Kom we moeten naar die winkel.
Nee, stop amber niet doen!Voor het ongelijk
Het is eindelijk weer tijd om naar school te gaan. Het was een vakantie die te lang duurde, waar te veel problemen en gezeur is zaten. Gelukkig zie ik mijn vriendinnen vandaag weer. Ik heb nog 30 minuten om me klaar te maken ik moet opschieten want ik doe te lang over mijn make up. Als ik naar beneden loop zie ik overal rotzooi, veel dozen en papieren ik wil er niet naar kijken. Er komen langzaam tranen in mijn ogen ik blijf staan haal adem en wil aan iets anders denken het helpt de tranen gaan weer weg. Ik loop naar de deur van de woonkamer ik zie mama ze is aan het eten. Ze zegt wat tegen me ik hoor het alleen niet ik zit nog in een andere wereld. Ik vraag of ze het nog een keer kan zeggen. Ze zegt het nog een keer en nu hoor ik het wel: heb je lekker geslapen lieverd. Ik zeg blij ja hoor maar eigenlijk ben ik nog steeds verdrietig. Ik kijk naar de klok, nee nog maar tien minuten. Ik smeer mijn broodje prop het in mijn mond en schenk melk in mijn glas. Ik doe alvast mijn schoenen aan en kijk naar mama ze kijkt bedroefd en ik weet waarom.Ik ben op school ik kijk om me heen ik zie allemaal eerste klassers lopen vorig jaar was ik dat ook. Klein bang ik wist niet wat er zou gebeuren en nu heb ik de beste vriendinnen ooit. En daar zie ik ze aan komen ik ren naar ze toe ze zien me ze kijken zo blij. Ik zeg ik heb jullie gemist. Ze omhelzen me ik hou hier van ik hou van deze momenten.
Dit was een super leuke eerste dag van het nieuwe school jaar. Ik heb geen zin om naar huis te gaan maar ik moet wel ik wil niet terug naar die ellendige plek. Ik sta voor de deur ik zie mama's auto niet ik denk dat ze boodschappen doet. Ik loop naar binnen gooi mijn schoenen uit en ga lekker chillen op de bank. Ik doe de tv aan en pak wat te eten en drinken. Ik moet eigenlijk huiswerk maken maar daar heb ik geen zin in ik kan vast wel een excuus bedenken maar nu niet nu ga ik gewoon niks doen. Een uur later zie ik mama aan komen ze loopt naar de deur maar zonder tassen maar wel met tranen in haar ogen. Ik wist het al ze was bij een vriendin zodat ze daar kon uithuilen. Mama kijkt naar me ik zwaai met een een glimlach ze zwaait terug. Ze loopt de woonkamer binnen ze gaat zitten en ze vraagt hoe school was. Ik zei dat het super was. Toen zei ze dat ze een leuk idee had om naar de stad te gaan elke woensdag alleen met zijn tweeën gewoon moeder en dochter. Ik vond het een super idee ik zei super blij jaaaaaa!! En ze kreeg gelijk een glimlach op haar gezicht. Ik ging naar haar toe en gaf haar een knuffel het was fijn.
YOU ARE READING
Zonder mama (nog niet klaar)
General FictionAmber kan niet wachten tot de school weer begint er zijn niet echt de leukste dingen in de vakantie gebeurd dus die wil ze vergeten en als ze weer naar school denkt ze er niet aan. Maar haar moeder heeft een goed idee elke woensdag gaat ze naar d...