Hoofdstuk 1: Confused

32 1 0
                                    

"Elly, Elly."

Meneer Steenbok wekt me uit mijn dagdroom over narwals( Ja Narwals!!!).
Als je zo door gaat mag je je bij de directeur melden. Na 4 onvoldoendes op een rij doe je nogsteeds niks aan je schoolwerk. Je hebt nog een kans.

Zoals je kan horen boeit school me helemaal niet. Mijn leven is echt een puinhoop geworden in maar 4 dagen.
Ohja, vergeten om me voor te stellen. Ik ben Elly Desy Hulberg. Ik ben 13 jaar oud, ben volgende maand jarig en zit nu in de 4de periode van het school jaar in klas 2.  Ik ben enigskind en woon samen met mijn lieve, lieve ouders.
Ik vertel nu wat mijn leven een puinhoop maakte.

4 dagen geleden

Ik lag thuis op de citroen gele sofa met mijn blonde haarmet bruine naturele highlights in een messybun. Een grijs met roze adidas jogging broek aan en een  sweater waar "I'm Feeling Smexy" op staat met daaronder een donut. Ik was lekker lui en dat mocht deze keer, want het voetbal wedstrijd van het jaar heeft mijn team 6-2 gewonnen. Geweldig toch het was een lastig wedstrijd, want de tegenstander was net zo sterk als wij, maar onze teamwork was beter. GELUKKIG. Ding, Dong. Er werd aangebeld bij de voordeur. Mij moeder deed open. Ze roept me, dus ik ga van de sofa af en slof vanaf de woonkamer de gang door naar de grijze voordeur. Ik doe de deur wat wijder open zodat ik kan zien wie er voor staat. Zodra ik zie wie daar staat sta ik in mijn hoofd met mijn mond open te staren. Het was Max. Zegt je jiet veel hè, nou, hij is een vriend, klasgenoot en ik ben al verliefd op hem sinds ik hem ken. Ik geef mezelf eerst een mentale klap in mijn gezicht, want ik realiseer me dat ik met een jogging broek een I'm Feeling Smexy donut shirt rondloop. Wat er vast belachelijk uitziet.

"Leuk shirt."

"Euhm dankje Max, uhm wat doe jij hier?"

"Twee dingen."

"Vertel op."

"Nummer 1, Gefeliciteerd met de winst en nummer 2, we gaan met de hele klas naar café Toekomst, ga je mee?"

Ik keek snel om naar mijn moeder en ze knikte  ja.

"Dankje en ja ik ga graag mee alleen ik denk dat ik me snel moet gaan omkleden, kan je 2 minutjes wachten?"

"Euh ja?"

"Oke, goed, ik kom er zo aan."

Ik rende snel de trap op en deed een witte singlet met een florale rok en een zwarte lace carigan en zwarte converse aan. Ik liet mijn messy bun in en ging zonder make up.
Ik rende snel naar beneden en ging de deur uit met Max.

Toen we bij de snackbar kwamen waar de hele klas was zat iedereen aan een tafel, dus ik moest samen met max aan een tafel zitten. Met ons tweeën! Alleen aan een tafel met de jongen waar ik verliefd op ben?

Na een minutje stilte begon Max te praten.

"Die laatste goal van jou was echt klasse."

"Dankje, maar ik zou het niet kunnen hebben gedaan zonder het team."

"Wat nou als wij tegen elkaar gaan spelen."

"Euhm ik weet niet zeker of dat een goed idee is."

"Kom op laten we het maar 1 keer doen."

"Oke maar als ik ga mag ik gewoon rustig aan doen."

"Mooi zo."

Aan de andere tafel vraagt Lisanne:

"Denken jullie dat er iets gaat gebeuren tussen hun?"

De rest aan de tafel zegt in koor: "Jazeker."

Bij Max en Elly.

"Weet je?" zegt Max.

Elly: Nee vertel op.

Max: Je bent echt grappig.

Elly: En jij bent de eerste die dat zegt.

Max: Haha en weet je nog wat?

Elly: Nee maar ik zit op het randje van mijn stoel.

Max: Ik vind je leuk...leuk leuk.

Er valt een stilte

Max' gezicht komt dichterbij.

Elly draait haar gezicht weg.

Elly: Sorry.

Ze rent met nattppogen weg.

Max: ELLY!!

Lisanne rent haar achterna.

*ik hoop dat jullie het leuk vinden*

Greetz


ConfusedWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu