Precis innan sändningen börjar skickar Caroline in mig i ett annat rum där jag sminkas och mitt hår stylas. Jag förstår inte varför allt detta behövs, det är inte så att jag ska uppträda eller något sådant. Men jag ska agera, jag ska låtsas vara hans flickvän och det är väl därför jag fixas så här mycket. Hm, jag undrar vad som skulle hända om jag visades ute med honom utan smink eller något sånt? Jag ler gillande för mig själv. Jag träffar massa nya männsikor, folk som ingår i deras team, men jag kommer inte ihåg så många namn. Louise, eller Lou, är hon som står och fixar mitt hår just nu och är killarnas stylist. Hon är jätte trevlig och har ett fint leende och hennes lila hår är annorlunda men snyggt. En annan man jag såg killarna vara med för en stund sedan var Paul, deras vakt, och resten minns jag inte.
När sändningen börjar sitter jag bredvid Caroline och Gwen på de bästa platserna och när jag tittar ut genom publiken är den fylld med tjejer i alla olika åldrar. Det känns konstigt att vara här, jag har aldrig varit här förut eller någon annan live sändning på teve och något säger mig att det här inte kommer att vara sista gången.
”Nu kommer killarna!”, säger Caroline glatt när halva programmet har gått och tjejerna i publiken börjar jubla så högt att jag ångrar att jag inte tog med mig några öronproppar.
Men precis som hon sa kommer killarna ut och jag känner igen melodin från deras första singel What makes you beautiful, spelas. Eftersom att jag jobbar på Sony är jag säker på att nästa låt de kommer att sjunga kommer att vara deras nya singel.
Tjejer ropar, skriker och sjunger med i låten samtidigt som killarna sprider ut sig över scenen och gör sitt bästa. När det är en sån här glad stämning härinne är det svårt att inte le och röra huvudet i takt med musiken men när det är dags för Harrys solo börjar alla skrika ännu mer vilket jag trodde var omöjligt.
Jag betraktar honom när han sjunger på scen och hans solo som smälter flera tusen hjärtan. Vad är det egentligen som får så många tjejer att falla för honom? Är det hans utseende? Hans röst? Jag vet inte, men det kan definitivt inte vara hans personlighet.
Efter att killarna har sjungt två låtar går de in bakom scen och Caroline lutar sig fram mot mig. ”Du vet planen ellerhur? Ni åker härifrån tillsammans, tillbaka till hotellet och sedan åker ni till London imorgon”
Jag tittar storögt på henne. ”Va?”
”Har jag inte berättat det? Att dom åker till London imorgon?”, frågar hon förundrat.
”Jo, men jag trodde att jag skulle stanna kvar här?”
Hon kan inte vara seriös?
Hon skrattar tyst. ”Oj, vi båda måste nog ha missförstått varandra, men nu vet du. Det blir förstårs enklare om du åker med dem till hotellet ikväll för att ni ska upp väldigt tidigt imorgon för att åka iväg”
Jo, hon är helt seriös. Ska jag åka till London redan imorgon? Jag har aldrig varit utomlands förut, och nu ska jag åka bara sådär? Wow, det gick fort. Jag vet inte om jag ska vara glad eller ledsen.
”Men jag har inte packat någonting”
Hon klappar mig på knät som en försäkring. ”Det är redan fixat, hjärtat”
Hurdå? Dessa människor verkar ha allt planerat i förväg. Jösses.
”Du följer väl med? Till London?”, frågar jag hoppfullt men hon skakar på huvudet.
”Jag har fortfarande mitt jobb här”
Och då känner jag stressen krypa in i mitt huvud. Ska jag åka själv med främmande människor till ett främmande land där det finns fler främmande människor? Jag har inte sagt något till min mamma, och hon har fortfarande inte hört av sig angående flyttningen, och vad ska hon säga när jag bara reser bort sådär från ingenstans? Jag har så många frågor och så lite svar att jag inte vet vad jag ska ta mig till.
VOCÊ ESTÁ LENDO
Fake it with Styles (swedish)
FanficNitton-åriga Blue har inte alltid fått saker serverat på ett silverfat framför sig, utan hennes ensamstående mamma har fått kämpa för att ge dom tak över huvudet. Harry har allt man kan önska sig, utseendet, pengarna och framgången och hans rykte so...