CHAPTER 7: Belle Voiture

48 4 0
                                    

Belle voiture stands for nice car in french  

Bebelan Faye:

Mana orang tua ni, tadi kata nak chat balik. Sampai sekarang tak chat balik pun. Dah dekat pukul satu malam dah ni. Jap! Yang aku gelisah ni dah kenapa ye? Hmmmm huhu macam mana aku tak gelisah aku risau jugak entah apa la yang dia nak aku buat nanti. Yang Natasya dengan Yan pulak pergi mana dari tadi tak balik lagi.
________________________________________

Gelak tawa.. muzik yang kuat.. Bau air yang tengik.. Perempuan di setiap sudut berpakaian ketat...

Loqman bermonologue:
Aku benci ! Aku benci ! Aku benci dia! Kenapa dia dera mental kami sekeluarga macam ni.. Apa dosa kami pada dia..!

Bartender: nak minum apa bro..?
Loqman: huh? Air apa yang boleh hilangkan sakit dada aku ni.
Bartender: putus cinta ke bro?
Loqman: yupssss ( lantak ah aku malas dah nak cakap banyak, lama dah aku tak jejak neraka ni.. Aku dah takda arah nak tuju .. Aku serabut tau tak!)
Bartender: macam macam air ada bro..? Whiski, rum, whine, beer, champange and banyak lagi la.
Loqman: whiski satu... ( stress... Otak aku asyik teringatkan benda yang jadi tadi... !)
Bartender: nah bro.. First timer ke? Kalau first timer minun sekali gus. Kalau dah biasa hirup hirup je la..

Loqman: ( eleh ingat aku tak tau ke.. Berapa tahun aku merempat kat UK.. Tau la aku macam mana nak minum.. Whiski sana dengan sini jauh beza .. Dari bau tau dah murah.. Tak da kaw) ok bruh... Btw bg satu botol boleh tak?
Bartender: huh? Mampu ke? Satu cup je dah berapa bro.
Loqman: aku mintak maknanya aku bayar la! Banyak sangat soal pehal siot?!
Bartender: ok nah nah amik...

Tut tut tutt

Sapa pulak chat ni malam buta menyemak je ....

"oit kat mana? Dah pukul brapa dah ni, kalau lama sangat esok je la jumpa lagi pon aku penat ni?"

Oh makcik ni rupanya, ni lagi seorang buat aku sakit hati je. Tak leh jadi aku memang kene ajar jugak perempuan ni. Aku serabut tau dengan perempuan dekat dalam dunia ni. Ingat dia orang hebat sangat. Senang saja nak perlekehkan kaum laki. Aku tak boleh biarkan benda ni berterusan. Cukup je aku ada mak yang tak berhati perut. Perempuan lain tak boleh buat aku macam mana mama buat aku. Kau tunggu la Faye.. Tau la aku macam mana nak ajar kau.

"kau siap je satgi aku datang"

Please reply ... Please!

" haa ?! Serius ni... Esok jela jumpa lagi pon dah malam sangat ni"

Susah sangat ke nak ikut cakap aku!
Serabut ah! Kalau ikut hati aku, aku order lagi sebotol ni. Satu botol tak cukup nak hilangkan sakit kat kepala aku ni!

"kejap je jumpa aku dah otw kau tunggu je depan rumah, betulkan alamat yang kau bagi?"

_________________________________________

Susah betul la hadap orang macam ni tak paham bahasa ke apa ni.. Aku dah cakap dah malam sangat ni. Aku takda mood la nak jumpa ke layan ke sesapa malam ni.

"hmmm yela yela.. Jangan lambat eh"

_________________________________________

Yesss ! Bagus pon minah ni.. Sampai dah nak abis aku teguk air ni.. Aduii berdenyut la pulak kepala ni .. Maybe sebab lama dah tak minum kot. Kacau ahhh ...
________________________________________

TFWIMWhere stories live. Discover now