Pintu Pagar

1.1K 106 6
                                    

Dah menjadi kebiasaan ayah aku balek rumah lewat malam. Maklumlah kerja sebagai penghulu.Aku kadang berjaga tengah malam sampai ayah aku balek.
. Aku nak cerita pendek je.

Satu malam ni,ayah aku balek ke rumah. Aku pun bukakkan pintu. Tiba tiba ayah suruh aku tutup pagar besar. Maklumlah pagar rumah kompleks penghulu. Jadi jauh sikit dari pintu rumah. Aku pun gerak lah. Masa nak gerak tu, aku nampak kucing aku. Aku pun bawa kucing aku tu ke pagar sekali.
Pastu, sampai je kat pagar kucing aku melompat lari.Aku pelik lah..
Aku biarkan je.
Lepastu, aku pun nak tutup pagar. Aku tarik pagar tu. Tapi kau nak tahu ape tak kena. Aku rasa pagar tu berat dan macam tersekat sesuatu. Waktu tu pagar tu hanya diterangi lampu jalan raya. Pastu, aku rasa macam ada air dispray dari atas aku. Aku pandang atas takde ape2..tak tahulah dari mana datangnya air tu. Aku sambung tutup pagar. Dah separuh aku pelik. Pahal payah sangat ni. Dan apabila aku menoleh ke belakang pagar. Ada satu lembaga bersaiz badan seperti aku yang kelihatan selekeh macam orang gua . Dia tengah berdiri memandang aku sambil tangannya memegang pagar tu. Aku tengok dari atas ke bawah susuk tubuh dia. Tiba2 dia terus hilang.

Aku pun sambung tutup pagar. Tetapi kali ni, pagar tu terasa ringan seperti biasa. Alhamdulillah takde ape2 berlaku.
Aku masuk rumah dan tak cerita pada sesiapa.

Korang yang baca ni untung tau tahu cerita ni dulu. Tapi nanti, jangan takut raya rumah aku pulak..hehehe

P I N T UWhere stories live. Discover now