"Umi!!,"Zarif memangil uminya berkali -kali tetapi tetap tidak ada jawapan.
"Aduh'mana umi ni."
"Hah! aku tahu!!"Zarif segera mengambil kunci motorsikal suzuki milik peningalan arwah ayahnya yamg terakhir lalu memasang kunci itu pada motornya dan segera menghidupkan enjin.
Zarif membawa motorsikal suzukinya pada kadar perlahan menuju me tempat uminya berada.
"Sampai pun."Zarif menarik kunci keluar lalu masuk ke Warung Pak Abu.
Memang inilah tempat yang selalu uminya pergi kalau batang hidung tak ada di rumah. Nak bergosip lah tu.Zarif sememangya masak benar tentang perangai uminya itu.
Zarif berjalan ke arah seorang perempuan yang sudah berumur tetapi masih cantik jika ditatap dan berpakaian baju merah darah.Di keling perempuan itu ,lebih kurang 6 orang perempuan yang sudah berumur.
Oh! Zarif!! lama tak nampak. Pergi mana? Makcik Nora bertanya.
Mama taknya. Dah lebih kurang dua minggu dia tak keluar. Asyik terperap dalam bilik je, main hand phone. Tapi kalau dah keluar tu punyalah lama shopping. Dah macam perempuan dah.
Ni dia cari umi dia ni sebab nak minta duitlah nak keluar."Tak ade ape apelah makcik"Zarif membalas.
"Panaslah kat sini."Makcik Zariah membuka sedikit bajunya. Nak goda Zarif lah tu.Harap dah kahwin tapi tetap nak kahwin lain.
Oh lupa nak beritahu, Zarif ni kacak sampai makcik-makcik pun suka.Cuma Makcik Nora je yang OK sebab dia dah biasa dah dengan Zarif.
Zarif hanya membuat tak layan lalu menarik uminya untuk keluar sebentar dari warung.
"Umi. Zarif nak duit sikit boleh?" Zarif membuat muka comel. Perempuan mana yang lihat mesti cair tetapi tidak pada uminya.
"Tak boleh!"Uminya membantah.
"Ala bolehlah. "Zarif tidak berputus asa.
"Ye lah. Ye lah."Uminya mengalah.
Ye lah. Anaknya Zarif, bukan boleh dibuat main-main. Dia akan terus pujuk sampai dapat.
Uminya mengeluarkan duit sebanyak RM 300 dari kocek seluarnya dan memberikanya kepada Zarif.
"300 je. Mana cukup."
Itu dah dikira OK lah tu. Nak umi ambik balik. Uminya mengugut.
Hish dah pandai ugut-ugut dah.
Oklah. Zarif bersalaman dengan uminya lalu menghidupkan enjin motorsikal dan balik ke rumah sebab nak tukar baju.
Selesai menukar baju dan sebagainya, Zarif terus membawa motorsikalnya ke pasar raya Mydin.
Apabila sudah lama membawa motor, Zarif merasakan sesuatu yang pelik kerana selalunya perjalanan dari rumah nak ke pasar raya Mydin tidaklah memakan masa yang lama tetapi ini dah lebih satu jam dah ni. Apsal tak sampai-sampai lagi. Jalanya pun agak pelik kerana mempunyai bentuk lukisan jam berwarna biru. Di situ tiada seorang pun yang lalu. Setahu Zarif dia menggunakan jalan yang betul.
Zarif mula merasa seram sejuk. Bulu romanya sudah terpacak tinggi.
Tiba-tiba motorsikalnya tidak boleh bergerak.
Bertambah takutlah Zarif ketika itu tetapi dia cuba berjalan-jalan meminta pertolongan.
Dengan secara tiba-tiba dunia Zarif menjadi gelap. Kepalanya pula merasai kesakitan yang teramat. Lalu dia rebah ke atas jalan itu.
Bab ni maaflah kalau ada typo. Kalau ada, commentlah .Saya ni baru je buat buku .Tak tau best ke tak.
YOU ARE READING
Timming
FantasyTimming menceritakan tentang seorang lelaki bernama Zarif yang telah disedut ke Duniawi Timming. Di situ banyak perkara-perkara yang pelik berlaku dan suatu yang sukar dijangka, berlaku. Iaitu Zarif, lelaki yang termasuk ke dalam Duniawi Timming te...