Chapter 3

964 84 6
                                    

Kaizo: Apasal diaorang tak boleh balik pulak. Kalau ada apa-apa yang terjadi dekat diaorang macam mana.

Guru besar: Bertenang kalau ada apa-apa yang terjadi dekat diaorang saya akan bertanggungjawab.

Boboiboy: Tak apa lah, kitaorang boleh jaga diri sendiri.

Fang: Betul abang kalau ada apa-apa yang terjadi Kitaorangkan ada kuasa.

Kaizo: Baiklah kalau macam tu. Tapi boboiboy aku nak kau bertukar menjadi kuasa 7.

Boboiboy: Baiklah. Boboiboy kuasa 7.

Boboiboy Gempa: Yaya dan Ying pergi ke tingkat tiga, solar dan thron pergi ke kelas yang dibahagian bawah, abang Kaizo dan fang pergi ke bilik sukan, blaze dan ice pergi ke perpustakaan Dan aku Hali dan taufan pergi ke tingkat dua. Kalau ada apa-apa yang terjadi tolong cepat bagitahu aku.

Semua kcl gempa: Baiklah.

Di tempat Yaya dan Ying.

Ying: Yaya kenapa semua tingkap tingkat ni semua pecah.

Yaya: Tiada jawapan.

Ying: Yaya kenapa kau tak jawab. Yaya!! Apa yang terjadi.

Ying ternampak Yaya yang berlumuran dengan darah dan tepinya ada sebuah parang.

Di tempat Gempa Hali dan taufan.

Krikk..... Jam kuasa boboiboy gempa  berbunyi.

Gempa: Kenapa NI Ying?

Ying:  Yaya aku nampak dia berlumuran dengan darah dan di tepinya ada parang.

Gempa: Apa Ying kau hubungi yang lain aku dalam perjalanan.

Taufan: Kenapa gempa?

Gempa: Ying kata dia nampak Yaya yang berlumuran dengan darah dan ada parang di sebelahnya.

Hali,taufan: Apa!!

Gempa: Sekarang Kita kena ke sana sekarang.

Hali, taufan: Okey.

Selepas mereka semua sudah sampai, Kaizo pun menelefon cikgu Papa untuk membawa Yaya ke hospital.

Ying: Yaya hisk Yaya kenapa kau yang kena kenapa tak aku.

Fang: Kau mana boleh cakap macam tu kau kena bersyukur yang kau Selamat.

Boboiboy Halilintar: Macam mana ni abang Kaizo nak teruskan siasatan atau berhenti dulu.

Kaizo: Aku rasa kita patut berhenti.

Ying: Tak aku nak teruskan siasatan. Aku nak cari siapa dalangnya.

Gempa: Baiklah Kita cari di tempat yang tadi.

Kaizo: Ying kau ikut aku dan fang.

VOTE AND COMMENTS.

BoboiboyWhere stories live. Discover now