Part 25 ~ Day Out with Jungkook

246 39 6
                                    


Kring! Kring! Kring!

"Haishh! Baru mimpi best! Kacau  betula!". Bebel Hana

Hana segera mematikan jam locengnya....

Dan...

Setelah itu...

Hana bangun dari pembaringannya...

Dengan perlahan...

Hana keluar dari biliknya tanpa mencuci wajahnya...

Dan...

Hana bergerak menuruni tangga...

"Hana ssi! Dah bangun ? ". Soal Omma Hana ceria seraya menghampiri Hana dan menyentuh dahinya.

" Jungkook??!". Hana begitu terkejut tatkala melihat wajah Jungkook dihadapan matanya kini.

"Lahh..kenapa, terkejut Hana? Jungkook tu kan tunang kamu, dah kamu pergi tandas dlu, cuci muka , then makan kat sini, ". Arah Omma Hana.

" omma ni...kenapa tak cakap Jungkook datang...ish...". Rungut Hana lalu dengan pantas Hana segera ke bilik air.

Jungkook mengeleng kepalanya tatkala melihat perilaku Hana yang cemas itu...

10 minit kemudiaan...

Hana mulai keluar dari tandas dan bergerak menghampiri meja makannya...

Hana mengambil tempat disebelah Jungkook...

"Hurmmm omma..mana appa??". Soal Hana seraya mengambil sandwich di hadapannya tanpa menghiraukan Jungkook.

" appa..pergi tengok tempat majlis perkahwinan kamu, ...". Jawab Omma Hana ringkas.

"Hah?? Awal lagi kan??? CepatnyA!". Ucap Hana terkejut.

Jungkook hanya mampu menjadi pemerhati akan perbualan antara anak dan ibu di ketika ini...

"Hana ssi! Kamu akan berkahwin minggu depan, bukan bulan depan, arrasoo???". Ucap Omma Hana.

" sekarang ni, omma ajak Jungkook datang sini, sebab omma nak kamu berdua pergi kedai untuk cuba pakaian pengantin, jangan risau, omma dah aturkan tadi, omma dan bincang dengan Jungkook tadi...". Jelas Omma Hana.

"Tapi..omma, Hana ada..kelas.." Hana cuba untuk menipu ommanya.

"Ye ke? Tapi semalam masa kamu pengsan, omma ad tanya Yoona, dia ckp takda, takkanlah Yoona tu nak tipu omma kan...".

Hana mengeluh seketika...

" yelahhh....Hana pergi mandi dan bersiap... Jungkook! Tunggu kejap!". Pinta Hana lalu segera menuju kebiliknya.

"Hana ni...dah nk kahwin pun perangai macam budak-budak lagi...sabar ye, Jungkook dengan perangai Hana...". Ucap Omma Hana seraya tersenyum manis memandang Jungkook.

"Biasalah tu....Jangan risau, Jungkook dah faham sangat Hana tu...". Tutur Jungkook lembut.

" baguslah kalau macam tu...haaa...tambahlah spageti tu...". Arah Omma Hana.

"Oh...terima kasih auntie..". Ucap Jungkook mesra.

🎀🎀🎀🎀🎀
Star Mall

I Love You Jungkook S2Where stories live. Discover now