"Hoi!!".jerkah hyeri kepada mereka.
Mereka semua memandang hyeri.
"Ye..ada apa..".ketua kumpulan samseng itu bangun dan bercakap lembut seperti memerli hyeri.
"Apa kau cakap aku tadi hah?". soal hyeri.
"Eh..eh..terasa ke?".lelaki itu berkata lagi dengan senyuman jahat.
"Tak!!..seronok sangat..".kata hyeri sambil berpura-pura senyum.
Mereka semua ketawa.
Hyeri yang geram itu mengambil semangkuk mee yang sudah tersedia di meja itu dan disiram keatas kepala lelaki tadi.
"Sedap?..makan lah mee kau tu!". hyeri pergi meninggalkan kantin.tak ada selera apabila dikata begitu.
Seluruh kantin ketawa kepada kumpulan itu dengan apa yang dilakukan hyeri kepada mereka.
•••
Waktu pulang tiba,semua pelajar sudah berpusu keluar dari kelas.Kelas sudah kosong,hanya tinggal jimin yang masih mengemas barangnya dan hyeri yang masih termenung.
"Woi,kau taknak balik ke?".soal jimin.
"Sukahati aku lah!".jawab hyeri dengan kasar seperti malas melayan jimin.
"Ok..fine..".jimin menggalas begnya dan mula keluar dari kelas.
Jimin mula menuruni tangga untuk pulang.
"Woi,mana kelas dia?..aku masih tak puas hati dengan dia tu.. boleh dia malukan aku kat kantin tadi..".kedengaran suara seseorang dari bawah.jimin menjenguk dari tangga untuk melihat.
"Tu..bukan ke lelaki kat kantin tadi..".hati jimin berkata-kata.
"Alamak..".jimin terfikir soal hyeri di kelas.pasti lelaki itu ingin membalas dendam.
Jimin mendaki tangga kembali ke kelas.dia bergerak ke arah hyeri dan menarik tangannya masuk ke dalam almari yang ada di dalam kelas itu.
"Apasal kau ni?!".hyeri sudah naik angin.dia tak suka orang main terjah saja.
"Shutt..".jimin mnyuruh hyeri diam.
"Kenapa kau ni?..rimas lah!!". hyeri marah lagi.
"Ada orang datang kat kelas ni..aku rasa dia nak balas dendam kat kau pasal kat kantin tadi..". beritahu jimin kepada hyeri.
Hyeri hanya mendiamkan diri. hyeri berada di dinding almari itu.manakala jimin berada di hadapannya.jarak mereka hanyalah lima inci.
Dumm!!
Kedengaran bunyi benda jatuh dengan kuat.hyeri hanya menutup telinganya kerana terkejut.
"Woi!!".jerit lelaki itu.
Hyeri yang mendengar berasa takut.dia bergerak mendekati jimin.jimin hanya berdiam.
"Kau nak lari eh?..kau tengok.. esok lusa aku balas..kau dah malukan aku..kau tengoklah apa yang aku kan buat pada kau.. pergi mati lah tomboy!!".lelaki itu menjerit lagi dan keluar dari kelas itu.
Setelah tiada bunyi kedengaran, hyeri menjeguk sedikit di pintu almari itu.bila keberadaan lelaki itu tiada hyeri menghela nafas lega.
Pandangannya kembali kepada jimin.alangkah terkejutnya apabila dia sedar dirinya dan jimin begitu dekat.
Mata hyeri melihat mata jimin yang juga memandangnya.
Dup dap dup dap
Jantung hyeri tiba-tiba berdegup laju.matanya automatik memandang kebawah dan kakinya melangkah setapak dua ke belakang.
Jimin mendekati hyeri dan mendekatkan bibirnya ke telinga hyeri.
"Kenapa ke belakang?..dah falling in love dengan aku ke?". soal jimin dengan nakal.
Bersambung ⏩
YOU ARE READING
[c] Heartbeat ; jimin°
Fanfiction❀ㅡsetiap kali bertemu pasti saja jantung ini berdegup laju. ❀❀❀ "Hey,kau nak buat apa kat aku ni?..kau nak culik ke hah?". - hyeri. "Apa kes pompuan ni?..gila ke apa?". - jimin. + adakah pertemuan ini akan membuahkan rasa cinta? + adakah jimin dapat...