Pili air ditutup rapat .Paip air diletakkan di atas rumput yg menghijau.
"Wawa Zahirah binti Zakree !! Cepat lah .",Laung Farrania Qiandra atau dipanggil Nia .
Nia melabuhkan punggungnya diatas bangku rehat luar rumah sementara menunggu Wawa.
Nia termenung jauh.
Peristiwa-peristiwa lalu masih segar dalam ingatannya. Mana mungkin dia lupa peristiwa yang menjadi bintik-bintik hitam dalam kehidupannya. Peristiwa yang tidak boleh dilupakan sampai mati !"Nia ",Sapa Wawa a.k.a sahabat Nia dari kecil. Dari Wawa kehilangan ibu dan ayah kandungnya.
"Ooo Nia~~ Kau kat mana ni ?",Sapa Wawa lagi sekali apabila tiada respone dari Nia.Nia tersentak.
"Oh. Dah siap ? Oke jom",Ajk Nia serta merta. Kunci kereta Honta civicnya dilemparkan kearah Wawa. Nasib sempat disambut oleh Wawa.Tanpa banyak tanya, Wawa terus menjadi driver tak berbayar Nia petang itu.
"Wawa~~~Kita pergi beli barang dapur je kot. Market. Kotor. Perlu ker pakai cantik-cantik macam bidadari ni ?",Tegur Nia semasa perjalanan ke Market.
Wawa mengenakan blouse berwarna Pink pudar dengan seluar jeans.Rambutnya yang panjang hingga keparas pinggang dilepaskan. Berbeza dengan Nia yang hanya memakai t-shirt berwarna Putih berlengan panjang dengan seluar jeans.Rambutnya yang panjang dan lurus diikat tinggi.
"Ofcourse Farrania Qiandra. Kekemasan dan kecantikkan diri adalah nombor 1 dalam hidup aku. Eh.Sapa kata kita hanya beli barang dapur ?Teman lah aku carikan novel. Please? ",Wawa cuba untuk memujuk Nia .
Nia bukanlah seorang yang jenis suka menunggu.Dan dia lebihkan masa dirumah berbanding diluar.Berbeza dengan Wawa.Wawa seorang yang jenis suka travel. Jadi sebab itulah Wawa cuba memujuk Nia.
"Iya lah². Nanti kitkat 1 eh ?",Nia meminta balasan
Kitkat. Satu-satunya coklat kegemaran Nia.Bagi Nia,Kalau ada kitkat tak perlu makanan pun tak apa."Cehh x ikhlas !",Wawa mencebik.
🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃
"Wawa lambat lagi ker? Cepat lah. Aku dah mula lapar ni",Nia sudah mula bosan."Kau amik lah satu novel. Tak apa, aku belanja",Wawa cuba memujuk dengan cara lain.
Alhamdulillah berkesan !
Tapi tak sampai 15 minit novel bertajuk "Encik Sayang dan Miss sweetheart" sudah berada ditangannya.
Wawa merengus kasar.Terpaksa dia mengambil salah satu daripada novel yang dipilihnya tadi.
Selepas bayar harga kedua-dua novel itu , mereka menuju kekedai makan di dalam Mall itu juga.
Dalam perjalanan kekedai makan.Nia khusyuk membaca sinopsis novel yang dipilihnya.
Dan......
Buk !!Bukan setakat novel yg jatuh malah tuan empunya novel juga terjatuh.
"Nia. Kau oke ?",Wawa segera mendapatkan Nia yang terduduk diatas lantai.
"Baca novel kat rumah la.See ?Kan dah terlanggar.",Lelaki tersebut tanpa teragak-agak menegur Nia.Tetapi dalam nada yang amat lembut.
"Salah aku ? Are you serious? Yang kau berlari kenapa? Mall ni dah nk runtuh? Macam tu ?",Nia membalas balik.Pantang betul dia jenis yang suka tunding jari ke orang lain padahal dia pun bersalah
Laki tersebut terdiam dan terus beredar.
"Biadap. Kata maaf dia langsung tak ada",Marah Nia.
"Salah kau jugak.Bacalah sinopsis novel tuh kat rumah.Sini jugak tempat kau nak baca",Tegur Wawa.
Kali ni Nia pula terdiam.
🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃
"Cantik tak dorang ?",Tanya Adam Syafiq dengan teruja."Lawa tu memang 100% .Tapi ! Berani dia tuh.Sampai aq terkelu tahu?.",Aditya terkelu dan masih terbayang kejadian yang berlaku diMall petang tadi.
"Aku solat mahgrib dulu lah",Adit terus masuk kedalam biliknya.
🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃
"Dah sebulan kau tak balik Johor jumpa Papa kau Nia. Kau tak nak jumpa dia ker?",Tanya Wawa memecah kesunyian antara dia dengan Nia"Dia buzy dengan perempuan simpanan dia lah",Jawab Nia tanpa memandang muka Wawa.
"Tapi takkan kau tak rindu kat mummy kot ?Aq rindu mummy lah Nia ",Wawa memberitahu Nia.Sekarang dia amat merindui ibu angkatnya yang seorang itu.
Nia terfikir sejenak
"Insya'allah esok kita bertolak balik Johor. Malam lah .",Nia memberi kata putus. Wawa tersenyum gembira.Suasana kini menyepi.
"Kau still fikir kejadian petang tadi ker",Wawa cuba meneka
"Mana ada. Buang masa lah Wawa.",Balas Nia dengan nada coolnya
"Eleh. Aku tahu lah.Mata kau jer kat televisyen tapi fikiran kau tak",ujar Wawa.
"Takde lah. Aku cuma rasa serba salah.Sebab apa. Tadi dia tegur aku lembut jer .Tapi aku terus tengking dia",Luah Nia
"Baru kau sedar salah kau.Tapi aku tengok tadi dia memang tergesa gila-gila lah. Mana tahu kan entah-entah isteri dia nak bersalin ker",Wawa cuba membuat kesimpulan sendiri.
"Dia dah kahwin ker?",Nia blur 100% pada malam itu.Maybe kesan lepas kena langgar petang tadi.
"Kenapa,kalau dia dah kahwin kau frust ker ?",Wawa tersenyum nakal mengenakan Nia
Bantal yang berada ditangan dilemparkan kearah Wawa sebelum Nia mengangkat punggungnya untuk bangun.
Langsung tiada reaksi marah diwajah Wawa malah ketawanya menjadi-jadi seperti orang gila.Nia menjeling Wawa sebelum masuk kedalam biliknya.
"Kitkat aku dah belikan!Ada dalam bilik kau!",laung Wawa dari tingkat bawah.
🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃
"Mummy kata dia masak banyak untuk kita malam ni.Jadi kita beli sekadar nak makan dalam kereta jelah",Cadang Nia
"Orite",balas Wawa sambil membuat isyarat tangan.
---------------
"Wawa pegangkan air ni kejap",Nia memusingkan badannya 180° sambil tangan dihulurkan kepada Wawa."Ops",Nia menutup mulutnya. Terkelu.Sangkaannya Wawa yang berada dibelakangnya. Namun sangkaannya meleset.Yang parahnya air milo dah tumpah.Itu tidak parah lagi.Yang lagi parahnya air milo tadi tumpah atas badan orang !
"Encik maafkan saya. Saya betul-betul tak sengaja",Mata Nia hanya tertumpu pada bekas air milo yang terkena baju lelaki tadi.Sapu tangan didalam beg tangannya diambil lalu memberi kepada lelaki tersebut.Lelaki tersebut mengambil sapu tangan Nia tanpa teragak-agak.
Kali ini Nia memandang muka lelaki tersebut.
"Kau?",Nia betul-betul terkejut.
🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃
"Weii penat tau aku cari kau satu pasar malam ni. Kau fikir pasar malam ni kecik ? ...."Kali ketiga aq jumpa dia memang malapetakalah hidup aku ! ",Ujar Nia sebelum Wawa menghabiskan bebelannya.
"Hah ?",Wawa tercenggang.
So,how my first chap? Bored right ? HAHAHA.Author cuba😹🌸
Keep reading and vote readers🌸🍃
YOU ARE READING
Dia , Soulmate Aku ||Slowly Update||
РазноеPlan 1 ;GAGAL Plan 2 ;GAGAL Plan 3 ;GAGAL Tiada jalan penyelesaian .Aditya Naufal dan Farrania Qiandra harus berkahwin .Bagi Aditya Naufal berkahwin dengan Farrania Qiandra bukanlah satu paksaan mahupun terpaksa. Tetapi lain bagi Farrania Qiandra. D...