20: Han Hea Xi

41 5 0
                                    

"Weh.. kereta tu eksiden.. mampuih kita... cepat lari weh cepat!!" Kyle mengelabah dan menambahkan kelajuan keretanya.Tulah dia!! mengelamun time bawak kereta. Kereta yang hampir berlanggar dengan kitorang tadi tu terpaksa mengelak ke tepi sebab takut berlanggar. Sekarang, kereta tu dah langgar tiang elektrik. Kyle pula tak bertanggung jawab dengan kesalahan dia. Aku la kan....

"KAU NI!! JAHAT LAH!!" Aku menegking Kyle.

"Alah.. chill la.. siapa suruh dia mengelak" Kyle nampak rilex sambil minum air coke dia.

"Kalau dia tak elak. nanti berlanggar la dengan kereta kita!!" Aku membebel dengan bahasa badan yang tah pape.

"Kau ni.. kecoh sangat la..." Kyle menjeling aku.

Aku mengeluh dan bersandar . Aku termenung seketika.. tengah fikir keadaan orang yang tengah bawak kereta tu tadi.
_____________

Di Rumah..

Baru je aku jejakkan kaki masuk ke dalam rumah. Aku dah kene tengking dengan bapak aku.

"Kau ni!! tak berhenti renti keluar lepastu balik tengah malam!! Kau pergi mana hah?"

"Alah.. ape salahnya.. Fanny balik sihat walafiat kan?" Aku berjalan masuk ke dalam bilik dan mengabaikan bapa aku tu.

Cakap pasal bapa ni kan.. Ade ke orang panggil ayah dia sebagai 'bapa'?

Anak: Bapa.. Tengok sini.. Hai bapa !! Bapa buat apa? Selamat hari bapa bapa!!

Me: -_- ¡

What ever lah. Aku melompat ke atas katil. BUM!! bunyi bagai katil nak roboh.. Aku membuka telefon dan tengok Whatsapp. Nampaknya Kyle dan mengubah subjek grup kepada 'The Golden Wings' . selepas aku seen semua meses kat whatsapp. Aku membuka pula Instagram.

Cilake.. Ade post pasal kemalangan tadi.
Kepsyen: Kemalangan di Jalan Batu Karang (?) melibatkan sebuah kereta. Asal kereta ni eksiden sorang sorang?

Manusia zaman sekarang. Orang eksiden pun boleh buat mainan. Kecewa betullah.
Kemudian aku membuka aplikasi Canimals diary untuk tulis diary harini. Bila aku tengok balik baru aku perasan

Ahad- Langgar Kyle kat Onecity
Isnin- Kyle pindah sini,dia gaduh dengan 40 orang sekaligus, cat kelas.
Selasa-Kitorang kene denda cuci toilet, nampak Kyle terjun bangunan. Aku pengsan lagi..
Rabu- Tidur yang lama. Berkenalan dngan Feo, dapat kasut sukan.. Cikgu Fuumin Pindah sini. Malam jumpa Yonji
Khamis(harini)- Meeting kat Bistro. Kyle buat sebuah kereta eksiden.

Rupanya aku kenal Kyle baru 5 hari. Feo dan Yonji pulak baru kenal semalam. Tapi macam macam dah jadi. Dan aku memang dah ngam dengan budak tiga orang tu.

Aku berfikir sejenak.. Esok hari Jumaat.. Balik sekolah mesti diorang nak ajak pergi mana mana lagi. Tiba tiba 'Ting' Notification whatsapp masuk. Aku membuka meses tersebut

From:Noob

Weh..

Penis..

Esok petang datang rumah aku.

Kita buat projek kat sekolah..

From: Me

Projek ape hah?

From:Noob

Adelah..

Mesti kalau aku tak cakap pun korang boleh tau yang si 'noob' tu ialah Kyle.

________________

Petang Jumaat ..

Aku berdiri depan cermin, fikir baju apa aku nak pakai. Dan aku dah tau siapa yang patut aku tanya.

The Golden WingsWhere stories live. Discover now