"Feo ? R U Okey?" Tanya aku
"Yeah~" Terhuyung hayang dia jalan kat aku. Aku tampar muka dia sekali.. Then dia kembali ke rupa asal. "Wow.. Macam mana kakak buat tu?"
Dia tengok diri dia kat cermin. Memang betul!!. Eyebag dia dah hilang. Aku tengok tangan aku. Kenapa aku boleh hilangkan ngantuk orang lain tapi bukan kat aku?
"betul ke?" aku tergelak kecil.
Aku pandang Feo. Kemudian dia senyum . Dia dah kembali kepada Feo yang comel lagi menawan.
"Ehem...so.. Kau.. Kelas 4..??"
Aku dah ready nak bawak dia pergi kelas dia.. Kemudian dia menggelang
"5A1" Dia balas.. Dan aku beru ingat yang dia ni budak lompat kelas.
"Oh.. Okey.." Bapak ah dia.. Aku dengan Kyle yang masing masing exam last year dapat 6A denga 5A ni pun kelas 5A3..
Aku membawa dia ke kelas 5A1. Memang aku rasa kecik je bila masuk kelas tu. Kelas tu pun majority Budak cina.. Melayu ade la 4-5 orang.. Majority jugak perempuan. Abislah Feo kene rogol nanti. Lol..
Sekolah ni ade pelajar lebih 2000 orang. Ramai kan? Tingkatan 5 saje dah 10 kelas. 3 Kelas Sains. 3 kelas sastera dan lagi 6 kelas yang sebaliknya..1 kelas ade 30 orang pelajar. Gile.. Nama kawan sebatch dengan aku pun aku tak hafal. Lagikan satu sekolah. Dasyat cikgu cikgu ni..Dari segi akademik ,Aku nombor yang ke 69/304 . Kira pandai la tuh kan? Kyle pulak aku tak tau sebab baru pindah minggu lepas. Tapi dari segi kokurikulum, Kyle memang daebak!! Dia berlari mengalahkan harimau. Merentas desa nombor satu sia..! 10 km tak sampai 30 minit dia habiskan.. Macam bawak motor pulak dia ni.Lepastu baru aku ingat, dia ade kasut super dia tu. Kasut tu kan boleh kurangkan penggunaan tenaga. Memang patutla dia berlari tak penat penat. Cis...
Aku masuk ke dalam kelas dan duduk kat tempat aku. Aku duduk kat belakang nun jauh disana supaya cikgu tak nampak yang aku meniru time exam. Yang paling best time exam adalah bila dapat tidur lepas habis jawab. Tapi yang tak best bila kene kunci mulut. Aku ni dah la jenis yang kecoh. Stress bila tak dapat bercakap atau berjalan. So Aku stress out dengan gelak sesorang. Nanti satu kelas pandang aku.
Aku teringat pasal semalam, Yonji tak sempat jawab pun soalan aku. Lepas aku tanya tu aku terus tidur. Tapi kalau fikir balik, nasib baik aku tidur. Kalau tak, mungkin kalau aku tak pergi sekolah harini , pukul 6 petang baru bangun.
Sedang otak aku membaca buku sejarah semalam, tiba tiba aku nampak Kyle masuk kelas. Aik bukan dia gi latihan badminton ke?
"Apa kau nak? bukan kau patutnya main badminton?"
"Hmm.." Muka dia monyok..
"What?" Aku menjongket kening.
"Aku... tarik diri..."
"Asal?"
"Sebab.. aku.. Takde apelah"
"Cakap la sebab apa!!"
"Takde apa!!" Lepastu dia pergi kat tempat duduk dia iaitu kat depan aku. Aku senyum sikit.
3
2
1
buk!!
"WOI SIAPA LETAK GAM ATAS KERUSI AKU NI!!!" Kyle berteriak.
"Aku yang letak.." aku mengaku dengan selamba. Sebab aku tau Kyle tak marah perempuan. Macam aritu, ade pompuan langgar sup dia dan sup yang tumpah tu terkene buku latihan math dia. Dia tak marah tapi end up pergi tumbuk pokok kelapa kat belakang sekolah. Nak lepaskan geram kononnya. Tulah , bawak buku pergi kantin lagi.
YOU ARE READING
The Golden Wings
RandomWARNING: CERITA NI MENGANDUNGI KATA KATA KESAT, LUCAH , THE GAYNES TAK BOLEH BAWAK BINCANG. AND MOSTLY REALLY STUPID IN THE WORLD. Mengisahkan pertemuan Fanny dengan Kyle Withingale dan Adik lelakinya Feo Withingale yang sebenarnya bukan dari alam...