Part 19

500 47 6
                                    

"Awak.. Siapa Eunha.. Dah banyak kali saya tanya pasal ni. Kenapa awak tak jawab?!" Yerin mula naik baran dengan sikap Jimin itu.

"Takde... Eunha tu...."

"Tell me the truth!! Kalau awak bohong saya, i'll make sure awak takkan dapat kemaafan dari saya!" Jimin mengeluh.

"Eunha tu.... Tapi saya nak awak tau yang saya sayang awak sorang dan saya cintakan awak lebih dari segalanya.." jantung Yerin mula berdegub kencang.

"Hmm.."

"Eunha tu sebenarnya.... Bakal isteri saya..."

"What?!!!! "

"Yerin.. Please... Yerin dengar dulu.." Yerin terduduk lemah.

Apa semua ni? Kenapa saat saya dah buka hati saya untuk Jimin, dia hancurkan?! Kenapa?!!

Ya, saya menyesal. Saya menyesal sebab ego!! Saya menyesal sebab benci Jimin!

Wae Jimin wae?!!! Kenapa awal jahat dengan saya!!

Jimin memeluk tubuh Yerin.

"Yerin.. Please dengar.."

"Awak... Jahat!"

"Yerin... Saya sayangkan awak! Saya terpaksa kahwini Eunha ada sebab!" Yerin menggeleng kepala dan terus menangis.

"Saya benci!! "

"Sayang.. Please.  . Jangan macam ni.." Jimin mencium pipi isterinya, dia takut Yerin akan buat benda di luar jangkaan.

Tiba-tiba....

"YERIN?!!!" ..

*************

Doktor mengechek nadi Yerin, segalanya ok.

"Jangan risau Encik Jimin. Wife awak ok , dia perlukan banyak berehat dan baby dalam perut tu mesti di jaga.."

"Baik doktor.."

"Kalau macam tu saya pulang dulu" doktor itu keluar dari bilik Jimin dan kembali ke hospital. Jimin mengeluh.

"Miane Yerin.. Baby, appa minta maaf" Jimin tertunduk sedih. Perlahan-lahan air mata mengalir.

Terasa jari jemari Yerin bergerak dan dengan cepat Jimin bangun dari tidurnya untuk mendapatkan Yerin.

"Yerin sayang... Gwenchana?" Jimin menggenggam tangan Yerin.

"Tinggalkan saya sendirian..." Yerin memandang tempat lain. Air mata nya mengalir deras, sungguh sakit yang di rasai kini.

Jimin memeluk pinggang Yerin sambil mengiring. Dia mencium pipi Yerin dan tersenyum.

"Saya nak luang masa dengan awak. Nanti saya dah tak boleh dah buat macam ni kat awak. Saya perlu bagikan masa untuk layan isteri-isteri." air mata Yerin semakin lebat mengalir.

"Awak... Saya nak sendirian... Jebal.." Jimin mengeluh dan hanya menuruti kemahuan Yerin.

Pintu di tutup rapat. Yerin memandang syiling rumah sambil mengesatkan air matanya.

"Kenapa saya perlu sedih? Kenapa? Tak Yerin, kau kena bagi masa dengan Jimin. Buat dia rasa bahagia sebelum dia dah ada bini baru.." Yerin duduk dan menarik nafas. Dia tidak mahu memikirkan hal itu, baginya saat ini amat berharga sebelum dia tidak dapat melakukan banyak perkara dengan Jimin.

__________________

Pintu di ketuk bertalu-talu. Yerin memulas tombol pintu bilik Jimin dan duduk di sebelah Jimin yang masih kusyuk tidur.

+Faithfull+Where stories live. Discover now