'Ga je mee naar het concert toe?' vraagt Zayn. 'Ja leuk,' meen ik. Zayn glimlacht en helpt me overeind te komen. Ik glimlach dankbaar en pak mijn favoriete jurkje.
'Help je even?' vraag ik. Zayn knikt en doet mijn pyjama uit. Hij doet het jurkje voorzichtig aan en laat een zachte 'wow' vallen.
'Wat?' vraag ik lachend. 'You look beautiful,' Zayn's wangen kleuren roze en ik glimlach. 'Jij ziet er altijd mooi uit,' meen ik.
'I know,' zegt Zayn quasi eigendunk. Ik woel lachend door zijn haren en Zayn piept beledigd. Hij tilt mij op en gooit mij over zijn schouder.
'Zet me neer!' lach ik. 'Dacht het niet,' antwoordt Zayn. Hij neemt me mee naar de woonkamer en ik hoor de aanwezigheid van de andere jongens.
'Ze zat aan mijn haren,' legt Zayn uit. 'Dat verklaart een hoop,' klinkt de bekende, hese stem van Harry. Ik wordt op de grond gezet en Zayn kijkt mij aan met een lieve, scheve glimlach.
'Zullen we gaan?' stelt Niall voor. De jongens stemmen in en ik wordt mee getrokken, het huis uit.
Het concertgebouw is groot, groter dan ik had verwacht. Voor het gebouw staan al honderden fans te wachten, in de hoop hun idool te ontmoeten. Zayn houdt mijn hand stevig vast, alsof hij bang is dat ik er vandoor ga. Ik wordt door de horde fans naar de artiesteningang geleid en Zayn houdt als een echte gentleman de deur voor mij open. Ik loop achter Harry aan, die voor mij en Zayn liep, en kom in een gang uit. Op de grond ligt laminaat en de muren zijn wit geverfd. Ik loop langzaam achter Harry aan en voel Zayns adem in mijn nek.
'Hier naar rechts,' zegt hij. Ik knik en open de deur aan de rechter kant. Ik kom in een redelijk grote kamer uit, waar voornamelijk banken staan en een aantal haakjes aan de muur hangen. Ook hangt er een grote spiegel, die een paar vierkante meter van de muur bedekt. Ik ga op een van de houten banken zitten en bekijk de ruimte verder. Zonder schaamte trekken Zayn, Harry, Louis en Liam hun t-shirts uit en pakken nieuwe kleding die aan het rek hangt. Alleen Niall staat verlegen naar het rek te staren.
'Waar zijn de wc's?' vraag ik. Niall kijkt mijn kant uit en onze blikken kruisen. Met zijn ogen bedankt hij mij en ik glimlach.
'Ik loop wel even mee,' zegt Harry. Ik knik en loop achter hem de ruimte uit. Harry wijst een deur aan en ik loop naar binnen toe. Ik doe deur achter mij op slot en doe de klep van de wc omlaag. Ik ga erop zitten en staar naar de deur. Met allerlei kleuren stift en handschriften is hij onder gekladderd. Ik besef nu pas dat het allemaal handtekeningen zijn, van vrouwelijke beroemdheden. Ik ontdek Engelse celebrity's maar ook Amerikaanse, zoals Taylor Swift en Demi Lovato. Ik besluit dat ik nu wel lang genoeg op de wc heb gezeten om het geloofwaardig te maken. Ik spoel de wc door en open de deur. Ik was mijn handen en loop dan terug naar de ruimte. Ik merk dat Niall als enige al helemaal omgekleed is en kijk hem met een scheve glimlach aan. Met zijn lippen vormt hij het woord bedankt en ik antwoord 'geen dank' terug. Niall lacht zijn tanden bloot en ik glimlach terug.
'Wat lachen jullie?' vraagt Zayn verbaasd. 'Oh niets, een onderonsje,' zeg ik, nog steeds glimlachend, zonder mijn blik van Niall af te wenden. Zayn kijkt mij verbaasd aan en pas nu maak ik mijn blik los van die van Niall. Ik kijk Zayn aan en zijn warme ogen laten mij van binnen smelten. Misschien heeft Dylan toch een beetje gelijk...