"Dia tolong perempuan tu pehal? Biarlah dia mati ke apa ke kat situ. Mati dalam tandas. Eloklah tu. Syaiton."
"Haish eonnie nih."
"Habistu siapa dekat dalam?"
Seseorang keluar dari ward Jungkook.
"Mama." JungMi memandang mak mentuanya.
"JungMi kemana? Tinggalkan Jungkook. Ada masalah ke? Kenapa tak selesaikan cara elok?" Mama Jungkook mencekak pinggang.
"Erm. Bukan. JungMi..." JungMi menundukkan kepalanya.
"Nasib baik Jungkook ok."
"Mama JungMi nak jumpa Jungkook." JungMi memegang tangan Mama Jungkook.
"Pergilah."
JungMi masuk ke dalam ward Jungkook.
"Lah ingat lagi kau dekat aku rupanya." Jungkook tidak memandang ke arah JungMi.
"Jungkook.." JungMi duduk di kerusi sambil memegang tangan Jungkook.
"Apa Jungkook?"
Air mata JungMi yang dari tadi ditahan akhirnya keluar. "Kenapa... KENAPA KAU TAK MAKAN?! KENAPA KAU TIPU AKU?! KENAPA KAU TAK JAGA DIRI KAU BAIK BAIK?!" JungMi memukul dada Jungkook sambil menangis.
Jungkook agak terkejut dengan perbuatan JungMi lalu memegang tangan JungMi untuk menghentikannya.
"JungMi dengar! Kau percayakan aku kan?! Kau percaya kan aku tak ada hubungan dengan Ah Ri?!"
JungMi memandang tepat ke arah biji mata Jungkook.
"Aku.. Aku tak pasti."
"Kenapa kau boleh tak pasti?"
"AKU TAK TAHU!" JungMi menundukkan kepalanya dan menangis.
Jungkook menarik kepala JungMi ke dadanya. Jungkook memeluk erat JungMi.
"Kau kena percayakan aku."
"Aku percaya kau Jungkook."
Jungkook mencium dahi JungMi.
"Thanks sebab kau percayakan aku. Aku sayang kau."
JungMi terkejut dan berhenti menangis.
"Apa kau cakap?" JungMi bangun dari dada Jungkook.
"Aku cakap aku sayang kau. Tak tahu pula kau ni pekak juga."
"Kau... Sayang aku?"
"Ye Jeon JungMi."
"Sayang macam mana?"
"Simple. Like this. Sini aku bisik."
JungMi mendekatkan telinganya untuk mendengar bisikan Jungkook.
"I... Love... You..."
"WHAT?!" JungMi agak terjerit.
"Shh. Ni hospital. Aku serious. JungMi please balik rumah. Jangan buat aku macam ni."
"Entahlah Jungkook. Ah Ri macam mana?"
"Ah Ri tak ada hubungan dengan aku. So lantak dialah. Balik erh JungMi." Jungkook memegang tangan JungMi.
"Ok."
"Thanks. Kau sayang aku tak?"
"Sayang?"
"Tak maksud aku. Kau cintakan aku tak?"
JungMi terus bangun dan berjalan ke arah pintu.
"Jeon JungMi." Jungkook menghalang JungMi dari keluar.
"YE! AKU CINTAKAN KAU!"
Muka JungMi bertukar merah.
"Aku... Aku nak lawat Ah Ri."
"Untuk apa? Baik kau teman aku kat sini."
"Aku ni manusia juga. Dia keguguran kut. Nanti aku datang balik." JungMi terus keluar dari ward Jungkook.
-
Ward Ah Ri.
JungMi masuk dan lihat Ah Ri sedang baring.
"You masuk buat apa? Nak ketawakan I?"
"Mana adalah. Kau ni boleh tak jangan fikir negative je." JungMi mendekati Ah Ri.
"Jungkook mana? I just perlukan dia je sekarang."
"Kau ni tak reti hargai ke ada juga manusia nak melawat kau? Jungkook pun ditahan ward."
"Ha? I nak jumpa dia!" Ah Ri cuba bangun tetapi tak mampu.
"Haish kau ni. Kau bukan demam ke selesema ke nak bangun bangun. Kau tu keguguran. Duduk diam diam. Kau nak makan tak?"
"Taknak. I nak keluar dari sini cepat. I tak suka hospital!"
"Alah kau tak payah gedik sangat lah. Hospital je kut. Kau lahir pun dekat hospital. Bukan dekat istana. Baik kau cakap cepat kau nak makan ke tak nak. Kalau kau makan sendiri nanti menderita kau."
"You nak suap I ke?"
"Eh taklah aku nak suap burung kat tingkap tu ha. Meh sini. Meh." JungMi pergi membawa semangkuk bubur ke arah burung di tingkap.
"Yelah."
JungMi membantu Ah Ri bangun sedikit.
"Kenapa you tolong I? I kan pernah cuba rosakkan rumah tangga you dengan Jungkook."
"Mengaku pun kau cuba rosakkan rumah tangga aku. Tapi aku still manusia. And kau perempuan. Aku faham lah." Kata JungMi sambil menyuapkan bubur ke dalam mulut Ah Ri. "And sebab kau aku dan Jungkook berbaik. Sebab kau dia dah confess feeling dia dekat aku." Sambung JungMi.
"What?! Dia confess dekat you?!"
"Dah lah Ah Ri. Kau carilah lelaki lain. Janganlah kacau suami aku." JungMi mengelap sedikit comot di mulut Ah Ri.
"You keluar sekarang! I tak nak tengok muka you dah! Get out!" Ah Ri menghalau JungMi.
"Okay. Aku keluar. Btw thanks Song Ah Ri." JungMi meletakkan mangkuk bubur di atas meja dan keluar dari ward Ah Ri.
"Jangan harap aku akan bagi kau bahagia dengan Jungkook!"
_To Be Continued_
YOU ARE READING
Young Marriage +jjk+
FanfictionRead and vote this story juseyo😁 ⚠Terkandungnya carutan carutan⚠ ⚠Kalau sanggup baca carutan tersebut silakan. Kalau tak sanggup vote saja pun takpe🌚⚠ ⚠Byun tak banyak jangan risau🌚⚠