MY HUSBAND JUNGKOOKIE

278 9 0
                                    


Seolhyun: omma kenapa seolhyun kena kahwin dengan jungkook tu.
Omma kan tahu jungkook tu idol tengah populer.

Omma: seolhyun kena jugak kahwin dengan jungkook tu.

Seolhyun: omma tolong jangan kahwinkan seolhyun dengan jungkook. Seolhyun muda lagi omma.
Seolhyun nak tumpukan pada kumpulan AOA dulu. Kalau seolhyun kahwin macam mana nanti dengan kumpulan AOA.

Omma: seolhyun dengar sini, omma nak seolhyun kahwin awal supaya omma dapat tengok seolhyun kahwin. Omma rasa jungkook tu sempurna dimata omma.

seolhyun: omma nanti macam mana kalau perminat seolhyun dan perminat jungkook tahu. Seolhyun tak nak rosak kumpulan BTS dan AOA.

Omma: seolhyun jangan lah risau.

Seolhyun: omma takan seolhyun ngn jungkook kahwin tanpa cinta.  Omma kalau kahwin tanpa cinta takan bahagia.

Omma: seolhyun omma yakin jungkook dapat bahagiakan seolhyun. Jungkook adalah calon terbaik untuk seolhyun. Sekarang ni omma nak tahu seolhyun setuju ke tidak.

Seolhyun: nthlah omma. Seolhyun tak yakin. Bagi masa seolhyun fikir dulu. Susah bagi seolhyun.

Omma: omma akan tunggu jawapan seolhyun. Kalau seolhyun setuju omma akan buat secepat mungkin.

Seolhyun: hurmmm.

(Di rumah jungkook)

Omma: jungkook sini jap. Ada benda omma nak cakap dengan jungkook.

Jungkook: apa????

Omma: jungkook kalau omma nak kahwin kan jungkook dengan seseorang jungkook nak tak.

Jungkook: mwo!!! Kahwin, jungkook tak nak kahwin. Jungkook muda lagi omma.

Omma: omma tahu tapi semua ni ada kebaikannya.. omma nak jungkook kahwin dengan seolhyun. Anak kawan omma.

Jungkook: seolhyun AOA. Tak nak la omma. Omma kan tahu jungkook dah ada yeojachingu. Jungkook cintakan yerin sorang je. Kenapa omma nak kahwinkan jungkook bukan pilihan jungkook.

Omma: omma buat semua untuk jungkook. Seolhyun baik lah jungkook.

Jungkook: jungkook tak nak.

Omma: tak ada, jungkook kena jugak terima seolhyun tu. Kuputusan omma muktamad. Faham...

Jungkook: tapi!!!

Omma: tak ada tapi2. Faham.

(Di dalam bilik jungkook)

Jungkook: kenapa ar omma nak sangat aku kahwin dengan seolhyun tu. Aku kan dah ada yerin. Kenapa kena kahwin dengan seolhyun bukan yerin. Stres  betul lah.

Di dalam talian

Jungkook: yeboseyo.

Jin: jungkook rupanya ingat sapa tak di. Kenapa tepon hyung malam2 buta ni. Hyung nak tengok tv pun tak senang.

Jungkook: hyung jungkook nak tidur kat dorm boleh.

Jin: tak di kata tak nak tidur sini.

Jungkook: yelah tu tak di. Sekarang ni jungkook nak tidur dekat dorm. Jungkook nak tenang kan fikiran jungkook. Boleh tak hyung.

Jin: ye lah. Datang je.

Jungkook: nanti jungkook sampai.

Jin: oke.

Talian tamat.

Omma: jungkook nak pergi mana malam malam ni.

Jungkook: jungkook nak tidur dekat dorm.

Omma: tak payah lah jungkook. Dah lewat ni. 

Jungkook: jungkook nak tenangkan fikiran.

Omma: jungkook marah omma ke.

Jungkook: *senyap. Jungkook pergi dulu.

Omma: ishh budak bertuah ni. Susah betul nak terima.

(Di Dorm Bts)

Jungkook: tokkk tokkk tokkk hyung jungkook dah sampai ni. Buka lah pintu.

Jhope: ishh sapa pulak yang datang tengah2 malam ni.

Jungkook: jumgkook lah hyung.

Jhope: jungkook ingatkan percuri tak di.

Jungkook: takan lah jungkook ni percuri.

Jhope: masuklah.

Jimin: kenapa ni jungkook datang tiba2.

Jungkook: jungkook nak tenangkan fikiran jungkook kat sini.

Suga: kenapa kau ada masalah ke.

Jungkook: tak ada lah. Jungkook cuma nak tenangkan fikiran je.

Suga: hyung tahu jungkook ada masalah kan. Ci cerita kat kitaorang, mana tahu kita boleh tolong.

V: ntah, cerita ar jungkook.

Jungkook: hyung kalau jungkook cerita jangan terkejut tau.

Rap monster: ye ye.

Jungkook: jungkook kena kahwin hyung.

jin: mwo!!!kahwin. Jungkook kan muda lagi.

Jungkook: omma jungkook yang pkasa jungkook kahwin.

Suga: pastu kau terima ke.

Jungkook: nthlah hyung. Kepala serabut ni.

jimin: siapa bakal isteri jungkook tu.

Jungkook: seolhyun AOA. Dia anak kawan omma jungkook.

V: wow.. dia kan cantik, baik, populer apa kurangnya. Terima je lah.

Jungkook: hyung yerin jungkook nak letak mana. Jungkook cintakan yerin je.

Rap monster: kalau hyung jadi jungkook hyung akan pilih seolhyun. Seolhyun dah lah baik. Yerin tu belum tentu dia cintakan jungkook. Ntah2 dia nak harta jungkook je.

Jungkook: kenapa hyung cakap macam tu kat yerin ar. Dia yeojachingu jungkook biarlah jungkook tentukan.

Jin: ye lah jungkook. Kitaorang sokong apa kuputusan jungkook.
Sama ada seolhyun atau yerin.





I LOVE YOU MY HUSBAND JUNGKOOKIE.Where stories live. Discover now