Bir insan duygularını nasıl tanımlar? Birisine hissettiklerini nasıl söyler? Nasıl anlar nasıl bir şeydir o an ki anlar? Eminim hepimiz o anları yaşamışızdır ve hepimiz o anları hayatımızın en güzel saniyeleri olarak görürüz. Peki o anları karşımızda ki kişiye anlatmaya çalışırsak anlatabilir miyiz? Denediniz mi bunu hep, denemediyseniz denemeye çalışın kelimelerle anlata bilecek misiniz, çoğu insan bunu beceremiyor ve kendini tamamlayamıyor. Şu an ne hissettiğini tanımla ÇABUK OL! Yapamadın dimi bir an böyle bir boşluğa düşüyor gibi oluyorsun. Peki en son ne zaman duygularını kelimelere dökmeye çalıştın peki en son ne zaman duygularını karşı tarafa dürüstçe ve doğru şekilde söylemeye çalıştın? Bunların cevabını verebiliyor musun? Ya da veriyor musun? Veriyorsan çok güzel çünkü birçoğumuz bunu beceremediğimizden dolayı hayatımızı tam anlamıyla yaşayamıyoruz. Bunun sebepleri nelerdir? Hissettiklerimizi söylemediğimizin sebepleri ne yani ailemizden dolayı mı? Arkadaş çevresi mi? Kendin mi? Yani bastırdığın bu duygular seni daha güçlü yapıyor mu sanıyorsun, kendinin hep doğru bildiğini mi sanıyorsun. O kadar doğru biliyorsan o zaman bu duygularını, hissettiklerini anlatmaya geldiğinde neden aynısını yapıp doğruca anlatamıyorsun. Duygular ve hislerini sürekli bastırırsan küçük küsen bir çocuk gibi benliğin içinde kaybolur ve çağırmaya çalıştıkça gelmez ve kendini boşlukta hissedersin. Duygular ve hislerin çoğu yaşandıkça öğrenilir sen kendini tutup yaşamazsan ya da yaşayamazsan ileri de o yaşanmamışlıklar çok ağır darbeler vurabilir sana, carpe diem denen bir şey var anı yaşa! diye aynen onun gibi duygularını ve hislerini olduğu gibi yaşamaya çalış çünkü ne kadar duygularını yaşayabilirsen öz güven konusun da o kadar iyi olursun. Baskılara rağmen duygularını söyleyebiliyorsam birçok insandan daha üstünsün dür. Ama anı yaşayacağım diye her yerde her şey de söylenmez. Tam yerinde tam zamanında söylemen daha iyi olabilir. Her yerde duygu ve hislerini söylersen dayak bile yiyebilirsin. Peki, söyleyememenin sebebi nedir bunu anlamlandıra biliyor musun? Ben kendi adıma şahsen adlandıramıyorum o kadar çok baskılamışım ki duygularımı, hislerimi içimdekileri olduğu gibi söyleyemiyor hatta hiç söyleyemiyorum. Bu benim açımdan kötü ya da iyi bir şey olarak tanımlayamam duruma göredir. Yani yeri geldiğinde söylenmemesi gereken bir şey var ve ben söyleyemiyorsan bu benim için çok iyi ama söylenmesi gereken yerde söyleyemiyorsan bu benim için her zaman kötü olmuştur. Çünkü hayatım onları söylersem değişecek ve onları söyledikçe hayatımın içinde güzel anılar yaşanacak. Ama hiçbir zaman söyleyemediğim için benim en güzel anılarım annemin misafirlere yaptığı kurabiye ve poğaçalarını aşırtarak oda da yemek benim için en güzel anılar mutluluğumun kaynağı oldu. Büyüdükçe bu duygunun pek anlamı kalkmıyor normal insana belki ama benim için en fazla ve ondan başka mutluluk yaşanmadığı için hala annem kurabiye ya da poğaça yapsa ben mutlu olurum. Çünkü yaşadığım mutluluk anıları orda var tek başka yerde yok. İşte bu yüzden ne kadar çok güzel duygular yaşanırsa hayatında anlamları artmaya başlar. Eğer benim gibi çok az şey yaşamamışsanız hayatınızda kocaman bir boşluk ve o boşluğu dolduracak zamanınız var ama onu doldurmaya yardım edecek hiç kimseniz yoktur.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Duygular Üzerine Düşünceler
RandomBir insan duygularını nasıl tanımlar? Birisine hissettiklerini nasıl söyler? Nasıl anlar nasıl bir şeydir o an ki anlar? Eminim hepimiz o anları yaşamışızdır ve hepimiz o anları hayatımızın en güzel saniyeleri olarak görürüz. Peki o anları karşımızd...