Jun 2017
Ipoh,malaysiaSince that day aku cuba untuk tunjukkan muka yang happy demi kawan kawan aku...
aku diambil untuk jadi pengapit Noor pada hari perkahwinannya, dua pasangan cantik dengan sepersalinan baju traditional melayu... Noor tampak manis dengan baju kurung dan tudung litup kuning keemasan...dan suaminya Haikal lengkap bertanjak.. nampak agung diatas perlamin... perkawinan yang simple tapi memang penuh dengan memori yang indah untuk Noor dan Haikal... aku happy dapat jadi pengapit Noor... rakan pengapit aku adalah Hasyiem....Hasyiem.. dah nak masuk 20 tahun lebih kami berkawan... kami jarang bercakap sejak dia putus hubungan dengan Najihah berapa tahun yang dulu...
Hasyiem masih tak dapat nak move on dari Najihah kerana Najihah pempuan pertama dan terakhir bagi dia.... Hasyiem juga dah banyak berubah daripada seorang yang nerd and derpy.. jadi handsome and cool guy haha.. ketawa sendiri aku bila tengok perubahan si Hasyiem..
______________________________
Hasyiem: apa yang kau gelakkan tu Faye?
Faye: haa aku gelak?! mana ada..Hasyiem: kau gelakkan aku pe?
Faye: (shit kantoi macam mana dia tau.. bukan nya aku gelak depan muka dia pon haha ) takda la Syiem haha mana ada aku gelakkan kau btw kau nampak lain sangat hari niHasyiem: apa yang lainnye
Faye: kau nampak, handsome sangat
Hasyiem: kalau ye pon nak perli aku tak perlu la sampai tahap gitu
Faye: haha takda la serius kau makin handsome..Hasyiem: well i know that haha kau pun pe kurangnya lawa je aku tengok ada sesapa ke kau nak ngorat..
Faye: nak ngorat sapa lagi kalau bukan kau haha
Hasyiem: kau jangan..! nanti aku tergoda kang susahnye kau..
Faye: eleh yela tu nanti bohsia kau nak letak mana.. dah la tak pernah bawak aku jumpa dia..
Hasyiem: hahah amboi ayat bohsia kau pakai.. aku mana ada doh makwe.. aku saja je nak bagi kau jeles
Faye: yela tu.. haha aku jumpa kau dengan dia nanti aku sekeh pale kau.. main kayu tiga belakang aku..
Hasyiem: mana mungkin aku sayang kau sorang je kot.. haha ( aku betul betul sayang kan kau Faye)
Faye: haha kau pandai buat aku happykan Syiem... sayang kau dah jom kita gi makan
_________________________________macam macam lauk melayu.. kampung betul la senang nak cakap, dengan belacannye ulam lagi kenyang aku sampai minggu depan ni.. kalau aku yang kawin aku buat simple je takda la mewah gini
semua nampak happy je makan biasalah orang melayu bab makan laju je, amik sampai penuh satu pinggan tapi tak abis kalau aku yang kawin alu sendiri turun pelamin letak satu satu dalam pinggan tetamu supaya tak membazir haha jauh pikir faye.. faye..kami duduk satu meja yan, fikri , natasya dengan tunangnye...
Aku, syiem.. najihah dgn Arul
Macam macam benda yang kami sembangkan hari tu.By the way, kenduri sambung sampai ke malam, malam Noor dengan Haikal berbaju biasa dimana malam khas untuk kawan kawan mereka saja. Aku, Yan dengan Natasya tak balik ke rumah kami hanya bersiap di rumah Noor. Manakala Najihah pulang ke rumahnya sebab berdekatan dengan rumah Noor.
Malam ni, kebanyakkan kawan sekerja Noor dengan Haikal yang datang. Kawan kawan satu sekola tak ramai antaranya kami la dan kebetulan si Uddin ada di Ipoh, dia datang atas jemputan aku. Noor dah beri amanah kepada aku untuk jemput sesiapa saja kawan kita orang masa sekola dulu. Uddin dengan Hakimi datang mereka bawa dua orang kawan perempuan... Yang aku syak adalah kesayangan dia orang. Haha Faye.. Faye tak abis dengan pemikiran negatif kau la.
______________________________Uddin: Faye.. Ada rupanya kau?
Faye: hey sedar sikit aku yang jemput kau eh.. Mulut tu insurans kan.
Uddin: amboi Faye makin tua makin kuat rajuk kau. Kan comei gini perempuan gitu. Takda la hati kering memanjang. Atleast bagi chance la kaum laki pujuk kau hahaHakimi: seronoknya Uddin gelakkan orang. Tu awek kau kat belakang tu monyok je takda pulak kau nak pujuk. Sibuk kemain kacau si Faye ni. By the way hai Faye lama tak jumpa makin ayu kau.. Aku tengok, dah ada boypren ke? Hahah
Hey la mamat dua orang ni ! Nyanyok ke terencat nih. Ni yang aku malas nak jumpa dia orang ni aku je memanjang kene. Lagi sakit hati aku ni ada lah. Macam mana la orang perempuan tak tua membujang ( aku je yang tua membujang, kalau pempuan lain confirm dah menggedik bila kene kacau gini) kalau gini perangai jantan kerja menyakat je.
Uddin: haha bagus lawak kau Kimi ok ok dah lah tu gelak karang merajuk Si Faye ni tak terdaya aku pujuk.. Better aku pujuk awek aku.
Faye: ( hmm awek konon..! Entah awek kat lorong mana kau rembat. Awek konon. Hari ni awek esok kekasih the next day Bakal Bini... Uddin Uddin bertukar tukar perempuan kau ni...) bagus la tu pi sana pi. Aku pon malas nak layan perangai tenuk kau.Hakimi: lek ah Faye. Macam tak kenal kita orang. Sebab kenal lah kita orang berani nak nyakat kau gini. Kau apa khabar sihat?
Faye: sebab aku kenal korang la aku tak leh tahan dengan perangai menyakat korang tu. Nasib member mampu ah aku tahan baran aku. Haa! Punya lama sekarang baru nak tanya aku sihat ke tak?Hakimi: haha betul cakap Uddin makin kuat rajuk kau kan. Dulu takda pun macam ni.
Faye: takda maknanya aku dari dulu memang macam ni ok ( yeke makin kuat..? Aku rasa ok je rajuk aku ni. Hello! Aku bukan species merajuk ok. Ni Faye la! Merajuk bertempat tak main ah merajuk sembarangan even bertudung macho tetap macho.. Angkat dagu sikit)Noor: Faye! Kimi! Meh ah sini duduk makan sama..
___________________________Malam tu sedar tak sedar sembang sampai 4 pagi. Macam macam yang kita orang cerita dari form 1 sampai la sekarang kita orang flashback.
Hakimi cerita yang maybe next year dia rancang yang dia akan masuk meminang awek dia. Awek dia takda sini awek dia kat Mesir sambung belajar sana dalam bidang kedoktoran. Hmm ternyata pemikiran aku yang negatif tu salah, perempuan yang dia bawak tu kawan kerja dia yang kat Ipoh.
Maknanya seorang tu jela makwe Uddin. Hmmm kita tengok jauh mana hubungan dia orang. Next time meet up, perempuan mana pulak yang Uddin nak bawak we will see?
YOU ARE READING
TFWIM
RomanceTFWIM THE FIFTH WEDDING IS MINE OR TFWIM kisah ni mngisahkan Faye Ora seorang gadis yang tak pernah merasa hidup pakwe makwe yang hidup penuh dilema dimana umur makin lanjut. empat orang kawan faye sedang menuju ke jinjang pelamin, faye semakin ce...