het was niet ver van het vliegveld. Binnen een half uurtje waren we bij de stal. als eerste reden we de lange oprijlaan op.
de stal is gevestigd in een gewone straat met aan het begin van de oprijlaan een groot appartementen complex. jeff zei dat ik daar zal gaan wonen met nog 2 mensen: kelsey, groom en rijdt jonge paarden en kevin, hij is internationaal springruiter en rijdt de spring paarden.
je zou het niet verwachten, maar er is heel veel ruimte achter het appartementen complex. jeff woont ook in een huis achter het appartementen complex. hij woont naast de stallen en doet 'savonds laat nog even zijn rondje.
toen we bij de stallen aankwamen haalde we zip uit de vrachtwagen en was er een lekker stalletje voor hem klaar gemaakt. jeff zijn vrouw monica was er ook toen we zip uitlade. ze gaf me na dat zip lekker in zijn stal stond een rondleiding door de stal. ze hadden heel veel paarden en wees ook aan welke ik kon gaan rijden.
na dat ze me had rondgeleid nam ze me mee naar hun huis. Binnen zaten kelsey en Kevin. ze stelde zich voor en na dat we wat hadden gedronken namen kelsey en Kevin me mee naar het appartementen complex. ze wezen me aan welke kamer ik had zodat ik kon gaan uitpakken en er mijn eigen plekje van kon maken. na het uitpakken heb ik nog even geslapen.
om half 6 klopte kelsey op mijn deur. 'merelin, kom je zo eten? we eten pasta, lust je dat?' 'ja lekker, ik kom er aan!' zei ik.
toen we aan tafel zaten waren we aan het praten over wat voor resultaten we allemaal hadden behaald. maar ineens zei kevin 'gaan jullie vanavond mee naar de jongens?' 'ja is goed!' zei kelsey. ik keek ze vragend aan en ze vertelde dat de buren 5 jongens zijn. daniel, james, beau, luke en jai. ze zijn goed bevriend met hun. ze wisten ook al dat ik zou komen. niet dat ze wisten wie ik was, maar dat er een nieuw meisje zou komen.
na het eten klede we ons om en gingen naar de jongens. toen kevin aan belde en er door jai open werd gedaan werden we vrolijk ontvangen. jai stelde zich voor en ik ook. 'wow! als dat mijn buren zijn eh!' dacht ik.
toen ik verder naar binnen liep zag ik nog 4 jongens staan. eventjes dacht ik dat ik in de war was, jai deed toch net de deur open?! maar toen zag ik het. jai en dus zijn broer luke zijn tweeling. de jongens stelde zich voor en daniel vroeg al meteen of ik wat wou drinken. ik was heel moe dus ik vroeg om een koffie. ondertussen hadden de kevin en kelsey me al op de bank geparkeerd. toen iedereen iets te drinken had en op de bank zat vroeg beau ineens aan mij 'zo, dus hoe ben je hier terecht gekomen?' ik moest lachen en vertelde dat ik internationaal dressuur ruiter ben en al eens eerder paarden had uit gebracht voor jeff die in Nederland stonden. en dat hij vroeg of ik het zag zitten om hier heen te komen om te trainen.
ze keken me met open mond aan en toen zei james 'dus eigenlijk ben jij een topsporter?' ik glimlachte verlegen en zei ja. 'omfg! we zitten hier gewoon met een fucking top sporter!' riep luke uit. luke en daniel begonnen meteen druk te doen en te springen en te gillen. ik moest lachen en jai en kelsey zeiden dat dit wel vaker gebeurd. terwijl daniel en luke achterlijk liepen te doen vroeg beau heel serieus 'dus wat zijn je doelen voor de toekomst?' 'nou ik heb nu een grandprix paard mee genomen, waarmee ik als doel de olympische spelen in Rio heb.' weer keken ze me met open mond aan. 'de olympische spelen?!' zei jai. 'ja, ik heb mijn nationaliteit al veranderd dus ik zou dan voor Australië uitkomen. het probleem is dat ik nu nog wel naam moet maken in Australië.' vol bewondering bleven ze vragen stellen. luke en daniel waren er intussen ook bij komen zitten en luisterden geboeid. nadat ik alles had vertelt zei kevin 'hey jongens, vertel haar over jullie business.' ik keek vol verwachting naar de jongens en ze begonnen te vertellen over hun YouTube kanaal en lieten me wat video's zien. ik kwam niet meer bij van het lachen.
het was al bijna 11 uur en we besloten weer terug te gaan naar het appartement. de jongens en ik wisselden onze nummers uit en wenste elkaar een goede nacht. voor ik de deur uit liep zei jai 'kom je morgen avond weer? ik vond het gezellig!''uuhm ja ik zou wel willen, maar ik moet even kijken wat ee morgen allemaal moet gebeuren met de paarden enzo..' zei ik. 'oohjaa natuurlijk! een topsporter eh' zei hij lachend en hij gaf me een knipoog. 'ik sms je morgen wel even of ik tijd heb, oké?' fluisterde ik. 'ja is goed.' fluisterde hij terug.
die avond dat ik in mijn bed lag dacht ik 'ja dit is mijn thuis.' en viel in slaap.