Mione Grint and the big secret

90 8 0
                                    

Jag vaknade av att jag haft en mardröm, det som hände var hemskt! Jag brukar aldrig drömma sånna här saker. Klockan är nu 02:00 på natten och jag hör ljud utifrån, men vad är det som låter? Jag går fram till fönstret och ser min vän Jennie, jag öppnar fönstret och Ropar hej, hon svarar tillbaka "hej Moine" jag undrar varför hon är ute nu en tisdagsnatt. Äsch jag måste sova nu så jag orkar med morgon dagen.

Jag går till skolan, jag brukar alltid gå tillsammans med Jennie men hon kom inte idag, jag går där själv och funderar, det har hänt saker i mitt liv som känns mäktiga, när jag blir arg så kan en stor vindpust bara komma från ingenstans, osv... jag vet inte vad som händer med mig. Jag och min mamma bor ensamma i ett litet hus i stan, några syskon har jag inte. Min pappa gick bort när jag var bara 1 år gammal, mamma har alltid sagt att det hände på jobbet när han skulle åka till en av sina fabriker i Kina, men jag tror att det bara är en lögn, att det finns mer att ta reda på. "En hemlighet" Jag menar det finns säkert en anledning till varför jag gör saker som bara händer och jag tror att min pappa har något med det att göra. På lektionen så jobbar vi med biologi, vi lär oss om kroppen. Jag tycker inte om biologi, och tänker på att det vi får lära oss är egentligen fullt naturligt men det känns ändå helt fel.

Helt plötsligt så börjar det rinna ner en tår på min kind och det kommer fler och fler, tillslut så storgråter jag, jag rusar ut från klassrummet och tar på mig mina skor och springer ut till skogen. Jag här en röst bakom mig som säger "vänta min vän, jag kan hjälpa dig" när jag vänder mig om så är det Jennie.

- vart va du, jag stod inte ut, skriker jag gråtande.

- jag var tvungen att göra ett uppdrag åt min herre och även din.

- vilken herre, jag vill veta vad det är som händer med mig, nu gråter jag som jag aldrig gjort förut.

- jag ska ta med dig till ditt riktiga hem, men du måste packa alla dina saker och lämmna din mamma.

Lämmna min mamma? då bor hon ju helt ensam utan någon........ men det vore ju bra att komma till en plats där man hör hemma.

- visst jag gör det, jag följer med dig.

...

Nästa dag så går jag runt på den gamla tågstationen, vi ska tydligen åka från perong 9,5 men de finns ju inte, men jag följer efter Jennie ändå. Vi stannar mellan 9 och 10 och Jennie tar fram en pinne och börjar picka på några tegelstenar, jag fattar inte någonting. Helt plötsligt så flyttar tegelstenarna på sig och det blir som en öppning i väggen. Vi går in genom öppningen och kommer till perong 9,5.

- Kolla Mione tåget är redan här, vi måste skynda oss.

Vi går på tåget och när vi stannar så ser jag ett riktigt stort hus, det ser nästan ut som ett slott och så säger Jennie till mig "det där är ditt hem" Ja det kanske är mitt hem.

När vi går igenom porten så visas vi in till ett rum där vi ska sova. Det är riktigt mysigt, det kommer in en man som jag tycker att jag sätt förut, han tittar på mig och säger"Mione som jag har saknat dig" jag springer fram till honom och säger "pappa du lever" jag visste väll att han inte var död, mamma döljde något för mig, och det är jag inte glad över.

Där vi bor är det som ett rum för både tjejer och killar fast vi sover i olika rum, alla tjejer i ett och alla killar i ett rum. Det finns ett riktigt stort rum där alla äter och sammlar vid viktiga tillfällen. Alla grupper har ett eget långbord, min grupp är den bästa alla är så snälla och lär känna varandra fort. Våran grupp heter Grand Lion, de andra tre grupperna heter "heroisme,véritables, halfbodyprince och sist men absolut inte minst sorcières acides, det finns inte en enda som är med i den gruppen som är god, alla har något ont i sig.

Förensten jag glömde berätta en sak, när jag kom hit fick jag veta att detta är en skola som heter headquarters och det är en skola för häxor och trollkarlar och jag är tydligen en god trollkarl och det har jag fått från min pappa. Men jag fick faktiskt också reda på en inte så bra sak och det är att min mamma är en av världens farligaste trollkarlar, hon är nemligen en "Death Eaters" det kallas de som är onda.

NÄSTA DAG....

När jag vaknar så är klockan 10 jag går och klär på mig min kappa och sedan går jag till det stora sammlings rummet och äter frukost, efter jag ätit så går jag till min lektion. Fåran första lektion är " trolldrycker" när jag kom till lektionen så delade proffessor scark in oss två och två, jag fick jobba med en kille som heter "rupert granger" han var så söt med riktigt dålig på att trolla, han sa att han kunde trolla så att hans rotta blev grön men då sa jag att vi skulle hålla oss till ämnet men det lyssnade han inte alls på, hans djur var en rotta och då sa han "gräs grönsaker ärtor och ogräs gör nu hela rottan grön och ful" haha mm vilken bra formel.

Min första dag på skolan var jätte bra, jag hade redan två nya vänner som heter rupert och Daniel.  de var riktigt snälla. Jag börjar undra vart Jennie är och när jag letade så fick jag reda på att hon var ruperts syster och att hon var med sin pojkvän Dean, så henne fick man inte störa. Rupert och Daniel var också med i samma grupp som mig så vi kunde träffas efter skolan också. Lärarna kallade till möta och alla skulle gå till den stora salen, tydligen så hade det kommit in något ovälkommet i slottet...... En death eater..

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Feb 14, 2014 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Mione Grint and the big secretWhere stories live. Discover now