Capitotul 1 Ursii Polari

9 0 0
                                    

Ursul polar este un urs de culoare albă care traieste in zonele nordice acesta este cel mai mare animal de pradă
Întâlnit pe uscat . El trăiește cam 35 - 40 de ani (aproximativ )
Acesta este un mamifer mare , greutatea acestuia ajunge pana la 300-600 de KG la masculi si la femele 150-300 de kg
Aceștia au cam 1,8 -2,5 m ,aceștia au o blana de culoare albă .
Ghiarele mari si puternice au puterea sa doboare adversarii naturali . Ei au un strat de grăsime sub piele .
Iar acel strat îl ajuta sa se protejeze de frig .Este un înotător excelent !!
Corpul ursului polar este asemanator cu corpul ursului brun. Capul poate ajunge pana la 40 cm lungime.
Au buze extensibile , dinții sunt mai mici fata de celelalte specii dar mai puternici , acesta are un gât puternic.
Au buze extensibile adică nu sunt atașate de gingii si pot culege fructe mici iar unii le pot cojii.
Aceștia au mirosul bine dezvoltat si simt prada la depărtare de pana la 30 de km .
Urechile sunt mici dar bine dezvoltate . Culoarea blanii este alba dar poate fii si gălbuie in timpul verii!
Urșii mulțumită blanii lor ei se tăvălesc prin zăpada ca sa se răcorească .
Labele din fata sunt folosite pentru înot fiindcă sunt mari si membranate iar acestea asigura propulsia .
Cele posterioare au rol de cârma . Labele lui prezintă gheare nerectractile.
Picioarele urșilor polari sunt mai mare ca la ceilalți ursi ( 22 de cm) si au par pe tălpi si ventuze pentru a se mișca mai bine pe gheata. Pe uscat nu aleargă lafel de repede precum si rudele sale. In apa atinge 10kh vaslind doar cu labele posterioare si scufundat poate sa stea pana la 5 min , ca si oamenii urșii polari se deplasează pe pământ dar in patru labe sau mai pot merge intr-o poziție bipeda cea ce i-l avantajează atunci când trebuie sa își observe hrana !!

UrșiiUnde poveștirile trăiesc. Descoperă acum