"Haneul , mari turun makan ." aku angguk kepada Ahjumma Kim dan meletakkan tuala ketepi .
Aku turun bawah . Omaholyshet ! Tuan JK aku dah tercongok kat meja makan tu . The heck mampos aku !
Dengan suasana yang senyap , aku duduk berhadapan Tuan JK bersamaam sebelah Han Bin oppa .
"Siapa yang tuan rumah ? Saya ke awak ?" Saya ? Awak ? Again ? Aku tunduk bawah membisu .
"Dah . Jom makan ." Tuan JK cakap .
Sementara makan , baru aku perasan . Baju yang dia tengah pakak ni sama dengan baju dalam Instagram dia tadi .
Tanpa sedar , aku gelak sikit .
"Awak ni kenapa ? Gila ke ?" My only one Tuan JK tanya awww caringnya dia . WTF APA KAU CAKAP NI HANEUL !
"Ha takde takde apa . Makanan ni , sedap sangatlah hahaha !" kata aku dengan gelak yang awkward . Nak cover malu lah katakan *belekmun*
+
Lepas berfikir dalam berpuluh minit , aku decide nak follow je bos kesayangan aku tu .
jeonjk
9 post | 12 following | 23.5 k followers
You caught my eyes the first moment i see you ❤
Peh ! Ramai sia followers dia !!
Alaa apa ni takkan dia ada gf kot ? Ada ke orang nak kat dia ish .
Tanpa berlenggah , aku tekan punat follow .
Lepas tu , aku keluar dari bilik menuju ke garden untuk siram pokok pokok tu .
"Eberibadi say la la la la la !" nyanyiku sambil siram pokok . Makin segar pokok2 ni dengar suara aku !
Tiba tiba
"Hm hm ."
"OH MAK KAU PEN PINAPPLE APPLE PEN HIJAU !" aku melatah .
Yang si Jungkook ni dah tonggang terbalik gelakkan aku eh sialan betul !
"Tu-tuan ! Terkejut beruk saya !"
"Ha ye memang nampak macam beruk pun ." amboi mulut ! Cili kang !
"Tuan nak apa ?"
"Aik ? Saya nak berbual dengan pekerja saya pun kena bagitau ke ? Siapa bos siapa worker ni ?"
K !
"Ohhh boleh boleh !" sambil aku siram pokok , aku berbual dengan Tuan JK aku ni . Tak sangka dia ni banyak mulut .
"Haneul ." ssup ! Ternaik bulu roma aku dia sebut nama aku dengan suara sweet dia tu !
"Ha ye ?"
"Macam mana kau jumpa Instagram aku ?!!" k bos meroyan HAHAHAHAHA AKU DAH AGAK MESTI DIA NAK TANYA AKU HAHAHAHHA !!!!
"HAHAHAHAHAH SAYA JUMPA KAT FEED LAH HAHAHHA !!"
"Amboi sedap kau gelakkan aku ?!"
"Uhm alaaaa tuan relaxlah ~ hehe ."
"Relax relax ."
"Tuan , nanti followback tauuu !"
"Eee bataknya . Nak kena pecat ke ?"
"Eh ? Tak nak tak nak takpe takyah followback pun takpe hehe ." sepantas Suga aku rap .
"BTW tuan , umur tuan berapa ye ? Tuan nampak muda sangat !" dah lama dah aku nak tanya benda ni cuma aku takut hehe .
"21 . Saya lahir tahun 1997 ." WTF ! 21 ?!!!
"21 TAHUN ?!"
"Yes kenapa ? Saya tau . Muda sangat kan ? Saya pewaris family lah ."
"Ha yelah tu satu hal . Lagi satu , KITA SEBAYA ?!"
+
YEAHHH UPDATED ! BTW jungkook nak graduate hariniii (7/02/17) yeayy ! And author happy gila since dia bias author awww my big baby boy ❤❤❤
Vote and comment okay !
-author sky
YOU ARE READING
[c] gardener + jjk (end)
Fanfiction+ i'm just his gardener start : 1/2/2017 end : 1/3/2017 © trisyakim 🌸 #914 in fanfiction skybmstories