━16

84 12 0
                                    

Taeyun

Hari semakin gelap. Akhirnya setelah kitorang nyanyi sampai tekak ni dah macam perlukan strepsil , kitorang putuskan untuk balik ke rumah.

" weyh."

" ermm " jawab hantu gula di sebelahku itu.

" takpe ke kita ponteng tadi? Entah kenapa aku rasa bersalah lak. " Kaki ku menguis-guis batu kerikil sambil berjalan.

" haih , tak habis-habis lagi? kau juga yang cadang nak ponteng kan. " riak wajah Yoongi bertukar.

Aku menyiakan saja.

" tapi en , aku pun rasa bersalah juga ah. " jawab Yoongi tiba-tiba.

" HAAAA KAN! MEMANG KITA TAK PATUT PONTENG PUN TADI! " semangat ku berkobar-kobar.

" tct , abes? Kau rela ke cuci jamban yang takde rupa jamban pun tu? Dahlah najis terapung-apung. "

" eeeeee. Stop lah cakap pasal benda tu. Geli tau tak. " aku memandangnya dengan perasaan geli.

" eleh geli konon. Najis kau tu pun terapung-apung juga. Takde tenggelamnya. " jawab Yoongi dengan wajah yakin.

" mana kau tau? KAU SKODENG AKU BERAK EH?! " jari aku tunding-tundingkan kepada wajahnya dengan perasaan curiga.

" eh m-mana ada! Kau gila?! Takkan lah aku sanggup buang masa aku yang berharga demi skodeng kau kat jamban tu. Huh takda masa beb , takda masa. " Yoongi memandangku jengkel.

" huh! "

Kami meneruskan perjalanan.

First Love ❙ myg〆 Where stories live. Discover now