KRINGGGG !!!!!!!!!!!
Kedengaran bunyi alarm jam . Aku dengan pantasnya membaling jam tersebut ke luar tingkap bilik ku . " aiek tingkap tutup tak ? " Aku memerhati tingkap tersebut .
Ianya terbuka .
Aku kembali menyelimutkan badan ku . sejuk Gila namatey .
" YA TOHANNNN !!!! ANAK BERTUAH INI !! DEY TAMBI ! SAMPAI BILA KAMU MAU TIDO ?! "
" BANGUN LA EYYYY "
" DEYY ! YITU KAMU LEMBAT KESEKULAH NANTI ! CEPAT LA DEY ! "
" okay tak bangun gak ? "
" HIYARGHHHHHHHHHHHHHHHHH "
" YAHHHHH OMMMMAAAAA !!!! SEJUKKKKKKK !!!! " kataku dengan suara yang mengigil .
" ha tula . Org suruh bangun tak@ dengor ! Buat tido mati kat situ . Dah pi mandi ! Dh macam bau cicak kubeng tersepit dekat sius seminggu kau ni ! "
" eyy ! Ye ye ! Ae mandi !! Ae mandi !! " kataku lalu mencapai tualaku . Aku mengatur langkah menuju ke bilik mandi .
Ommaku sudah keluar dari bilik .
" OMMAA !! MANE SYAMPOO CARRY JUNIOR PERISA CHERRY AEEEE ?!!!! "
" EYY KAU TU DH TUA ! JANGAN NGEGADA JADI DAK KECIK ! PAKAI MOONSILK SANA ! "
" ALAA NAK CARRY JUNIOR PERISA CHERRY !!! HUAAAAAAA "
" EYY NGEGADAAAA !!! MANDI CEPAT ! AKU TEMPEK KAU GUNA LESUNG NI KARANG ! MENANGIS X BERLAGU ! "
" YAHH ARRASEO !!!!! HUH "
--
aku menuruni anak tangga rumah ku . Aku menuju ke arah dapur . " Omma ! Omma masak pe ? " soalku lalu duduk diatas kerusi meja makan .
" omma tak masak ! Kamu makan jela roti atas meja tu ! " kata ommaku dari singki .
" hampeh punya omma "
" ape ?! Hampeh ?! Omma lahirkan kamu 9 hari 9 bulan tau ?! Macamtu cara kamu cakap dengan omma ?! Huhh aku tempek muka tu satgi " kata omma ku seraya menunjuk lesung batu yang ada bijian cili dibawahnya .
" huh malas nak layan " kataku seraya meletkkan jem strawberry ke atas roti tersebut . Aku menyuapkan kedalam mulutku .
" ni omma nak tanya kamu ni " kata omma lalu duduk dihadapanku .
" bwoya ? " soalku .
" Kan kamu baru kat sini . Tau sch kat mane ? " soal omma ku . Aku menggeleng seraya memakan roti .
" name sch kamu University SAPO . ala search je kat waze tu . Jumpa lah nanti . Class 1-3 . Dapat ? " soal ommaku . Aku hanya mengangguk .
" okeylah omma . Ae pegi dulu ! " kataku lalu menuju ke arah rak kasut .
Kasut . Kasut . Kasut . Kasut .. ha jumpa ! Aku mencapai kasut converse ku . Aku sarungkan dikaki ku . " See you at this afternoon ! " kata ku kepada omma ku .
Aku keluar dari rumah ku . Iphone 7 milik ku didalam beg aku capai . Aku menekan butang " waze "
" it was 6 minute drom here to your destination ! "
Alah 6 minute je pun .
" at the round about , take the first exit . And you destination was in you right "
Aku memasuki simpang apa yang ditunjukkan didalam waze .
" your destination was in your right "
" welcome to University Sapo "
Cantik sch ni . Aku memasuki gate sekolah tersebut .
" em ape class aku tadi eh ? Em em em em em em haaa ! 1-3 ! " kataku seorang diri .
" em tapi kat mane eh ? " kataku melihat bangunan sch tersebut .
Tiba² mataku terlihat seorang pengawas yang sedang mengawas .
Aku berlari ke arah dia . Dia memakai name tag bernama ' jungkook ' . " annyeong ! Boleh saye tanye mane class 1-3 ? " soalku kepadanya ." Ah . Murid baru ke ? Em . Awak jalan terus , then kalau nampak tangga awak naik ke tingkat dua . Then kelas awak la depan tangga tu " katanya .
" ah kasahamnida ! " kataku lalu bow .
" ne " katanya seraya membalas bow aku .
Aku mengikut ape Yang disuruh oleh jungkook . Sampai sahaja ditingkat 2 mata aku terus melilir mencari class . Depan tangga an ?
Aku terus mengetuk pintu class tersebut .
" sosaengnim ? " soalku apabila melihat seorang guru yang sedang mengajar .
" ne ? Ah ! Kamu pelajar baru tu kan ? Em ape name tu .. ha jung ae rim ! " katanya kepadaku . Aku hanya mengangguk ya .
" mari masuk " panggil Sosaengnim yang memakai name tag ' jihyo ' . Aku pun memasuki class tersebut . " Ae rim , kenalkan diri kamu " kata Mrs . Jihyo kepadaku . Aku mengangguk lalu memandang ke depan .
" Annyeonghaseyo ! Jung ae rim imnida ! Just call me ae ! " kataku lalu bows .
" okay ae rim , sila ambil tempat duduk kamu . Kamu duduk disebelah shuna " kata Mrs . Jihyo . " shuna ? " soalku . Alah kan new student takkan terus tau nama apala woooooooo .
" ah lupa kamu pelajar baru . Kamu duduk dengan yeoja ditepi tingkap tu "
" ne . Kasahamnida " kataku kepada Mrs . Jihyo . Aku menujuke arah manusia yang bernama ' shuna ' itu . " annyeong ! Park shuna imnida ! " katanya seraya tersenyum lebar .
" nyeong " balasku kembali .
+++
KRINGGGGGGGG !!!!!!!
yeh yeh yeh yeh yeh yeh yeh yeh yeh yeh ! Rehattt !! Marey kita raikan . Mercun mana Mercun ?! Pechewwwwwwww.
Poppppp !
Hujan taik . Em em em em em em em .
" ae ! Chakkaman ! " aku mendengar nama ku dipanggil . Yeoja or namja aku pun taktau . Alaahh
" uh sape panggil aku ? Allahu jangan buat seram kat sini . Aku tak makan lagi ni . Alah alah alah lah . Jangan lah buat part seram dulu . Ni baru chap 1 alaaaa .. " kataku .
" woi . Aku yang panggil kau " aku merasakan orang menepuk bahu ku . Aku menoleh kebelakang . Okay tak nampak ap² . Kaler puteh & butang baju je aku nampak skang .
" atas la " kata dinding pelik tersebut .
Aku memandang ke atas .
YAAAA TOHANNNNNNNNN DINDING SYAITON APAKAH INIII ?!
Aku memegang kedua dada ku . Allahu . Aku terjumpa syaiton mirip wajah manusia alllahu .
" yang kau takut sangat cam nampak hantu pehal ? " soal dinding tu lagi .
" tolong ! Ada syaitonnnnn !! Aku nak makan pun tak senang niiiiii !!!! Tolonggg !!!! Huaaaaa !!! "
" woi aku bukan syaiton ar ! Manusia yang kiyot miyot ni kau kata syaiton ?! " k . Aku tak pernah nampak syaiton pink muka dia sendiri.
" euw.. tak sangka jumpa syaiton yang perasan " kataku lagi .
" AKU BUKAN SYAITON ! AKU MANUSIA ! YUGYEOM ! NAMA AKU YUGYEOM SETAN ! alah dia buat highnote plak .
TBC~