Jimin duduk bersandar keletihan di dinding berdekatan padang itu.butang baju sekolahnya di buka menampakkan singlet putih di bahagian dalam.
"Penatnya..".jimin mengipas mukanya dengan tangan.
Kaki kiri di luruskan dan kaki kanan dibengkok kan.tangan di letakkan ke atas lutut kaki kanan.
Clap clap clap..
Tepukkan tangan kedengaran.
Jimin mendongak.hyeri.
"Seronok keliling padang cik habang?".soal hyeri sinis.seperti seronok mengenakan jimin.
"Kau ni apa hal hah?..apa yang kau tak puas hati dengan aku?". soal jimin.dia tahu kalau hyeri tak beritahu pun pasti cikgu akan tahu juga yang dia tak bawa buku latihan.
"Saje..macam Best pulak!".kata hyeri.
Jimin bangun dan menarik hyeri dan menguncinya ke dinding. pandangan tak puas hati diberikan.
"Best?..kau ni memang perempuan yang tak patut ada kat sekolah ni la..sebab perangai kau ni lebih teruk dari lelaki..". jimin berkata sinis.
Muka jimin di dekatkan ke muka hyeri.kening hyeri bertemu tanda pelik dengan perlakuan jimin.
"Apa..apa kau nak buat ni?".soal hyeri jelas takut.
Hyeri cuba untuk melepaskan diri dari dikunci.
"Kau takut?".jimin tersenyum senget.
Hyeri hanya mengetap bibir. tak faham.
Jimin medekatkan tubuhnya ke arah hyeri.bibir didekatkan ke telinga hyeri.
"Jangan risau,aku takkan apa-apakan kau..sebab kau tu jenis perempuan yang tak ada hati perut...".jimin menjauhkan kedudukannanya.
"Bye?".jimin mengangkat kening dan tersenyum senget.
Jimin melepaskan hyeri dan pergi dari situ.hyeri hanya terkebil-kebil disitu.tak tahu nak cakap apa.
•••
"Hyung..kenapa tak hantar buku aku kat sekolah tadi?".soal jimin."Erm..aku dah pergi sekolah kau..tapi aku tak tahu kelas kau.. bila dah nak dekat dengan kelas kau aku terkanggar orang pula.. lepas tu kawan aku call cakap ada kerja aku kena buat.. so aku pergi lah..sorry lah..". kata jihoon panjang.
"Sokay..aku dah kena denda dah tadi..".jimin melangkah ke bilik.
"Wey..sorry lah..".
"Hmm..sokay..nanti aku tak akan lupa bawa buku lagi..". kata jimin dan masuk ke bilik.
Jihoon hanya terdiam.rasa bersalah pada adiknya itu.
•••
Hyeri bersiap untuk keluar bekerja ke cafe.rambut diikat dan disanggul.kemudian cap dipakai secara terbalik.Uniform cafe dipakai dan beg dicapai dan di galas.keluar di pintu rumah dia memakai kasut converse hitam dan bersedia untuk ke kerja.
Sesampai di cafe dia bertegur sapa dengan pemilik cafe encik jongki.
"Boss..".tegur hyeri.
"Ya,hyeri kamu dah datang..nanti kamu gantikan kerja jungmi untuk shift malam..".kata encik jongki dengan tergesa-gesa. mungkin mahu ke tempat lain.
"Tapi...esok saya sekolah..".
"Sekejap je sampai pukul 9..nanti jungmi datang balik ambil shift dia..lepas tu kamu dah boleh pulang..".kata encik jongki.
"Baiklah..".hyeri akur.
Bersambung ⏩
YOU ARE READING
[c] Heartbeat ; jimin°
Fanfiction❀ㅡsetiap kali bertemu pasti saja jantung ini berdegup laju. ❀❀❀ "Hey,kau nak buat apa kat aku ni?..kau nak culik ke hah?". - hyeri. "Apa kes pompuan ni?..gila ke apa?". - jimin. + adakah pertemuan ini akan membuahkan rasa cinta? + adakah jimin dapat...