Bab 52

147 20 3
                                    

Jinsol memandang Qian dari atas ke bawah dengan pandangan yang tajam. Ini membuatkan Qian tidak senang duduk. Ibu Jinsol memukul bahu Jinsol.

"Apa ni pandang Qian macam tu? Tak selesa dia, Omma tengok?" tegur Ibu Jinsol dalam keadaan berbisik.

"Padan muka! Siapa suruh cari pasal dengan Jinsol." ujar Jinsol dengan perlahan.

Ibu Jinsol terkejut mendengarnya. Ibu Jinsol memegang tangannya.

"Jinsol buat apa pada dia?" tanya Ibu Jinsol yang sudah mula cuak.

"Jinsol cekik dia. Nasib baik tak mati anak orang tu." jelas Jinsol.

"JINSOL?!" panggil Ibu Jinsol dengan kuat.

Ibunya terkejut dengan apa yang Jinsol jelaskan padanya. Semua yang berada di ruang rehat di lapangan terbang itu melihat mereka berdua dengan hairan. Jinsol menyiku lengan Ibunya. Ibunya memandang ke arah semua orang lalu tersenyum.

"Gossip." ujar Ibu Jinsol lalu ketawa terpaksa.

"Oo.. Ingatkan apa tadi. Haha.." ujar Ibu Minghao.

Jinsol hanya tersenyum terpaksa di depan semua orang. Ibu Jinsol memandang Jinsol dengan tidak puas hati. Nak marah si anaknya ini, malu pula depan semua orang.

"Alah. Biasalah orang perempuan. Sehari tak gossip, memang tak sah kan." perli ayah Jinsol.

"Sayang~" marah Ibu Jinsol.

Semua hanya ketawa. Ibu Jinsol memukul lengan ayahnya. Minghao yang baru balik dari kaunter membeli tiket penerbangan ke Korea. Minghao tersenyum manis pada semua orang.

"Ha! Minghao dah sampai tu." ujar ayah Minghao.

"Penerbangan kita lagi sejam setengah. Err.. Kita nak pergi makan dulu ke?" ujar Minghao.

"Boleh juga. Perut ni pun dah berbunyi." ujar ayah Jinsol.

"Ha! Jomlah. Tunggu apa lagikan." ajak ayah Minghao.

"Gaja!"

Semua pergi berjalan ke kedai yang berdekatan untuk mengalas perut. Ibu Jinsol menarik lengan Jinsol. Jinsol memandang Ibunya di sebelah.

"Kan Omma dah pesan. Jangan nak buat hal kalau dah sampai sini." ujar Ibunya yang kelihatan marah padanya.

"Jinsol takkan buat. Kalau budak tu tak cari pasal dengan Jinsol." ujar Jinsol lalu tersenyum manis pada Ibunya.

"Omma! Jangan beritahu Appa tau." pesan Jinsol.

Ibu Jinsol hanya mampu mengeluh. Letih dengan anaknya yang seorang. Nasib baiklah adiknya tidak terikut dengan perangai kakaknya ini. Jinsol memandang ke arah Qian bagai nak di telan. Qian terus berjalan di sebelah Ibunya. Dia memaut lengan ibunya lalu tersenyum pada ibunya itu.

"Menyampah! Kuat berlakon yeoja ni!" marah Jinsol.

Jinkyu memandang kakaknya dengan hairan.

"Noona? Waeyo?" tanya Jinkyu.

"Aniya!" ujar Jinsol.

[C S1] I'm Too Short? (Hiatus S2)Where stories live. Discover now