🎀🎀🎀🎀🎀
Hanguk' Hospital
"Jungkook ssi...". Ucap Hani terbaring lemah.
" Hani sii..gwenchana??". Soal Jungkook kebimbangan.
Hani mengeleng perlahan...
"Saya okay, Jungkook...". Jawab Hani seraya tersenyum manis memandang Jungkook.
Jungkook lantas memegang tangan kanan Hani....
"Hani ssi kenapa awak rahsiakan penyakit awak? Kenapa awak tak bagitahu saya awak menderita kanser selama ini??". Soal Jungkook lembut.
"Jungkook ssi....selama ni, Hani tak pernah rasa yang Hani ada kanser, Hani nak hidup macam orang lain, Hani nak jadi macam gadis lain, punya impian,kawan, cinta dan segalanya..". Ucap Hani dengan wajah pucatnya.
"Jungkook ssi...Hani memang tak boleh terima kenyataaan ini, tapi sekarang..Hani betul-betul tak mampu...Jungkook ssi...maafkan Hani sebab Hani hubungan Jungkook dan tunang Jungkook hampir putus, jeongmal mianhae, Jungkook ssi..". Tutur Hani ikhlas.
Jungkook menatap wajah sunggul Hani sedalam-dalamnya...
Bomi diluar bilik wad Hani juga tidak mampu menahan air matanya tatkala mendengar ucapan dari Hani itu...
Bomi begitu kecewa kerana dirinya tidak mampu membuat Hani bahagia untuk kali yang terakhir dalam hidupnya...
" Hani siii..maafkan aku..". Gumam Bomi sendirian sambil menutup kedua belah matanya.
"Hani ssi..apa yang Jungkook boleh buat supaya boleh ringankan beban sakit Hani??".
Hani tersenyum kecil mendengar pertanyaan Jungkook itu...
"Lupakan Hani,dan pergi ke majlis perkhawinan Jungkook, ". Ringkas Hani
" Hani ssi...".
"Hani tahu segalanya Jungkook, cuma hati Jungkook, Hani memang takkan pernah tahu akan siapa yang Jungkook cinta, Hani harap Jungkook bahagia disamping orang yang tersayang". Tutur Hani lembut.
Hani mengamati wajah kacak Jungkook dengan penuh rasa cinta....
"Jungkook ssi...boleh nyanyikan untuk Hani satu lagu?". Pinta Hani.
Jungkook mengangguk kepalanya...
Tanpa bicara Hani...
Jungkook lantas menyanyikan sebuah lagu kegemarannya iaitu STARLIGHT BY BOYS24...
Hani tersenyum sendiri mengamati bait- bait lirik akan lagu yang dinyanyikan oleh Jungkook itu...
Dengan perlahan...
Hani mulai menutup kedua belah matanya...
"Jungkook ssi, terima kasih untuk segalanya". Bisik hati Hani
Dengan tiba-tiba....
Tangan kanan Hani mulai lemah dan terlepas dari pegangan Jungkook...
Jungkook mulai berasa cemas...
Jungkook pantas memeriksa denyutan nadi di pergelangan tangan kanan Hani...
Dan....
" Hani ssi! Doktor!".
🎀🎀🎀🎀🎀
Mariotte Hotel
Skipp--8 malam--
"Hana ssi...jom balik, ". Ucap Yoona.
" taknak!". Tegas Hana
YOU ARE READING
I Love You Jungkook S2
FanfictieUntuk sambungan I Love You Jungkook s2 ini mengisahkan Hana kembali menjadi seorang pelajar dalam jurusan perniagaan atas permintaan ayahnya. Tunang Hana, Jungkook juga menjadi seorang pelajar seni bina di Universiti yg sama bersama Hana. Namun, pel...