10 : The Truth

32 4 0
                                    

Kyle POV

"Macam mana abang boleh masukkan benda tu dalam badan dia? " Feo tanya aku dengan wajah ingin tahu.

Dengan tidak langsung. Aku teringat perkara semalam..

Flashback

Aku berlari naik semula ke kelas bila aku dapat tahu yang Fanny ada kat sekolah. Bila aku sampai kat tinggat 3, aku nampak Fanny hampir pengsan, Aku cepat cepat sambut dia sebelun dia jatuh ke bawah. Nasib baik sempat sambut..

"Fanny.. Bangun..." Aku menamar nampar muka Fanny. Tapi dia tak bangun jugak.

PANG!!

Nah ambik!! Tamparan terkuat aku.. Boleh nampak kesan merah bentuk jari kat pipi dia. Tapi dia masih tak sedarkan diri.

Aku tersengih.Time ni lah aku boleh ambik kesempatan kat dia. Bukan ambik kesempatan untuk 'perkara' tu tapi kesempatan lain. Aku keluarkan botol TriNoid dari dalam poket kiri aku. Dan aku masukkan dadah tu ke dalam sebuah picagari yang aku memang simpan dalam beg merah aku. Kenapa aku bawak picagari kesana kesini? Sebab picagari ialah senjata yang cukup kuat. Macam kebanyakan spy di US, mereka membawa picagari kosong sambil menjalankan tugas. Bila terserempak dengan musuh, mereka hanya perlu menyuntik pada bahagian leher. Bila udara dah masuk ke dalam urat saraf, Jantung akan mempunyai masalah untuk mengepam darah ke seluruh anggota badan dan akhirnya dalam tempoh singkat mereka akan mati. Nampak tak betapa dasyatnya kuasa picagari!!

Tapi picagari ni aku tak pernah guna lagi la.. Aku isikan TriNoid ni ke dalam picagari dan suntik Fanny pada bahagian pergelangan tangan kirinya. Nak suntik kat leher, dia pakai tudung pulak. segan nak tarik ...

Lepas tu aku keluarkan telefon dia dan call ayah dia. Huw.. ayah dia ada banyak.. Abah, Abah digi, Abah celcom, Abah baru, Abah paling baru, Abah yang serius baru, Abah betul² baru, Abah yang terbaru, Abah tersangat baru, Abah nombor baru, Abah yang paling betul, Abah kebenaran, Abah terbaharu , Abah yang New, Abah baru sangat , Abah tersangat baru gile,Abah baru baru ini, Abah paling sangat baru, Abah baru lagi jitu. Aduhh dapat bapak jenis suka tukar nombor. Semua yang baru aku call. Last last yang betul nombor yang bernama 'Abah Fanny Yang Paling Baru'

Selepas Call, Aku pun dukung Fanny ke pintu pagar sekolah. Kalau nak tunggu kat tangga macam kawan tak guna pulak.

Bila sampai kat pondok menunggu , aku nampak Abah Fanny datang naik kereta. Lepas diorang balik aku call Feo suruh follow aku hantar motor Fanny. lepas hantar motor, kitorang berhenti kat kedai burger. kat sana aku beli burger daging tapi Feo pulak beli burger tanpa daging atau ayam , siap mintak sayur extra. Aku cadangkan telur taknak..susah bila dapat adik jenis 50% vegetarien ni..

Lepas beli burger, kitorang pergi pulak ke kedai runcit untuk beli..

"Wuhuw.... abang? " Aku tersedar dari lamunanku. Eh lamanya aku flash back. Yang Feo dah melambai lambai depan mata aku.Nak ingat pasal TriNoid je.Sampai ke kedai burger aku bawak.

"Senang cerita..Aku suntik masa dia pengsan haritu" Aku balas sambil tercari cari Fanny kat bawah

"Mana budak tu?" Aku tanya Feo

"Dah keluar dari kawasan sekolah"

"Ok.. kita dah boleh bercerita.."

Disini bermulalah perbualan aku dngan Feo.

" macam mana abang boleh jumpa dia?" Feo tanya aku dalam keadaan masih mencari kelibat Fanny.

" Aku Jumpa kat Onecity "

Feo pandang aku "Aik? bukan kat sekolah?"

"Dah tau tu kenapa tanya?"

"Alah.. cepatlah.. kat mana?" Feo mengeluh..

"Kat Onecity aku kata!! .Aku terlanggar dia time aku tengah otw nak beli kasut ni. Time tu aku belum masuk sekolah lagi"

Feo mengangguk.. Dan dia tersenyum

"Oh... So? sekarang kita dah bertiga la kan?"

" Yes.. kita bertiga. Kene cari lagi budak dua ekor tu."

"Budak? Do you mean...Heat ngan Yonji?"

"Yes.. Heat senang jumpa,tapi Yonji kita kene cari kat tempat dia."

Tiba tiba Feo termenung seketika. Tengah flashback la tu.. Kan bagus kalau aku dapat baca fikiran dia.

Tak lama lepastu, dia bersuara.

"Heat... kuasa dia... memang power.. "

"Power.. tapi kat 'sana' jelah.. kat sini tak power sangat pun. Yonji pun boleh tahan jugak lah.. "

"Kita pulak?" Feo pandang aku

" Hahaha. Boleh la.." Aku bershake hand dgan Feo..

"Jealous lah.. patutnya aku biarkan kau sorang je yang cipta bendalah tu"

"Hei.. At least kita ada kelebihan jugak.. Kita kene latih Fanny je sekarang"

"Tapikan? apa sebenarnya kuasa Fanny tu?"

"Kuasa dia... Aku tak pasti. tapi memang la kan.. dia.."

"Dia?"

"Nanti aku tunjuk kat kau" Aku menyiarkan senyuman jahat aku kat budak yang dah tau sangat dengan senyuman tu. Biasanya senyuman tu muncul bila aku ada niat jahat je. Macam dulu, aku pernah letakkan paku tekan kat tempat duduk Cikgu Mizuki kat bilik guru masa aku dengan Feo sekolah rendah. Sebelum aku mulakan projek aku. Aku akan tunjukkan senyuman creepy aku ..

Tapi dulu masa aku dengan Feo masa kecik, dia akan nangis kalau nampak aku senyum macam tu sebab dia takut dengan aku.

Hehe.. sebab aku pernah buat camtu kat dia masa aku kenakan dia dulu. Aku tolak di masuk dalam lumpur lepastu semua orang gelakkan dia.. Bila dia pandang aku, nah aku lemparkan senyuman sinis aku.

Sejak aritu dia fobia tengok sinisan aku ..

Hahaha.. aku badboy...

Tiba tiba aku terdengar bunyi bersin dari belakang aku.. Aku dengan Feo dua dua terkejut. Bila aku pandang belakang, takde siapa pun. Lepastu aku sedar, ada orang kat dalam bilik muzik iaitu bilik yang bersebelahan dengan kelas aku.

Aku pun terus menuju kearah pintu bilik muzik dan aku tarik pintu tu kuat kuat sebab aku dapat rasa pintu tu berkunci dari dalam.

Bila pintu tu terbuka. Terserlah lah seorang insan yang paling cantik dalam dunia merangkap buah hati aku..

Jatul....

Tak mungkin, jangan jangan dia dengar semua perbualan kitorang?

The Golden WingsWhere stories live. Discover now