majlis perkahwinan

117 8 0
                                    


Omma: jungkook dah sedia ke nak kahwin dengan seolhyun ni.

Jungkook: dah omma.

Omma: jungkook jaga elok2 seolhyun tu. Buka hati kamu untuk seolhyun.
Jangan luka kan hati seolhyun tu.

Jungkook: ye omma. Tapi jungkook tak janji.

Omma: janji apa nya.

Jungkook: jungkook tak janji, boleh ke jungkook bahagiakan seolhyun.

Omma: omma yakin jungkook dapat bahagiakan seolhyun. Dah siap cepat, nanti lambat pulak nak sampai dekat dewan perkahwinan .

Jungkook: baiklah omma.

Di bilik mekap....

Seolhyun: omma seolhyun tak yakin lah nak kahwin dengan jungkook.

Omma: kenapa pulak.

Seolhyun: seolhyun takut ,seolhyun tak dapat menjadi isteri yang baik untuk dia.

Omma: omma yakin jungkook dapat menjadi seorang suami yang baik. Dah cepat mekap.... omma pergi depan dulu tau.

Seolhyun: oke omma.

choa: wah.. seolhyun.

Seolhyun: terkejut aku.

Mina: cantik kau malam ni seolhyun.

Choa: kawan kita ni dah nak kahwin, kita bilanya.

Seolhyun: apa ni korang. Aku kahwin paksa kan. Korang jangan jadi macam aku tau. Korang kena kahwin dengan orang yang kau cinta.*nangis

Yuna: dah lah. Jangan sedih. Patutnya kau happy.

Seolhyun: nak buat apa happy, kalau kahwin dengan orang yang kau tak cinta.

Hyejong: sabar seolhyun. Mesti ada hikmat disebalik semua ni. Dah tak payah nangis. Nanti hilang semua mekap kau tu. Cepat siap tau. Kitaorang pergi depan dulu tau.

Seolhyun: oke.

Di dalam dewan perkahwinan.

Jhope: sabar jungkook, nanti seolhyun sampai lah.

Jungkook: *senyap.

Appa seolhyun: *jalan sambil pegang tangan seolhyun.

Jungkook: cantik jugak kau ni.* dalam hati.

Appa seolhyun: jaga elok2 tau anak appa ni.

Jungkook: baiklah appa.*senyum paksa.

Paderi: jungkook, seolhyun korang dah sedia.

Jungkook&seolhyun: dah.

Paderi: jeon jungkook sudikah kau menerima kim seolhyun sebagai isteri dan hidup semati walau senang atau susah.

Jungkook: ya

Paderi: kim seolhyun sudikah kau menerima jeon jungkook sebagai suami dan hidup samati walau senang atau susah.

Seolhyun: *tengok jungkook. Ya

Paderi: sekarang ni korang dah sah jadi suami isteri. Korang boleh kiss satu sama lain.

Jungkook: *pandang seolhyun.

Seolhyun: *pandang jungkook.

Jungkook: chupp...

Seolhyun: mwo!! Dia dah curi first kiss aku. Tak guna betulah jungkook ni.

Tetamu: *tepuk tangan.

Jhope: jungkook kita dah kahwin lah.

V: tu lah. Untunglah jungkook kau dapat isteri cantik, baik.

Jungkook: hyung ni. Jungkook kahwin ni sebab paksa bukan sebab jungkook cintakan dia tu.*sedih.

Jin: kenapa ni jungkook.

Jungkook: jungkook masih belum boleh lupa yerin. Jungkook sayang yerin.

Rap monster: dah lah tu jungkook. Lupakan lah yerin tu. Benda dah lalu. Sekarang ni kau buka hati kau untuk seolhyun. Dan hidup dengan seolhyun.

Jungkook: senanglah hyung kata. Kalau hyung duduk tempat jungkook macam mana..

Suga: dah lah tu. Apakata kau balik je dulu. Tenangkan fikiran kau tu.

Jungkook: oke. Jungkook balik dulu.

Di dalam kereta.......

Jungkook: asal kau senyap seolhyun.

Seolhyun: saja*pandang luar tingkap

Jungkook: kalau kau ada masalah kau bagitahu aku.

Seolhyun: jap. Jungkook kenapa kau nak kahwin dengan aku ar. Kau kan tak suka aku.

Jungkook: *senyap.

Seolhyun: aku tanya kau ni.

Jungkook: aku kahwin dengan kau sebab omma aku paksa.

Seolhyun: tak mungkin, kan kau ada yeojachingu, so kenapa kau kahwin dengan aku. Kalau dia tahu kita kahwin macam mana.

Jungkook:s stop!!! Aku tak nak dengar nama yerin tu. Kau jangan pernah nak sebut nama yerin tu.  Aku dengan yerin tu dah tak ada apa2.

Seolhyun: orr, so kau kahwin dengan aku sebab nak lupakan si yerin tu. Kenapa lah aku terima kahwin dengan kau ar. Aku tak patut terima.

Jungkook: stop!! Semua ni dah berlaku.

Seolhyun: *senyap.

I LOVE YOU MY HUSBAND JUNGKOOKIE.Where stories live. Discover now