de eerste werkdag

11 0 0
                                    

'sochtens werd ik om half 7 wakker.  ik klede me aan, at wat en liep samen met kelsey en Kevin naar de stallen.  daar was jeff al druk bezig met stallen uitmesten. 'merelin,  is het een goed idee als jij eerst je paardje verzorgt en ik de stallen verder doe? als je klaar bent met zip kom je dan naar mij?' vroeg hij. 'ja komt goed' ik liet zip nog maar een dagje staan, hij was nog wat suf van de reis. niet dat ik me zo fit voelde...

Hoe kan ik nou nog niet spontaan in slaap gevallen zijn?! toen ik klaar was met zip liep ik naar jeff.  'oh merelin!  ik zal je laten zien welke paarden je gaat trainen voor onze stal. je zal nog meer paarden gaan trainen maar die zijn van klanten.'  zei hij.  'oké is goed, kom maar op! ' zei ik lachend.  hij liep naar een stal met een prachtige donker bruine hengst er in. 'charon' stond er op de stal.  'dit is charon' zei jeff.  'het is een 7 jarige hengst die zz-licht heeft gelopen.  ik zou hem graag zien groeien onder jou.' ik voelde me vereerd,  zo'n mooi paard!  'dit is caprison' zei jeff toen we een eindje verder in de stal stonden.  'hij is 5 jaar en loopt M' het was een mooie zwarte hengst. 

en ik zag er naar uit om die paarden te gaan trainen. 

na dat ik voor het eerst op caprison en charon had gereden zei jeff dat ik naar huis mocht. 'je bent vast nog moe en moet nog uitpakken.  ga maar lekker naar huis.'

toen ik thuis was smste ik jai dat ik vanavond wel kon komen. 'leuk! zie je om half acht bij mij,  is dat goed? ' smste hij terug. 

Tijdens het eten vroeg kevin of ik nog plannen had voor vandaag.  'ik ga vanavond naar jai.' zei ik. 'oh leuk! wat gaan jullie doen?' 'uuhm weet ik niet..' zei ik.  'oh hahahaha achjaa je ziet het vanzelf wel.' 'ja..' zei ik. Tijdens het eten zateb kevin en kelsey steeds te seinen. ik nam me voor om er niks van aan te trekken.  het was waarschijnlijk omdat ik naar jai zou gaan.

na het eten sprong ik onder de douche, deed m'n legging aan een te grote trui en deed een knot op m'n hoofd. ik haalde m'n make-up er helemaal af en ging naar jai.

ik belde aan, beau deed open.  'hey merelin,  jai is boven op z'n kamer.  hij zei al dat je zou komen.' ik glimlachte verlegen en vroeg of ik gewoon gelijk door kon naar z'n kamer.  'ja tuurlijk, maar ik loop wel eventjes met je mee.' zei beau. 'volg mij maar.' zei hij.   voor jai z'n kamer deur stopte hij, hij klopte op de deur.  'jai! merelin is er!' ik hoorde wat gerommel en toen deed hij de deur open.  'hey!  hoe is het met je?' vroeg hij.  'goed! ben nog wel moe, maar het gaat goed.'  zei ik. ondertussen was beau alweer beneden en jai vroeg of ik binnen kwam. ik liep zijn kamer binnen en zag dat luke en daniel er ook waren.  'hey merelin!' zeiden ze. 'hoe gaat het?' vroegen ze. 'wel goed hoor.' zei ik. 'we zijn nog even aan het editten, voor onze nieuwe video.' zei jai. ik moest lachen, 'okay leuk! Waar gaat de video over?' 'oh... uuh nou we deden een milk chalange,  dan kijken we wie het eerst een pak melk op heeft.' zei hij verlegen.  ik moest bog harder lachen en zei 'oh gaaf! laat eens zien!' luke en daniel waren helemaal verbaasd dat ik het wou zien en zeiden enthousiast 'oke kom! we laten het wel zien!' ik glimlachte naar jai en hij kwam naast me zitten op het bed.

toen ik de video had gezien kwam ik niet meer bij van het lachen! 

'zullen we naar beneden gaan?' vroeg jai. 'ja is goed ' antwoorde ik. we liepen naar beneden en gingen op de bank zitten.  'zo hoe was he eerste werkdag?' vroeg jai. 'wel goed, heb nu drie paarden die ik permanent zal gaan trainen en uitbrengen en natuurlijk nog paarden van klanten.  maar die waren er nog niet.' vertelde ik. ondertussen waren beau en james er ook bij komen zitten.  'hey merelin' zei james nog.  ik zag een beetje chagrijnig gezicht bij jai toen de jongens er bij waren gekomen.  'zullen we een film kijken?' vroeg beau toen ik uitgepraat was. Iedereen stemde er mee in en we zette een spannende thriller op.

jai liet me nog een paar van z'n tekeningen zien. 'je hebt echt talent, jai! Hier moet je iets mee gaan doen!' zei ik. 'ja ik ben nu nog bezig met mijn portfolio, dus als die compleet is wil ik er mee naar een school.' ondertussen was de film begonnen en zaten we alle 4 geboeid naar de tv te kijken.

ik werd steeds moeier en moeier en ik was aan het vechten tegen mijn slaap. op een duur was ik in slaap gevallen.

-jai:

ze was in slaap gevallen.  de jongens plaagde me met dat ik dus saai ben maar dat is niet zo.  ze zag er al moe uit en op een duur voelde ik iets drukken op m'n schouder. ik keek naast me en zag haar hoofd op m'n schouder rusten. 'merelin,  ben je nog wakker?' vroeg ik nog. maar er kwam geen antwoord. 

'waarom vroeg je d'r eigenlijk om af te spreken vanavond?' vroeg james.  'ik weet het niet.  ik wil haar gewoon beter leren kennen.  en ze is net nieuw,  dus wat vrienden kan ze wel gebruiken.  ze komt helemaal van de andere kant van de wereld eh! dat moet je niet vergeten' zei ik. 'ja dat is waar.' zei beau.  'maar zie je haar niet als potentieel meer dan vrienden?' 'uuhm tsja toen ik haar zag gisteren dacht ik wel van: oh dat is een leuke meid! maar ik moet haar eerst leren kennen voordat het iets zou kunnen worden.' james en beau keken elkaar aan. 'naja we zien het wel'l.' zei james. 

alleen toen kwamen luke en daniel gillend beneden en schrok ze wakker...

-merelin:

ik schrok wakker van gegil.  het waren luke en daniel.  toen ik merkte dat ik op jai z'n schouder lag met m'n hoofd ging ik snel recht op zitten. 'oh sorry jai! her spijt me zo! ik ben zo moe! ooh ohmygadd, uk schaam me zo!' zei ik met een knal rooie kop. 'is niet erg! ik snap het helemaal. we zullen van het weekend wel weer een keer afspreken,  als je goed bij geslapen bent.' zei hij.  ik lachte verlegen. daniel en luke hadden geen idee wat er aan de hand was en stonden maar raar naar ins te kijken.  'zal ik je even naar huis brengen?' vroeg jai. 'ja is goed.' antwoordde ik en we liepen naar de voordeur. 'ik loop wel even mee.' zei hij. Hij liep mee tot aan de deur van het appartement en zei 'je kan altijd bij ons terecht he!' 'ohh, thankss!' zei ik. 'jullie kunnen ook altijd bij ons terecht he!''weet ik' zei hij met een lach op z'n gezicht.  'ik spreek je nog wel op whapp' zei ik. 'ja komt goed!'antwoordde hij.  'dan zullen we binnenkort weer is afspreken.' zei hij.  'komt helemaal goed,  en dan zal ik niet in slaap vallen!' zei ik lachend. 

hij gaf me een knuffel en hij liep weer naar zijn huis.

toen ik naar binnen liep lagen kelsey en Kevin al op bed. snel poetste ik m'n tanden, deed m'n pjama aan en kroop m'n bed in.

mijn liefde is op 1 plekWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu