34-Not stupid

449 25 1
                                    

'Breyan doe geen domme dingen' fluisterd Casper. 'Het duurt niet lang meer en ik ben echt mijn geduld kwijt' zeg ik fel. Een man hurkt voor ons neer. 'Zeg maar gedag tegen je vriendin' zegt hij grijnzend. 'Genoeg' zeg ik. Ik geef hem een harde klap tegen zijn slaap en pak zijn pistool. Ik schiet 2 mannen neer bij hun schouder. Ik loop maar hun toe en geef een trap hem hard en hou mijn pistool op hem gericht. 'Kom op' zegt hij. 'Doe het'. Ik haal de trekker over en het komt naast zijn hoofd . 'Nee' zeg ik. Ik trap hem bewusteloos en gooi het pistool weg. 'Normaal had je de trekker over gehaald' 'Klopt maar ik ben wel veranderd. 3 jaar daar'. Ik zucht diep en draai om. 'En nu je vriendin terug halen' 'Hoe weet je...' 'Casper ik ben het. Hun komen daar vandaan. Ik kan veel'.

'Altijd zo lekker optijd meid' zucht Madelinde. Haar staart zwiept heen en weer en gooit een grote sporttas voor mijn neus. 'Ik heb nog meer hulp' . Caper en Madelinde kijken me verbaasd aan. 'Ja oke !' klinkt er door de bossen. Candice komt tevoorschijn en gooit ook een tas neer. 'Mannen' zucht ze. Ik loop naar haar toe en omhels haar stevig. Jeff en Mike komen ook aanlopen. 'Nog steeds' mompel ik. 'Yup!'. Ik kijk Casper aan. 'Goed genoeg ?'. Casper knikt. 'Ik ben eigenlijk best trots, weet je' zegt Candice. 'Hoezo ?' zeg ik verbaasd. 'Gewoon, dat ik je nog niet voor je kop heb geslagen'. Ik glimlach overdreven. 'Ik heb wel wat info...' zegt ze. Ze hurkt neer . Mike en Jeff zijn nog een beetje aan het bekvechten. Candice opent de tas en haalt er een iPad uit. 'Goed' zegt ze. Ze komt omhoog en gaat naast me staan. 'Je baas toch? Samuel of iets ?' 'ja ' zeg ik. 'Het spijt me, gore klootzak is hij' 'Oh dat weet ik' 'Oh ja ?' zeggen Casper en Candice tegelijk. 'Vertel' zeg ik . 'Nou , hij heeft familie, een broer, en die broer heeft een dochter...' 'En dat is Hazel' 'Wow wat ?' zeggen Casper en Madelinde tegelijk. 'Je gaat me zeggen dat...' begint Casper. 'Ja dat wist ik allang, Brian en ik zijn niet dom. Samuel is een slechte vent. Duh'. Casper kijkt me even boos aan maar het verdwijnt al snel. 'Weetje waar ze zijn' 'Brooklyn' zeggen Candice en ik tegelijk. 'Dan gaan we daarheen' zegt Jeff. Hij loopt weg. 'De autos staan hier'.

Paar uur later...

Hazel

Mijn polsen branden door het touw. Ik voel me duizelig in mijn hoofd door dit kut doekje wat in mijn mond zit . Een vaag spul zit er op. Ik leun tegen de muur en kijk versufd voor me uit. Ik mis Casper. Waas verschijnt af en toe voor mijn beeld. De deur hoor ik open gaan. Samuel verschijnt in de deuropening. 'Hmm' zegt hij. 'Voordat hij komt' zegt hij. Als wat ...?

Breyan

Ik laad mijn pistool. 'Plaats wel er wel een geluidsdemper op'. Iedereen doet het. Casper staat versufd met zijn armen over elkaar. Ik zucht. 'In de schouder. Ik geef je dekking. De rest ontruimt het. We krijgen haar eruit'. Casper knikt kort. 'Kalm aan' 'Hoe kan je zo rustig blijven' zegt Casper zacht. 'Ervaring' mompel ik. Ik glimlach flauw. 'Misschien wat vechten , maar dit...' 'Kalm aan'. 'Kom' zegt Mike. Hij trapt de deur open en schiet de eerste twee mannen neer. Ze kreunen hevig. 'Jammer' giechelt Candice. Ze loopt rustig door. 'Hey hey hey !' hoor je. 'Oke deze kamer is veilig , maar geen Hazel'. Ik loop ook door en trap de andere deur open. 'Oh hey boys'. Ik schiet ze in hun knieën en schouder. 'Vertel me even waar Hazel is'. Ze schreeuwen het uit. 'Ja laat maar' zucht ik. Ik draai om en Casper is weg. 'Casper ?'. Ik zucht. 'Sukkel...' 'Hij is bij mij' hoor ik. Madelinde. 'Oke mooi'. Ik loop verder en twee mannen verschijnen voor me . Ze lossen schoten alleen missen het allemaal. 'Amateur'. Ik schiet ze beide op hun schouders. Ze vallen op de grond. 'Waaar is Hazel'. Weer geen antwoord. 'Ik zweer ik ga iemand zo hard in elkaar slaan!' 'ja ik ook ' roept Candice. Ik open een deur . 'Ik ben naar boven!'. Ik loop de trap op. 'Sam-u-eeeeel. Joehoee !'. Ik tik met mijn pistool tegen een stalendeur. Het galmt door de gangen. 'Iemand mag best reageren verdomme ! Ik kom een vriendin halen en ze is niet jouw bezit ! Mijn geduld raakt aardig op !'. Ik schreeuw door de gangen. Geen reactie. Het is stil. Maar dan hoor ik een zacht gegil. Het komt niet van beneden. Ik loop door. 'Weet je, ik was niet van plan om iemand te vermoorden, maar...wie Hazel heeft aangeraakt, beloof ik je. Gaat erraan'. Mijn voetstappen  echo-t door de gangen. 'Man oppeens is iedereen stil'. Ik zucht diep.

****

Een beetje saai hoofdstuk , vind ik althans😅

Maar k hoop dat jullie iets vinden van dit hoofdstuk. Het einde is er bijna, (helaas)😪

HIS STORY BOOK 5Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu