Boginie (lub bogowie) nocy i pierwotnej ciemności istnieją w wielu religiach.
Oprócz bóstw jako takich Ciemność pojawia się jako odrębny byt w religiach dualistycznych, zakładających istnienie dwóch równorzędnych sił "Dobra" i "Zła", "Światła" i "Ciemności", "Dobrego Boga" i "Złego Boga", równorzędnych i współodwiecznych.
W chrześcijaństwie Ciemność jako byt pojawia się jedynie na samym początku, gdy Bóg stworzył Niebo i Ziemię, ale jeszcze nie rozdzielił światła od mroku.
Kim zatem jest Ciemność pojawiająca się w Supernatural? Mrokiem oddzielonym przez Boga od światła na początku stworzenia, czy siłą mu równorzędną, odwieczną, lecz przez długi czas „uwięzioną"?
Po raz pierwszy poznajemy ją w finale sezonu 10, gdy okazuje się fatalną konsekwencją zdjęcia Piętna Kaina. Wcześniej Śmierć tłumaczył Deanowi Winchesterowi, że Piętno jest jednocześnie kluczem i zamkiem powstrzymującym Ciemność - uwięziony przez Boga byt tak potężny i amoralny, że niegdyś sprowadził na manowce ulubionego anioła Pana - Lucyfera, któremu ten powierzył „klucz i zamek". Po usunięciu Piętna Ciemność została uwolniona z odwiecznego więzienia, błyskawicami runęła na Ziemię w Superior w Nebrasce, budząc słupy czarnego dymu, które połączyły się w wielką chmurę i z siłą i prędkością spływu piroplastycznego rozbryzgnęły po okolicy, pochłaniając m.in.impalę z braćmi Winchesterami.
W pierwszym odcinku sezonu 11 Dean ma wizję Ciemności pod postacią młodej kobiety o imieniu Amara z Piętnem Kaina na piersi, która zapewnia go, że są ze sobą powiązani i nigdy wzajemnie sobie nie zaszkodzą. W międzyczasie okazuje się, że Ciemność, która rozpełzła się po okolicy przemienia ludzi w szalonych, agresywnych i żądnych krwi zombie z czarnymi żyłami wyraziście rysującymi się pod skórą, którym trudno przemówić do rozsądku inaczej niż zabijając, ale których żywot i tak jest krótki, jako że umierają w kilka, kilkanaście godzin po zainfekowaniu. W szpitalu, do którego trafiają Sam i Dean Winchesterowie właśnie narodziło się dziecko, które ojciec przed śmiercią nazywa imieniem Amara i które nosi na piersi Piętno Kaina.
Amara jako dziecko przejawia zdolności nadprzyrodzone, potrafi posługiwać się telekinezą i okazuje się, że żywi się ludzkimi duszami, a przy okazji rozwija się w przyspieszonym tempie.
Ciemność - Amara jest siostrą Boga.
CZYTASZ
Bestiariusz • Supernatural •
De TodoCo nadprzyrodzonego pojawia się w każdym odcinku? Skąd twórcy czerpią pomysły? O czym naprawdę są te wszystkie legendy? Bestiariusz to obszerny przewodnik po amerykańskiej kulturze, folklorze i miejskich legendach. Znajdują się tu opisy wszelkich kr...