-1

970 79 1
                                    

Nama aku Min Haneul . Mak aku kata dia bagi nama ni kat aku sebab Haneul bermaksud langit .

And dia nak aku kejar cita cita aku sampai ke langit .

Tapi sekarang aku tengok life aku bukan sampai ke langit tapi ke longkang adalah .

Minggu lepas mak aku meninggal .

Bapak aku yang durjana tu tinggalkan hidup aku yang dah cukup susah ni dengan tambahan hutang dia yang keliling pinggang tu .

Dia lari pergi mana entah . Pergi mampos kot .

Aku baru habis study . Aku pelajar yang cemerlang dalam jurusan gardening . Kalau ikut kelayakan , aku dah boleh buka syarikat gardening aku sendiri walaupun umur aku baru 23 tahun .

Tapi disebabkan aku busy merempat lepas kena halau dari rumah oleh pengutip hutang bapak aku , aku mampu duduk dekat bangku taman ni dari petang tadi je .

Matahari mula menghilang dari pandangan dan diganti dengan bulan . Aku hanya mampu memerhati .

Aku lapar , takde tempat untuk tidur dan takde duit .

Tadi aku ada dalam 3000 won tapi sebab ada seorang mak cik yang kelaparan , so aku bagi duit aku dekat dia .

Orang kata , kalau kita tolong orang akan ada orang lain tolong kita so aku decide untuk tidur kat bangku ni sampai ada orang tolong aku .

+

Pagi ni aku bangun dalam keadaan yang kesejukan .

Aku pergi ke tandas awam untuk membersihkan badan dan tukar baju .

Hari ini aku nak cari kerja . Sampai bila nak merempat kat kerusi taman tu ?

Aku tukar sweatshirt dan sweatpants aku kepada sehelai kemeja putih dan skirt bewarna hitam yang formal .

Aku mengecheck dokumen dokumen penting aku . Semua ada !

Aku berjalan dengan agak lama . Kebanyakkan tempat tak perlukan gardener or garden designer .

Selepas 3 jam berpenatan , aku masuk ke sebuah syarikat besar .

Selalunya syarikat besar macam ni perlukan garden designer .

+

Yeahh ! So new fanfic hehe . Author tiba tiba je dapat idea ni so cepat cepatlah author tulis . My first long ff malay . So kalau author punya ayat tu pelik , readers redho jelah ye haha

So jangan lupa comment and vote (♡˙︶˙♡)

-author sky

[c] gardener + jjk (end)Where stories live. Discover now