Natasya: wah semua bilik cantik cantik. Rambang mata ni nak pilih bilik. Awak bila nak dok sebilik ni?. Saya dah tak sabar hehe ( nada gatal )
Shukri: haha jangan goda saya nanti awak susah. Awak... nanti lepas kita kawin. Saya akan buat bilik lebih cantik dari ni untuk awak tau.
Natasya: serius?
Shukri: serius la.
Natasya: muah ciked. Haha
Shukri: muah muah haha lepas kawin takdanya nak muah muah atas langit macam ni tau. Saya gigit terus je bibir tu.
Natasya: aipp nope jangan ganas ganas saya tak suka.
Shukri: kisah pulak kita. Lepas kawin awak milik saya. Suka hati saya la.Faye: bwekkkk ... Ieww geli aku dengar. Kalau ye pon nak sembang hal rumah tangga. Pergi la kat ceruk jangan la kat sini... Paling tak pon pun dah maju private message je. Nak termuntah aku.
Natasya: aloo jeles la tu.
Faye: your head! Dah tepi tepi. Mak cik nak lalu... Aku nak bilik ni. Kau nak share dengan aku tak?
Natasya: i ok je... Hehe tak takut ke dengan i.. Tangan i ni nakal tau.
Faye: haha anything for you darling u pegang i pegang u balik..
Natasya: muah muah ( kenyit )Shukri: ok sekarang aku pulak yang rasa nak muntah. Ok ye wak, saya kat bilik bawah. Pape hal awal chat eh?
Natasya: baik tuan!Natasya: Faye! Jap aku tutup pintu.
Faye: kenapa makcik?
Natasya: kau tau tak aku jumpa mamat coffee house hari tu kat KLIA.
Faye: ( haa macam mana Natasya leh jumpa pulak) umm haa ye kenapa kalau ye pon.
Natasya: dia gi Singapore tau tak? Kau rasa ada kemungkinan ke kita terjumpa dia. Bukan apa.. Aku risau dia apa apa kan kau.
Faye: mak cik.... Tau la Singapore ni kecik. Tapi takda la sampai macam tu sekali. Kemungkinan ada 1001 peluang je kebetulan terjumpa tu tau tak. ( dah jumpa dah pon... Haih)
Natasya: yelah aku tau tapi aku still risau Faye.
Faye: tak pe jangan risau ok ?
Natasya: ok...Natasya: Faye.. Takda video ke?
Faye: video ? Video apa kau ni?
Natasya: alaa... Video bl...
Faye: oittt ( tutup mulut Natasya) jangan cakap kuat kuat. Orang dengar karang.
Natasya: ada tak?
Faye: aku siap bawak cd haha.
Natasya: ma shaa Allah. Berubah la Faye. Bila kau nak berubah ni...
Faye: ajet ajet je ni padahal dalam hati seronok bukan main. Dahh.. Malam karang kita tengok.
Natasya: sayang kau Faye!_______________________________________
Tutt tutt tutt
Adui aku patutnya tinggal kat Malaysia je phone ni. Kacau je dari tadi nak tidur pun tak senang. Wow 10 miss called. Dah bertahun rasanya tak dapat miss called banyak ni."Where are you need to see you emidiately..
-XoxoLoqman"alolo kiutnya ada xoxo kan bagus macam ni. Dalam message macam sweet kat depan hmm puake!
"PICK UP U IDIOT!!"
Hmmm memang puake pon.....
" kau ingat aku balachi kau ke kene tunggu kau bagai!"
Amboi marah nye beliau. Haish tak senang duduk aku.
"yess boss baik la nak jumpa kan amik la saya. Btw pukul brapa nak jumpa ni?
-xoxoFaye
-muah ciked"Haa amik kau!! Setempek aku bagi abis tu dia ingat aku balachi dia la.
" aku settle kerja aku nanti aku chat kau balik.."
Wuuu cepatnya reply.... Tunggu i la tu kan..
" ok boss yang hansem"
_________________________________________
Mana semua orang ni senyap je. Chat Natasya pon dia tak reply.
Turun ahh mana tau dia orang kat bawah, woish senyapnya banglo ni seram aku dibuatnya. Tak boleh bayang aku kalau sorang ni.Hakimi: Faye?
Faye: woish terkejut aku!
Hakimi: asal kau ni? Nak gi mana sebenarnya ni?
Faye: kenapa sunyi je aku rasa ni. Mana semua orang?
Hakimi: setau aku Natasya dengan Yan keluar dengan pasangan masing masing. Dia orang pesan kata jangan tunggu. Balik lambat la tu kot..? Noor dengan Haikal dari tadi tak keluar bilik. Uddin ada je dalam bilik tengah ngadap tv.Faye: Noor tak keluar bilik ? Kenapa?
Aku nak panggil la.
Hakimi: oit ( tarik tangan Faye ) kau nak kacau dia orang kenapa?
Faye: mana ada kacau aku nak gi check je pon.
Hakimi: check apanye?! Kau ni! ( nada separuh jerit)
Faye: kau nak marah pehal. Lepas kan tangan aku. Aku tak peduli aku nak gi check mana tau tido. Aku chat tak reply. Aku lapa ni.
Hakimi: ya ampun Faye. Takkan tak paham. Faye tunggu!!
Faye: shuu diam la...
Hakimi: adu kau ni orang tu dah berlaki dah pon. Nak check buat pe .. Tau la laki dia jaga dia.
Faye: diam la...Mengendap... Curi curi dengar.
Mhmmm tak dengar apa apa pon.
Wait jap...Noor: haikalllllll geliiii laaaaa..
Haikal: jangan la gerak... Sikit lagi ni..
Noor: tak tahan dah ni ahhhhh.
Haikal: jap ok ok ahhhhhh ..Faye: ma shaa Allah... Aku salah dengar ni... Tak pe la Kimi jom... Haha
Hakimi: kau dengar apa.. ?
Faye: aku paham dah maksud kau kimi... Hehe________________________________________
YOU ARE READING
TFWIM
RomanceTFWIM THE FIFTH WEDDING IS MINE OR TFWIM kisah ni mngisahkan Faye Ora seorang gadis yang tak pernah merasa hidup pakwe makwe yang hidup penuh dilema dimana umur makin lanjut. empat orang kawan faye sedang menuju ke jinjang pelamin, faye semakin ce...