"Thanks sekali lagi sebab awak sudi belanja saya. Tapi tak perlu sebab saya boleh bayar sendiri. "Kata Della sambil tersenyum ikhlas.
"Cantik kalau awak senyuman camtu. "Kata Andy perlahan dengan matanya terpaku pada Della. Sekali lagi dia terlepas cakap.
"Huh? Apa? Restaurant ni riuh sangat. "Tanya Della tanpa curiga. 'What the fish, Andy! Sikit-sikit terlepas! Fokus, Andy! Fokus!' marahnya dalam hati.
"Huh? Eh... Entahlah. Saya dah lupa. Just forget about it. "Ujar Andy sambil melarikan pandangan daripada bertemu mata Della.
"Awak order la apa-apa. " Sambungnya lagi.
"Takpe. Saya boleh bayar sendiri. " Ulang Della sekali lagi.
"Okeylah kalau awak cakap begitu. " Balas Andy sambil tersenyum. Seorang pelayan lelaki datang mendekati mereka untuk mengambil pesanan mereka. Tidak sampai seminit, pelayan lelaki itu meninggalkan mereka.
"Saya belum berapa mengenali awak. So, kalau awak tak keberatan boleh saya kenal awak dengan lebih mendalam? "Soal Della acuh tak acuh. Kelihatan riak terkejut pada muka Andy. 'Ada peluang ni, Andy! Jangan sia-siakan kesempatan yang ada! ' Monolognya dengan penuh semangat.
"Eh? Kenapa pula tak boleh? Okey! Mula dari mana?" Tanya Andy dengan mata yang bersinar-sinar."Nama penuh, umur, dan kerja awak? "Balas Della.
"Takkan tu je kot? Tak nak tanya hobi ke? Tinggal kat mana ke? "Gurau Andy. Della tersengih.
"Saya nak tahu basic je la untuk beginning. "Balas Della.
"Okey. Full name, Andy Curt. Umur, 24. Kerja? We'll, I work out a lot. But I guess that's part of work. Haha. "Kata Andy diiringi tawa.
"Maksud awak, kerja kat gym? Your dream job? "Tanya Della. Dia lebih teruja untuk mengenali Andy dengan lebih dalam.
"Exactly. "Balas Andy ringkas.
"Hari-hari gym tak pernah diam. Mesti ada orang yang datang. "Andy berhenti bercakap apabila palayan lelaki tadi datang untuk menghantar pesanan. Beberapa saat kemudian, pelayan itu berlalu pergi.
"Maybe ada yang ambil kesempatan. "Kata Della sambil menghirup just segar kegemarannya. Wajah Andy berkerut menandakan dia tidak memahami kata-kata Della.
"You know, you are just way too attractive to just work in a gym honestly. "Ujar Della. Petah dia berkata-kata inggeris.
"Haha. We'll, thanks. "Kata Andy selepas mendengar penjelasan Della. Dia menyedut minumannya sedikit demi sedikit.
"Tapi kan. You look really familiar. Dari pertama kali kits jumpa, like... There's something that... I know something but I don't know how to explain it. "Lush Della sambil meneliti wajah Andy yang berjambang nipis itu.
"Okay, you caught me. I'm a fitness model, so I didn't entirely lie. I do work at the gym. You know, work out for my job. Saya cuma tak nak awak kenal saya sebagai seorang douche model because most girl want nothing to do with me as soon as they find out what I really do. Sorry, Della. "Jelas Andy sejujur-jujurnya. Della terkejut sedikit atas pengakuan Andy dan cuba untuk tetap tenang.
"Well,thanks for telling me. But that's not where I recognize you from. "Balas Della lembut. Dia sendiri tak sangka Andy ialah seorang model. Tak hairanlah dia mempunyai tubuh yang sasa.
Wajah Andy sedikit muram. Tak tahu apa yang sedang difikirkan. Della berasa tidak selesa dengan perubahan wajah Andy. Della segera menggenggam tangan Andy tanpa dia sendiri menyedari tindakannya itu. Andy sedikit terkejut dengan tindakan Della.
"I understand. Saya juga merahsiakan half tertentu dan saya faham kenapa awak berbuat seperti itu. I'm not mad at you. You didn't really lie about anything important. " Kata Della dengan nada ceria untuk menghibur Andy. Dia tidak mahu Andy berfikir bahawa dia marah terhadap Andy. Andy membalas genggaman Della dengan lebih erat.
"Thank you. I appreciate how understanding you are. "Katanya dengan senyuman lega sbil tangannya perlahan-lahan melepaskan genggaman Della. Bukannya dia tidak suka. Sebenarnya hatinya berbunga-bunga apabila Della menyentuhnya. Namun, dia tidak mahu orang sekeliling salah faham akibat perbuatan itu. 'I knew you we're an awesome chick. 'Katanya dalam hati dengan gembira.
"We'll, saya belum sentuh pun makanan saya. Borak je dari tadi sampaikan makanan pun lupa. "Ujar Andy. Mereka tertawa.
'Tak perasan pula tangan aku merayap pegang tangan dia. Oh my goat! 'Bisik Della sambil menahan malu. Senyuman tak pernah lekang pada bibirnya.
YOU ARE READING
Matahari Bersinar Kembali
Romance"You worried? I'm worried. How do I know you're not going to find someone Greek girl? " "You're the only girl for me babe. " "I am sure going to miss you. " "You're going to be all that's on my mind while I work. " "I love you so much. Please wait f...