Leven met een beperking
Niemand beseft dat mensen soms heel anders zijn dan jij denkt. Als je mij zou zien staan zou je niet denken dat er iets mis is met mij, maar het tegendeel bewijst veel.
Bij deze
Ik ben Mellanie, ik ben 36 jaar oud. over een maand word ik 37 maar het gekke is, iedereen denkt dat ik veel jonger ben, misschien komt het doordat ik een lichte verstandelijke beperking heb, maar dat is niet het enigste. Vanaf mijn kindertijd was ik het tegenovergestelde van andere kinderen en had ik overal moeite mee. Ik was verlegen, terughoudend, ik durfde niet mezelf te zijn, hoe ouder ik werd hoe moeilijker ik het met mezelf had. Ik wist nooit wat er mis met me was.
Tussen mijn zeventiende en mijn dertigste heb ik onwijs veel meegemaakt ik heb in 2 opvanghuizen gezeten, 6 verschillende vriendjes gehad, een friends with benefiet gehad, ik droomde over veel dingen, ik ben soms zo wispelturig dat je soms gek zou worden.
Genoeg erover.
Er is een reden waarom ik dit blogboek ga schrijven.
Hoe is het om te leven met een beperking. Ik heb zelf een lichte verstandelijke beperking, ik heb een persoonlijkheidsstoornis, een vermeidende en een afhankelijkheidsstoornis dus met al loopt alles mis in mijn hoofd.
Nu komt het moeilijkste nog toen ik 32 was kwam ik er na 6 maanden achter dat ik zwanger was, ik had in die tijd nooit iets gemerkt, ik denk dat het mede ook een reden had mijn ex, de biologische vader van mijn dochtertje was in die tijd een alcoholist. Het was voor mij toen ook een hele moeilijke tijd, meer omdat ik het absoluut niet makkelijk vond om met zoiets om te gaan.
In het begin wist ik het niet maar achteraf had ik dat wel kunnen beseffen, het stiekeme gedoe, de blikjes bier die overal door zijn huis heen stonden, de smoesjes die ik hoorde van hem. Ik vond het moeilijk om te geloven omdat hij bij mij heel normaal over kwam.
Ik wil ook niet dat ik ineens super veel commentaar krijg op elk hoofdstuk omdat ik dit schrijf, het is merendeels ook om het van me af te schrijven.
Want leven met een beperking is echt niet makkelijk, mijn dochtertje heeft ook een verstandelijke beperking ze is nu 4 jaar maar heeft een ontwikkelings leeftijd van 2,5 jarige.
Soms denk ik weleens hoe moet ik hiermee om gaan, hoe ga je met jezelf om, laat staan hoe je met een kind om gaat die zich niet kan uiten als je vraagt wat er is. Hoe ga je met een kind om als je ook een vermoeden hebt dat ze ADHD, pdd-nos of add kan hebben, het is te moeilijk. Te moeilijk om de strijd aan te gaan als je in je achterhoofd houd dat je nooit sterk in je schoenen zal staan, dat je beseft dat je een heel speciaal kind hebt die je anders moet behandelen dan je zou willen.
Hoe ga je met deze moeilijke prikkels om als je moeite hebt met jezelf..
Daarom dit boek.
A mom within a blog: leven met een beperking, leven met een kind die beperkingen heeft..
Wil je meer weten blijf dan mee lezen🙂
YOU ARE READING
A Mom With A Blog: leven met een beperking
RandomDit is geen verhaal, dit is geen Fantasie dit is het echte leven. Dit is mijn leven met een beperking, mijn leven met een kind die beperkingen heeft. Hoe ga je hiermee om en wat brengt het in je leven... Dit is A Mom With A Blog: Leven met een beper...