This is my first work 'bout bangtan,and yes im officialy ARMY right now yuhuuu.Ni semua ada sedikit fakta dan auta,maklumlah dalam ni mereka sebagai bad boy so jangan marah author kalau korang tak suka,enjoy readingnya yaa
[Vote&comment]
Happy Reading~Setelah lama cuti akhirnya murid semua kembali ke sekolah.Tahun Baru sepatutnya dimulakan dgn angin yang baik betul tak??
"YAKKK KAMU DISANA TU!!!JALAN CEPAT SIKIT!!SAEM TAK ADA MASA NAK TUNGGU KAMU SEMUA!!!"
Ok tarik balik ayat tadi,hufff bermulalah tugasan sebagai seorang president sekolah.Tapi walaupun saem dah bagi amaran mereka tetap berjalan ala-ala model.Akhirnya setelah 5 minit *author kira tau 😂* mereka sampai depan pagar sekolah.First thing aku scan diorang dari atas sampai bawah tapi masih mengekalkan muka derp face.'Ini nak pergi sekolah ke nak bergaduh dkt tepi lorong?' Batinku ketika melihat mereka semua.Rambut mcm-mcm kaler ada blonde,coklat hmm tu mungkin warna rambut betul,tapi yang paling pelik warna pink pon ada.'Ya ampun ni lelaki ke perempuan siap berpink bagai'.Mataku tak lepas memandang mereka semua satu per satu and yang paling menarik perhatianku adalah namja yang berambut hitam.Kulit putih pucat,bibir merah alami mungkin? Mata agak sepet tapi itu tidak menghilangkan tatapan membunuh yang diberikan kepada aku skrg.
Ya sekarang,dia memandang aku mcm nak makan aku 'Hell no,skrg ni kau yang buat salah bukan aku,asal pandang aku mcm tu'.Aku membalas tak kalah tatapan mata dia,kalau dalam anime pasti akan keluar kilatan or cahaya dari mata kitorang sbb tatapan tajam yang kitaorang bagi tak kalah tajamnya.
"Myungji" sesorang memangilku dan segera aku memalingkan wajah dari tatapan namja tu."Nae saem?" Kang saem menepuk bahuku "Hari ni,saem ada mesyuarat penting jadi boleh tak kamu tolong denda mereka untuk saem?" Tanya Kang saem,dengan perasaan agak ragu aku mengangguk mengiyakan permintaan Kang saem."Denda mcm biasa ke?" Tanyaku tanpa memandang Kang saem."Nae mcm biasa,tapi kalau kamu nak buat benda lain boleh juga" Aku hanya mampu mengeluh nafas berat "Nae saem" "Saem pergi dulu,Kamsahamnida nae myungji-ssi" kata Kang saem sebelum berlalu pergi meninggal aku dgn mereka.
Aku memandang mereka dan mencatat kesalahan yang mereka lakukan.Satu per satu nama aku tulis dalam buku disiplin sekolah,nama yang sama dari tahun lepas.'Kim Seokjin,Min Yoongi,Jung Hoseok,Kim Namjoon,Park Jimin,Kim Taehyung and ???? Nuguya?? Haksaeng??' So weird ada budak baru rupanya dalam kumpulan mereka.Oh No bertambahlah kerja aku."Neo haksaeng,your name?" Tanyaku lagi tapi hanya dibalas dgn bunyi cengkerik.Mataku berlalu ke arah name teg yang berada di baju seragamnya JEON JUNGKOOK.
"One of them?"Tanyaku and dibalas dgn cengkerik lagi.Aku tau diorg malas nak layan but haksaeng?? jinjja?? murid baru kot takkan diorg dh tarik bdk ni jadi member diorg."Kau dah siap belum? Aku dh lenguh diri sini lama-lama" akhirnya sorang bukak mulut and dia adalah namja bersurai coklat yang paling hujung JUNG HOSEOK dan tanpa sempat aku membuka mulut mereka terus beredar and salah diorg dari mereka meletakkan tangan diatas bahu Jungkook
'What the hell is happen here?' Aku melongo melihat mereka namun dgn cepat aku membuang ekspresi muka tu."Haisshhh jinjja,memang cari masalah" terus aku cepat berlalu pergi dari situ.
Kringggggg
Loceng pembelajaran bermula,tapi kelas aku masih riuh,of course lah baru naik cuti mesti banyak cerita nak story.Family day,outhing,kem,shopping,oversea kebanyakkan pelajar dalam ni bercakap pasal luar negara,mesti cuti diorang pergi luar negara dgn family sedangkan aku? Aku mana ada kawan,meskipun aku ni president sekolah tapi tak ada yang sudi berkawan dgn aku.Mungkin sbb aku terlalu mendiamkan diri? Atau aku terlalu merahsiakan diri aku? Entahlah.
Kelas tadi yang bising akhirnya bertukar sepi saat seorang cikgu yang tidak dikenali masuk ke dalam kelas.Agak riuh rendah akibat ramai yang berbisik sesama sendiri kerana melihat cikgu yang baru masuk tadi.'Tak pernah nampak.' Aku tidak begitu mengambil peduli tentang cikgu tu,mataku lebih tertumpu pada buku yang berada di depanku."Annyeonghaseyo yeorobun,naneun Park Bogum saem imnida,kamu boleh panggil saya Park saem.Saem baru je masuk sekolah ni so saem harap kamu semua boleh dgr kata ye" Park saem berkata sambil menebarkan senyumannya diseluruh kelas."Kyaaa hensemnye" dah mula dahhhh,ni yang malas kalau ada cikgu baru lagi-lagi namja tambah lagi kalau hensem,aduhh pening kepala mak.
Heiii readers sekalian,senah ni bukan apa,just malas sbb nanti "Saem dgr President dlm kelas ni,mana dia?" Kan dh agak."Cheogiyo"Aku mengangkat tangan dan memberikan tatapan yang agak tajam ke arah Park saem."Ouh kamu,boleh perkenalkan diri?"Tanya Park saem lagi,ni yang aku lemah.Aku menghembus nafas kasar dengan segera aku bangun "Naneun Ahn Myungji imnida,bagapseumnida.Kalau saem ada nak minta tolong atau ada masalah mengenai pelajar terlebih lagi disiplin,saya akan segera membantu kerana itu tugas saya"Aku berkata dgn penuh keyakinan eventho ramai yang bagi death-glare huhhh lantak ah kesah plk aku dh tu tugas aku huhhh.
"Nae myungji-ssi gumawo" Park saem menebarkan lagi senyumannya ke seluruh pelosok kelas,agak muak sebenarnya bila aku tgk tapi bdk-bdk semua suka.Tak faham aku.'Lebih baik aku fikir apa yang akan terjadi lepas ni' kata myungji melihat ke luar tingkap sambil menompang dagunya.
Other's side
Skrg dh masuk sesi pembelajaran ke-3 tapi mereka masih lagi berada di tempat mereka iaitu gudang di atap sekolah,tak ramai berani pergi ke situ kerana di rumor kan ada hantu but mereka tak berapa percaya akan semua cerita karut tu.
"Hyung,hyung tak masuk kelas ke?" Tanya seseorang yang berada disitu sambil menompang dagunya di sofa."Hyung malas,lagipun skrg ni buat apa je,paling tak pon sesi pemilihan ketua tingkatan dgn jawatan-jawatan yang tak berapa penting" jawab hyungnya atau lebih dikenali sebagai Hoseok."Kamu tu pulak Jungkook,kenapa lepak dgn kitorg dkt sini,berani pulak kau an.Baru masuk sekolah dh berani ponteng" Hoseok mengangkat keningnya dan mengscan Jungkook atas bawah."Hehe,alasan yang sama mcm hyung" Jungkook menjawab kemudian berganjak dari sofa yang dia duduk dan pergi ke arah seorang manusia yang sedang lena tidurnya.
"Yoongi hyung ni asyik tidur je" Jungkook meneliti sesorang yang mempunyai surai hitam dan kulit muka yang pucat.Hoseok mengikut langkah Jungkook dan menghampiri Yoongi yang tgh lelap dibuai mimpi "Dia penat sangat kot,iyalah semalam mesti dia balik lambat lagi" Jungkook memandang aneh ke arah Hoseok "Penat? Dia buat apa? Kerja ke?" Tanya Jungkook bertubi-tubi."Haish kau ni,satu-satulah.Iya dia penat sbb kerja,entahlah dia tu semua benda dh cukup,tinggal dapatkan je tu pon still lagi nak kerja"Hoseok mengerutu dgn Yoongi.
"Ahh hyung saya nak tanya..." Jungkook menggantungkan ayatnya.Hoseok mengangkat kepala seakan mengatakan apa? "Tadi,yeoja yang amik nama kita semua tu siapa?" Jungkook duduk tepat dihadapan Hoseok "Ouhh yeoja tu,dia president sekolah or we call it as Kaicho" Jawab Hoseok sambil menghidupkan lighter untuk membakar seputung rokok dijarinya tapi dengan pantas Jungkook mengambil rokok tu."Aku tak boleh bau asap,hyung lupa ke?" Jungkook membuang rokok yang dirampas ditangan Hoseok tadi.Hoseok hanya menjeling Jungkook kerana telah menghalang dirinya menhisap rokok (p/s:rokok bahaya untuk kesihatan,jangan ikut perangai Hoseok😂)
"Kaicho? Jepun?" Jungkook mengangkat keningnya tetapa matanya meliar kesemua tempat."Yup semua panggil dia kaicho sbb nak sebut PRESIDENT tu susah sikit so sebut jelah KAICHO" Jawab Hoseok.Jungkook hanya mengangguk tanya faham dgn apa yang dikatakan oleh Hoseok.
"Korang ni bisinglah,aku nak tidur pon tak senang" Kata seseorang dgn suara khas tidur miliknya,siapa lagi selain Min Yoongi si raja kuat tidur."Ahhh Yoongi hyung dah bangun" Kata Jungkook sambil melangkah menghampiri Yoongi lalu duduk disebelahnya.Yoongi mengambil ruang yang agak besar untuk membuat sedikit regangan(?) selepas tidur."Sekaranghh pukhul bheraphe?" Yoongi berkata sambil menguap dan timbullah bahasa yang agak asing dekat situ."10:30' jawab Hoseok singkat.Yoongi hanya mengangguk sahaja.
TBC
Dah habis baca dahhh yeayy.Macam mana? Best tak?? Author harap best,kalau kurang dapat sambutan takpelah kita cuba lagi,hehehe.Please vote and comment ye
YOU ARE READING
[H][OG]Mr Bad Boy and Miss President M.Y.G
RandomKaki pukul,kaki gaduh,suka melanggar peraturan,buat sekolah mcm hak milik sendiri.Itulah yang boleh digambarkan kepada Kingka sekolah Seoul High School,sekolah swasta yang ternama di Korea namun di diami oleh murid berandalan dan setiap pembuli past...