RINA membuka matanya melihat sekeliling ruang biliknya. Dia menggeliat lalu memeluk bantal peluknya. 'Dah pukul berapa?' Rina mengambil jam di atas meja lampunya. Jam menunjukkan sudah pukul 5.30 pagi. Nampaknya dia harus bangun dan mandi untuk bersiap ke sekolah. Dia bangun dari katilnya dan berjalan ke tempat menyidai untuk mengambil tualanya. Dia langsung menuju ke arah bilik airnya untuk membersihkan dirinya.
Pintu bilik Rina di buka perlahan-lahan dari luar. Jongsuk munculkan kepalanya di balik pintu. 'Tak ada orang ke?' bisik hati Jongsuk. Dia mengelipkan matanya dan memerhatikan sekeliling bilik Rina. Tiada sesiapa pun yang berada disitu.
"Kalau macam tu, boleh masuk lah!"
Jongsuk terus membuka pintu dan masuk ke dalam bilik Rina lalu menutup pintu bilik itu semula. Cara di masuk seperti orang perompak. Matanya tidak henti memerhatikan aksesori di dalam bilik itu. 'Cantik juga bilik ni ye. Bagus juga kalau dia jadi isteri aku. Kemas je bilik ni. Satu habuk pun tak ada.' getus hatinya.
Jongusk mula mengusik satu-persatu barang Rina. Matanya tertumpu pada meja belajar Rina. Di sebelah mejanya, terdapat dua buah almari buku Rina. 'Huish! Banyaknya buku.' Jongusk terus mengambil buku di almari itu dan melihat buku itu. Dia meletakkan semula buku itu pada tempat asal. Dia mula menyelongkar laci meja belajar Rina. Satu kotak menarik perhatiannya lalu mengambilnya.
"Kotak apa ni?"
Tanpa membuang masa, Jongsuk terus membuka kotak itu. Terdapat banyak surat dan kertas yang berada di dalamnya.
"Benda apa ni? Surat cinta ke?"
Jongsuk mengambil surat itu dan membelek-belek kertas itu lalu membaca isi surat itu. Terangkat keningnya membaca surat itu.
"Bodohnya ayat ni. Siapa tulis surat ni?"
Jonguk terus mencampak surat itu ke bawah. Rina yang baru keluar dari bilik air itu ternampak Jongsuk mengusik kotak itu.
"YAAA!!!" jerit Rina dan terus merampas kotak di tangan Jongsuk.
Jongsuk memandangnya dengan hairan.
"Wae?" tanya Jongsuk tanpa ada rasa bersalah.
"Neo michigesso (Kau gila ke)?! Kenapa kau masuk dalam bilik aku?! Lepas tu, usik barang aku! Kau ni kenapa?!" marah Rina lalu mengambil surat yang terjatuh itu dan meletakkan semula ke dalam kotak itu.
Jongsuk menyilang tangannya. Dia memandang ke arah Rina.
"Takkan bakal suami tak boleh nak tengok bilik bakal isteri dia." ujar Jongsuk lalu tersenyum sinis.
"Sejak bila saya nak kahwin dengan awak?! Tepi sikit!"
Rina terus menolak badan Jongsuk. Rina meletakkan semula kotak itu di dalam lacinya. Jongsuk memuncungkan bibirnya dan memerhatikan gerak-geri Rina. Tuala yang berada di atas kepalanya, di betulkan.
"Siapa bagi surat tu?" tanya Jongsuk.
"Perlu ke awak ambil tahu?" tanya Rina lalu menjegilkan biji matanya.
Jongsuk memandang ke arahnya.
"Orang tu... Lelaki yang semalam kan?" tanya Jongsuk sambil menyilang tangannya.
YOU ARE READING
[C S1] I'm Too Short? (Hiatus S2)
FanficSEASON 1 (#72 in FanFiction on 22/1/17) "Hey, budak pendek!" Kim Mingyu. "Saya ni pendek sangat ke?!" Park Hyomin. "Kau memang pendek apa?" Kim Mingyu. "Kalau macam tu, awak tinggi macam tiang lampu!!!" Park Hyomin. START: 29/12/2016 END: 1/4/20...