☠CHAPTER 11☠

76 11 5
                                    

VAMPIRE 2 (PART 11/ LAST PART)

''hidup abadi?'' kata Suga daripada belakang. Makhluk itu pusing kearah Suga dengan muka yang sangat bengis.

''kau memang tak pernah serik..''kata makhluk itu.

''kau dah bunuh kawan aku!!''kata Suga.

Makhluk itu ketawa besar.

''tak guna..'' kata Suga lalu berlari kearah makhluk itu.

Suga dan makhluk berlawanan dengan sengit.sementara itu..

-ALAM ROH-

''dia cakap rantai ni boleh membantu..tapi lansung tak berguna!!'' Jimin mencampak rantai itu. Rantai itu jatuh di depan salah satu pintu yang terdapat di tempat misteri itu.

''oppa ni..tak baik cakap macam tu..'' kata Nara lalu mengambil rantai itu. Kemudiannya Nara perasan sesuatu pada rantai itu. Nara mendapati bahawa rantai itu bertukar menjadi hitam sedangkan apabila Jimin memegang rantai itu, rantai itu berwarna putih. Nara berjalan kearah Jimin. kemudian rantai itu bertukar menjadi putih kembali.

''peliknya..''kata Nara.

''ape yang pelik?'' Tanya Jimin.

''rantai ni.'' Kata Nara.

''kenapa?'' Tanya Jimin lagi.

''rantai ni kejap tukar jadi hitam kejap jadi putih.'' Kata Nara.

Jimin mengambil rantai itu daripada Nara. Jimin membelek rantai itu sambil berjalan ke kiri dank e kanan. Apabila Jimin berhenti di depan sebuah pintu yang terdapat pada tempat misteri itu, rantai itu bertukar menjadi hitam.

''wait the minute...'' kata Jimin. Jimin jalan ke depan meninggalkan Nara di belakang. Jimin menghalakan rantai itu di setiap pintu dan rantai itu masih berwarna hitam.

''memang sah...''kata Jimin.

''apa yang sah?'' kata Nara

'' rantai ni, rantai ni bagi petunjuk yang pintu ni bahaya..'' kata Jimin. Nara mengangguk.

Jimin memegang tangan Nara dengan erat dan pada masa yang sama Jimin menghalakan rantai itu ke setiap pintu. Kemudian rantai itu bertukar menjadi putih semula apabila Jimin menghalakan pada pintu sebuah pintu. Jimin cuba membuka pintu itu tetapi Nara menghalangnya.

''macam mana kalau ni bukan pintu keluar dari alam roh ni..'' kata Nara yang kelihatan gelisah.

''jangan risau...percaya oppa..'' kata Jimin yang cuba meyakinkan Nara. Nara memeluk tangan Jimin.

Sebaik sahaja Jimin membuka pintu itu, semua pintu yang terdapat di tempat itu hilang menjadi debu yang tinggal hanya pintu yang dibuka oleh Jimin. kemudiannya suasana menjadi gelap yang cuma ada cahaya daripada pintu itu.

Tempat itu bergema dengan bunyi seperti ada sesuatu yang menghampiri. Jimin memandang sekeliling. Mata Jimin ternampak ada sesuatu sedang menyarap. Jimin memegang tangan Nara dengan kemas dan masuk kedalam pintu itu.

Jimin dan Nara jatuh kebelakang apabila masuk kadalam pintu itu. Secara tiba-tiba Jimin teringat semula kata-kata lelaki tua itu tentang yang mereka berdua mesti bersatu untuk keluar daripada tempat itu . tetapi bagaimana?

''Nara..pergi sekarang..'' kata Jimin.

''taknak Nara nak keluar dengan oppa..'' balas Nara.

''Nara..dengar hanya seorang je boleh keluar daripada tempat.'' Kata Jimin. Nara mengelengkan kepala sambil menangis.

VAMPIRE 2Where stories live. Discover now