hoofdstuk 3

77 11 1
                                    

Ik sta op van de bank en loop naar het altaar. Ik leg mijn blaadje neer en schraap mijn keel. 'Mijn vader hield zo als Veel van jullie weten van motors. Zo heeft hij er ook veel gehad door de tijd. Ik mocht altijd graag bij hem achterop en dan korte ritjes maken. Hier van heb ik veel gehouden. Tot laatst ik zat achter bij mijn vader. Hij vroeg...', terwijl ik dit zeg rolt een traan over mijn wang,' hij.. "Hij vroeg zullen wel nog wat sneller gaan?" ik had al een beetje een slecht voor gevoel, hij ging sneller en toen.. Toen opeens lagen wel op de grond. Ik zag de blauwe lucht en ik zag de wolken voorbij gaan. Ik keek opzij en zag daar mijn vader liggen. Ik kruipte naar hem toe en ging bij hem liggen. Hij draaide zijn hoofd. Ik zei misschien de volgende keer wat minder hard rijden. waarop hij lachte. Hij keek me aan en viel toen weg. Ik ging weer op mijn rug liggen en keek naar de blauwe lucht met de voorbijgaande wolken. Lieve papa, dit was de laatste keer met jou en ik koester alle mooie met momenten samen niet alleen met alleen jou maar ook met mijn moeder en natuurlijk mijn broer. lieve papa ik ga je zo missen. Mogen we elkaar weer ontmoeten.'
Mijn laatste woorden galmen Door de kerk en ik loop terug naar mijn plek op de bank waar mijn broer me in mijn schouder knijpt en fluisterd dat ik het goed heb gedaan. Ave Maria wordt ingezet door het koor en iedereen kijkt naar de kist. Aan het eind van de dienst staan we op en lopen we naar de hal waar iedereen ons komt condoleren. Als iedereen buiten staat rollen we de kist naar de begraaf plaats waar een graf is gegraven voor mijn vader. Als de kist boven het graf hangt laten ze hem langzaam zakken. Als de kist op zijn plaats ligt strooien we er rozenblaadjes over. 'dag lieve papa',fluister ik. langzaam lopen we weg van de kist...

Fucked UpWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu