yarın sınavım olduğunu biliyorsun. Ders çalışmalıyım. '' dedim. Ona arkamı dönüp çalışma masama doğru yürümeye başladım. Lina da arkamdan gelerek ısrar etmeye devam etti.
'' Sınavının olduğunu biliyorum. Ama sınava aylar önce hazır olduğunu da biliyorum. ''
Bir şey söylemek için ona döndüğüm de dudaklarını büzmüş ve yüzünü asarak ayak uçlarına baktığını gördüm.
'' Neden benimle film falan izlemeyi bu kadar çok istiyorsun anlamıyorum? ''
'' Çünkü fikirlerinin değişmesini istiyorum Mina. Aşka ve sevgiye inanmanı istiyorum. ''
Alayla ona bakarak konuşmaya başladım. '' Lina filmler benim fikrimi değiştirmez. Hiçbir şey değiştirmez. Üstelik izlettiğin filmler düşüncelerimi köreltmiyor. Aksine körüklüyor. Bak sana misal vereyim. '' diyerek elinden tuttum. Odamdaki koltuklara doğru götürerek oturmasını sağladım. Yanına da ben oturarak konuştum.
'' Mesela şu geçen gün izlettiğin köpek filmi... adı dog boy muy....''
'' Adı dog boy değil Mina. A werewolf boy.'' diyerek lafımı böldü.
'' Her neyse işte. Çocuk film boyunca hiç konuşmadı. En sonunda ' Gitme ' dedi. Ama ne oldu kız gitti. Peki sonra ne yaptı? Beni bekle , sana geleceğim gibi saçmalıkların olduğu bir kağıt bırakarak ortalıktan kayboldu. Pek... ''
'' Mina kız çocuğu korumak için onu bıraktı !!! Hatırlamıyor musun ? '' dedi umut kokan sesle. Hala neden beni inandırmak için bu kadar uğraştığını bilmiyorum.
'' Ahhh evet hatırlıyorum. Ama senin de hatırlaman gereken bir yer var ki ; Kız çocuğa dönmedi. Onsuz kendisine bir hayat kurdu. Evlendi, çocukları oldu, yaşlandı, torunu bile vardı. Peki çocuğa ne oldu? O küçücük kağıtta yazanlarla umutlanıp kızı bekledi. Neyse hadi diyelim bunu geçtim 'sende bir filmden böyle düşünüyorsun.' deme diye başka örnek vereyim. Bir hafta önceydi galiba tam hatırlayamadım. İzlettiğin sakat kızın filmi adı.... onu da hatırlayama.... ''
'' Pur... '' Lina tekrar sözümü kesince bu sefer konuşmasına fırsat vermeden devam ettim.
'' Adının ne olduğu önemli değil Lina !! Orada ki kızda sözde arkadaşına aşık ama o ne yaptı. Ayağı sakattı diye intihar etti. Arkasındakileri düşünmeden. Bencillik yaparak... '' Bakışlarımı Lina ya çevirerek ne yaptığına baktım. Bakışlarını kucağındaki ellerine dikerek eliyle oynadığını gördüm. Bu konuya neden taktığını bilmiyorum. Bakışlarımı tekrar ondan çekerek konuşmaya devam ettim.
'' Yani anlayacağın Lina. Aşk ve sevgi bana göre bencillik. Bir insanı sevdiğin yada aşık olduğun zaman sen, sen olmaktan çıkıyorsun. Adeta farklı birine dönüşüp, hiç yapmadığın şeyleri yapıyorsun. İnsanlar çıkarları dışında kimseyi sevmez.......
....................
Ne oluyor bana!! Acaba hasta mı oluyorum!! 'Ben nedenini biliyorum. Söylememi ister misin ' diyen kötü iç sesime gözlerimi devirerek çalışma masamın oraya doğru yürüdüm. Sandalyeme oturarak diz üstü bilgisayarımı açtım. En iyisi araştırma yapayım. Hem artık internetlerde her şey var. Ellerimi klavyeye götürerek düşünmeye başladım. İyi de ben neyi araştıracağım. Ne yazabilirim ki ? ' Buldum, buldum ' diyen iyi iç sesime kucak dolusu sevgiler göndererek ne bulduğuna baktım. Elinde ki ' Onu görünce salaklaşmak ' diye yazan pankartı havaya kaldırdı. Elindeki pankartı alıp parça parça yaptığımı görünce usulca yerine oturdu. Tekrar elimi klavyeye götürdüğüm de aklıma ilk geleni yazdım. Ama daha ben ara tuşuna basmadan ensem de hissettiğim nefesle korkarak hemen arkamı döndüm.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Gece Masalı "Mor"
General Fiction- Neden fedakarlığı sadece bir şeylerden vazgeçmek olduğunu düşünüyorsun? İnsanın aklıyla kalbi arasında kalıp, kalbindekini aklında olana kabullendirmesi de bir fedakarlık.Sen benim ilk yaram değilsin. Beni ilk defa üzen de sen değilsin. Benim kayb...