Yerin menjeling Jimin yang sedari tadi tersengih-sengih.
Nakk je saya sepakk budak sorang ni! Ishhh geramnye!!
[Flash Back]
Yerin menyanyi sambil mencuci piring di dapur yang bertimbun akibat sepupunya yang pemalas.
Sedang khusyuk Yerin menyanyi kakinya terasa seperti dicengkam. Yerin terdiam sejenak.
Siapa pulak dah pegang kaki saya ni?! Dahlah sejukk tangan dia.. Minta-mintalah bukan hantu..
Eeee kalau bukan sebab sekarang ni malam, memang tak lah saya takut.. Nak putar ke tak? Aduhh.. Appa!!! Jebal!!
Yerin putarkan kepala perlahan-lahan sambil menangis ketakutan.
"Bwahhhh!!!!!!!!" Yerin terkejut lalu terteriak..
"Arghhhhhhhh!!!!!!!!!" agak nyaring teriakan itu. Dengan cepat Jimin memeluk Yerin yang ketakutan. Yerin melihat Jimin dan hatinya menjadi panas.
"Yah!!!!!" Yerin menendang kaki Jimin sekuat hati.
"Arghh! Sakitlah awak!"
"Awak ni kan! Nasib saya takde sakit jantung!! Kalau tak saya panggang kau jadi ayam golek haa!!" Yerin memarahi Jimin sambil teresak-esak menangis.
"Siapa suruh duduk rumah malam-malam sendiri! Ni nasiblah appa suruh datang sini temankan awak sementara dia urus tempat kita bertunang dengan kahwin nanti." Yerin mengumban span pencuci di muka Jimin. Jimin menutup matanya dan cuba untuk bersabar.
"Awak jangan masuk sini!!! Pegi!!!" Yerin masih dengan tangisan seperti kebudak-budakkan itu.
[End Flash Back]
Rumah itu terasa sangat ganjil untuk Yerin apabila Jimin hadir di situ.
"Awak pulang lah.. Saya tak perlu sesiapa pun nak temankan saya. "
"Saya tau awak akan perlukan orang macam saya kan?" Jimin menyiku-nyiku Yerin sambil tersengih.
"Ohh please! No way!" Jimin mengesotkan punggungnya dan meletakkan tangan kanannya di belakang leher Yerin.
"Awak nak buat apa??!" Yerin menolak tubuh Jimin tetapi apakan daya. Jimin lebih kuat darinya.
"Yerin... Look at my eyes babe" Yerin yang ketakutan hanya melihat mata Jimin. Dia menelan air liur yang terasa pahit.
Dubdabdubdab..
Jantung Yerin berdegub kencang.
"Yerin.. I love you.." Yerin menampar wajah Jimin secara tiba-tiba.
"Auch! Arhhh" Jimin mengusap pipinya yang terasa sakit dek tamparan Yerin.
"A..awak.. Awak ok tak?" Yerin memegang pipi Jimin. Jimin tersenyum nakal.
"Di bibir pun sakit... Cium?" Jimin tersengih nakal sambil memuncungkan bibirnya.
"Geez!! gatal!!!" Yerin menolak tubuh Jimin.. Yerin makin naik menyampah dengan Jimin.
Jimin masih tidak mengalah dan terus sahaja mengganggu Yerin.
"Awak boleh jangan kacau saya tak?!! Awak tkde kerja lain ke?!"
"Awak ni... Tak nampak ke saya ada kerja sekarang?"
"Kerja apa? Kikis harta kitorang? Dasar miskin.."
"Tak.. Kerja saya ialah nak pikat hati awak. Kerja saya untuk lindungi awak. Kerja saya untuk buat awak marah supaya awak akan sentiasa ingat perbuatan saya. Paling penting kerja saya sekarang untuk pisahkan fikiran awak dari terus fikirkan Gongchan." Jimin tersenyum-senyum. Yerin tidak mampu untuk membalas, dia hanya mampu menjeling.
YOU ARE READING
+Faithfull+
FanfictionPark Jimin bekerja sebagai seorang pilot yang sememangnya menjadi keminatan ramai pramugari dan yeoja². Perkahwinan atas dasar PERJANJIAN itu mengubah hidup Yerin yang dulunya hidup bebas dan kaki sosial. Rasa benci yang semakin bercabang di hati Ye...