Deel 1 'even voorstellen'

16 0 0
                                    

Het is 5 uur in de ochtend en ik loop nog steeds naar het plafond te staren, net zoals 5 uur geleden. Ik loop te denken, denken over van alles wat ik de afgelopen tijd heb meegemaakt. Ik zucht en pak onder mijn kussen een boekje vandaan, het is een dagboek. Altijd wou ik al een dagboek gaan schrijven maar het kwam er nooit van. Ik sla het boekje open en begin te schrijven:


Maandag 19 april 2017

Hai, ik zal me even voorstellen, ik ben Elena Wolfhard. Ik ben net een maandje 15 jaar oud en ben best creatief. Ik houd veel van tekenen en andere creatieve dingen. Zelf ben ik een lui persoon en doe niet veel in mijn leven. Mijn vriend is Scott Scase hij is 16 jaar oud. Scott en ik zijn al 2 jaar samen en zijn nog altijd gelukkig. Vandaag was een drukke dag, ik had school tot 16:00 en ging daarna met Scott nog even de stad in. Toen ik thuis kwam gooide ik mijn tas op de grond en liep ik richting de keuken. " Elena, ben jij dat?! '' hoorde ik mijn moeder schreeuwen vanaf boven. ''Ja mam ik ben het!'' Riep ik terug. Ik hou van mijn moeder, het is echt een schat! We doen vaak leuke dingen zoals shoppen of ergens gewoon gezellig eten. Maar ehm het is best laat en ik begin moe te worden so yeah. 

Goodnight xx

Ik klap mijn boekje dicht en stop het weer onder mijn kussen. Snel check ik nog even mijn mobiel of ik nog berichtjes heb maar nee. Ik doe mijn mobiel weg en draai me om en val dan langzaam in slaap. 

'' Elena je bent te laat!'' roept me moeder naar me als ze het gordijn open gooit. '' Mamm!'' roep ik geïrriteerd. '' Moet je maar een wekker zetten '' grijnst mijn moeder en loopt dan de kamer uit. Langzaam stap ik mijn bed uit en maak mijn bed op. Gapend loop ik naar de badkamer om mijn borstel en tandenborstel alvast klaar te leggen. Dan loop ik richting mijn kamer en zie dat het al 08:11 is. Oh shit ik moet echt opschieten! Snel kleed ik me om en loop weer naar de badkamer. Daar borstel in mijn haar en poets mijn tanden. In mijn tas stop ik de boeken van vandaag en wat make-up wat ik wel op school ga op doen. Als ik naar beneden ren staat mijn moeder al klaar met een flesje water en wat brood voor op school. '' Hup opschieten jij'' zucht ze. '' Jaja ik ga al'' Vertel ik haar en pak het eten aan. Ik doe snel mijn schoenen aan en doe ook mijn jas aan. Als ik in de schuur ben om mijn fiets te pakken merk ik dat ik mijn telefoon ben vergeten. Geïrriteerd gooi ik de schuurdeur weer dicht en loop richting de achter deur. Gelukkig staat mijn moeder daar met mijn mobiel in haar handen. '' Je bent een schat mam'' Zeg ik der. Mijn moeder lacht en geeft me een kus op mijn wang '' Je hebt nog 10 minuten hop hop'' roept ze me nog na als ik de tuin uit fiets. 



Remember me, pleaseWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu