Chapter 15 - Chowaniec

290 11 0
                                    


Chowaniec to domowe zwierzę czarownicy. W średniowieczu posiadanie oswojonego zwierzęcia - zwłaszcza kota, wskazywało, że właściciel może być czarownikiem/czarownicą. Współcześni wiccanie uważają, że chowaniec jest natury magicznej i często stanowi jakiś fragment mocy swego właściciela, przez co śmierć chowańca jest zwykle bardzo nieprzyjemna dla jego Pana.

Chowańcem w zasadzie może być każde zwierzę, jednak najlepiej w tej roli sprawdzają się zwierzęta większe, takie jak koty czy psy, chociaż znane są również ropuchy, węże i sowy.

Według innych chowaniec to duch, który przychodzi do czarownicy z własnej woli lub też przymuszony przez nią i służy jej mniej lub bardziej dobrowolnie. Chowaniec - duch może mieć różne pożyteczne możliwości. Jedne potrafią przenosić osobę z miejsca na miejsce, leczyć, uczyć języków zwierząt albo dawać magiczne umiejętności, wykonywać dane rozkazy. Chowaniec fizyczny to duch, który przejął kontrolę nad zwierzęciem i mieszka w nim wykorzystując jego ciało i zmysły.

W odcinku „Man's Best Friend with Benefits" chowańcem jest Portia -  występująca pod postacią czarnego dobermana lub pięknej ciemnoskórej kobiety. Jest ona towarzyszką wiedźmy - Jamesa, policjanta będącego znajomym Sama i Deana z dawnych lat.

Bestiariusz • Supernatural •Opowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz